trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Een nieuwe trompet voor een "herintreder"
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 11:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Naar welke trompet gaat je voorkeur uit?
Poll eindigt op 09 feb 2005 09:00
King 601 Diplomat 0%  0%  [ 0 ]
Yamaha YTR 2335 0%  0%  [ 0 ]
Yamaha YTR 4335 G 85%  85%  [ 17 ]
Stomvi Zenith 5325 0%  0%  [ 0 ]
Jupiter JP 606 MRL 10%  10%  [ 2 ]
Getzen 390 5%  5%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 20
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 feb 2005 14:47 

Bas schreef:
marnix schreef:
Oke als je tweede hands koopt zijn er extra dingetjes waar je op moet letten, maar als je goed uit je doppen kijkt, haal je vaak de mooiste toeters weg, die door iemand zijn weg gedaan, om maar het nieuwste callicchiootje of Yamahaatje of bachje te kopen. En ik ben de lachende derde :lol:

Misschien moet je chamberlin eens uitleggen op welke "extra dingetjes" hij moet letten. :roll:

Dat is inderdaad wel handig . Het is niet iedere dag dat ik een trompet koop :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 feb 2005 22:52 
Moderator

Bas schreef:
marnix schreef:
Oke als je tweede hands koopt zijn er extra dingetjes waar je op moet letten, maar als je goed uit je doppen kijkt, haal je vaak de mooiste toeters weg, die door iemand zijn weg gedaan, om maar het nieuwste callicchiootje of Yamahaatje of bachje te kopen. En ik ben de lachende derde :lol:

Misschien moet je chamberlin eens uitleggen op welke "extra dingetjes" hij moet letten. :roll:

als hij daarom vraagt wel.... :roll:

[edit] dat vroeg hij dus ook, zie ik nu net..... :roll:
Bij een tweede hands instrument is het van belang om goed te kijken of er nog wel compressie op de pompen zit, en of de nikkellaag van de ventielen nog wel 100% zijn. Verder kijken of er geen red rot in de trompet zit, want anders heb je kans dat er binnen de kortste keren gaten in vallen.

En als dat allemaal ok is, kun je aan het testen gaan, en dan kun je voor weinig geld een wereld trompet wegslepen voor heel erg weinig geld.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 feb 2005 23:36 

Nou over de trompet ben ik redelijk uit. Dat gaat waarschijnlijk de yamaha 4335 G worden. Ik heb bij Schreeven(wijchen) op een yamaha gespeeld en die speelde wel het lekkerst. Ik wil ook ff iedereen bedanken voor de reacties. Want hier zitten een hoop mensen die er meer verstand van hebben dan ik. :P

Maar nu wil ik eigenlijk ook nog een goed mondstuk erbij. Wat ik weet heb ik vroeger altijd op een Vincent Bach 7C gespeeld. Dit vond ik altijd een fijn mondstuk om mee te blazen. Maar ik weet niet of dit een beetje de goeie richting is die ik op moet gaan omdat er gewoon veel verschil zit de verschillen mondstukken.

Iemand ideeën of suggesties :roll: ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 feb 2005 00:00 

Kijk, een mondstuk blijft persoonlijk, dus niemand kan je daarin beter adviseren dan jijzelf.
Met andere woorden, welk mondstuk speelt het comfortabelst, spreekt het lekkerste aan, geeft de mooiste klank etcetera.
Natuurlijk moet je elk mondstuk wel op dezelfde trompet testen (net als dat je elke trompet met hetzelfde mondstuk moet testen...)
Maar als jij vroeger een mondstuk hebt gehad (in dit geval de 7C dus) waar je tevreden over was, is het denk ik geen slecht plan om die weer aan te schaffen.

Maar... omdat jij zegt dat die Yamaha het beste speelde, neem ik daarbij aan dat die het beste speelde met dat bepaalde bijgeleverde mondstuk, dus wat dat betreft, als dat mondstuk ook bevalt, zou je je de aanschaf van een nieuw mondstuk ook kunnen besparen, en eerst weer eens op een behoorlijk niveau komen met deze.
Later kun je natuurlijk altijd verder kijken 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 feb 2005 12:06 

Ik wilde nog even laten weten dat ik sinds vandaag de trotse eigenaar ben van een nieuwe:
Yamaha 4335 G
Ook wil ik iedereen nog bedanken voor zijn/haar reacties :D Dus vanaf nu kan ik ook eindelijk weer toeteren 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 feb 2005 12:28 

Veel succes ermee! :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 feb 2005 12:31 

Je hebt best een goede keuze gemaakt. Deze Yamaha doet gewoon wat hij doen moet voor een redelijke prijs. Goede ventielen, goed gebouwd, speelt lekker licht en de klank is zeker niet verkeerd! Zelf heb ik o.a. ook een 4335 GS (verzilverd ipv gelakt). Mondstuk is een Vincent Bach 1,5 C.
Meestal speel ik hier op tijdens carnavals optredens maar ook gewoon tijdens andere muzikale happenings :) Niks mis met deze toeter!!! Veel plezier er mee...

Ed, die liever speelt als Louis Armstrong dan dat ie de trompet van Louis Armstrong heeft...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur