trompet.nl > forum > Toon onderwerp - beetje last van zenuwen
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 12:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 180 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 23  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 feb 2005 14:57 

je kan altijd nog een piano op je hoofd krijgen natuurlijk :P

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 feb 2005 16:11 

sretlow schreef:
Ik weet dat Nervovit (homeopatisch) wel eens gebruikt wordt bij zenuwen etc. Ook bv bij examens en dergelijke. Dit kan geen kwaad lijkt me. Ik weet niet of het werkt. Ook worden er bij broepsmuzikanten ook wel eens "echte" medicijnen gebruikt. Hoe deze heten weet ik even niet maar het heeft wel een keer op dit forum gestaan. Dus misschien eens zoeken op zenuwen of zenuwachtig.

Aan homeopatische middelen kunnen ook slecht zijn. Als je zenuwen er minder van worden ga je het altijd gebruiken zelfs al zijn de zenuwen er niet eens meer. Verslaafd dus.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 feb 2005 16:44 

Dehaanmuziek schreef:
trumpetvos schreef:
Een goede voorbereiding vooraf en daarbij zoveel mogelijk risico's uit de weg ruimen kan bijdragen aan een zeker gevoel bij optredens.

Juist!
Zorg dat je materiaal goed voor elkaar is; goed lopende ventielen en pompen! Al je dempers bij de hand, je muziek netjes op volgorde, evt. in een map en zelf neem ik altijd een glas of flesje water mee!
Als je dan ook nog je partijen goed kan spelen, wat kan er dan nog mis gaan?

tja, er kan blijkbaar nog genoeg mis gaan, nou ja mischien meer het idee van er staan en zo snel mogelijk weg willen. Ik was goed voor bereid (ventielen geolied) ik had brillante fantasie (arban) tot in den treure doorgenomen zeker die 2e variatie, en toch...

gewoon ja met een trillende toon daar staan. kijk uit eindelijk ben ik wel 1e! geworden :D :D

maar voor mijn gevoel ging het niet goed en me ouders merkte dat ook op. En als die iets merken nou dan is het wel heel erg :D en das gewoon kut dat je stukjes niet goed speelt maar vooral dat gevoel alsof je door het podium wil zakken....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 feb 2005 23:42 
Moderator

trompet-smurf schreef:
sretlow schreef:
Ik weet dat Nervovit (homeopatisch) wel eens gebruikt wordt bij zenuwen etc. Ook bv bij examens en dergelijke. Dit kan geen kwaad lijkt me. Ik weet niet of het werkt. Ook worden er bij broepsmuzikanten ook wel eens "echte" medicijnen gebruikt. Hoe deze heten weet ik even niet maar het heeft wel een keer op dit forum gestaan. Dus misschien eens zoeken op zenuwen of zenuwachtig.

Aan homeopatische middelen kunnen ook slecht zijn. Als je zenuwen er minder van worden ga je het altijd gebruiken zelfs al zijn de zenuwen er niet eens meer. Verslaafd dus.

Nervovit, trekt alleen maar je hartslag omlaag, waardoor je ook makkelijker de ademhaling laag schijnt te kunnen houden. De zenuwen rush is er dan wat minder, zodat die de concentratie niet in de weg gaan zitten....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 feb 2005 08:49 

Als ik je een tip mag geven: vecht nooit tegen je zenuwen, want dan vecht je tegen jezelf. Laat het komen en accepteer het, je zal merken dat het wegtrekt en minder wordt. Zenuwen zijn iets heel natuurlijks en kunnen onmogelijk zomaar ineens wegtrekken. Dus zorg er voor dat je 'bevriend' ermee geraakt i.p.v. vijand.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 feb 2005 09:00 

Laurenz schreef:
Als ik je een tip mag geven: vecht nooit tegen je zenuwen, want dan vecht je tegen jezelf. Laat het komen en accepteer het, je zal merken dat het wegtrekt en minder wordt. Zenuwen zijn iets heel natuurlijks en kunnen onmogelijk zomaar ineens wegtrekken. Dus zorg er voor dat je 'bevriend' ermee geraakt i.p.v. vijand.

Vind ik een mooie gedachte maar meestal neemt deze vriend de hele hand als je hem een vinger geeft.

Olaf

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 feb 2005 20:49 

Sandovalic schreef:
Laurenz schreef:

Vind ik een mooie gedachte maar meestal neemt deze vriend de hele hand als je hem een vinger geeft.

Olaf

Inderdaad, ik vind dit wel héél erg makkelijk gedacht! Het is wel een mooie theorie, maar ik weet haast zeker dat als ik dat in de praktijk zal proberen dat het toch niet werkt!
Je kan denk ik beter proberen om datgene waar je zo zenuwachtig voor bent zo licht mogelijk op te vatten. Maar als je echt zo verschrikkelijk zit te trillen dat je er geen fatsoenlijke noot uitkrijgt, werkt ook dat niet! Als je ter plekke een oplossing voor je zenuwachtigheid (is dat een goed Nederlands woord? :) ) moet gaan bedenken, is het sowieso al wel te laat.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 feb 2005 21:43 

Nou we zullen zien hoe het met de zenuwen zal gaan , ik heb aanstaande zondag weer een concert met onze fanfare en de shell harmonie dus we zullen zien :lol: :lol:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 180 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 23  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur