Ik kwam de volgende site op het internet tegen
www.sparxmusic.com
Ik ben op zoek naar een ander mondstuk.
Heb er ooit een door dhr rensink aan laten meten. maar heb ondertussen een andere toeter. (lees cornet) ik ben overgegaan van een Bach strad. ML naar een Yam. 6335H Large bore. Dhr rensink adviseerde mij destijds een yamaha 7d4d. Deze is eigenlijk voor een sopraan cornet. Deze heeft hij geadviseerd om dat ik op de bach door de boring een overcapiciteit zou hebben aan lucht en om mij wat in te tomen dit advies. eigenlijk adviseerde hij mij om euphonium te spelen ofzo...maar ja, ik val niet gauw van me geloof af he.
je snapt het al mondstuk voldoet van geen kant op de Yamaha. veel weerstand. snel vermoeid met spelen. in het hoge register begin ik echt te piepen etc..Ik speel nu op een oudje. een dennis wick 3b. Deze blaast wel aardig, weinig weerstand. maar voor mijn gevoel net weer ff te groot. Bij de 4b merk ik dan toch weer dat de sound wat minder rond en vrij is. nou ja zo blijf ik aan de gang. Ik ben dus toch opzoek naar wat anders. om een lang verhaal kort te maken:
Heeft iemand ervaring met de sparx mondsukken????
of andere ideeen?
het lijkt erop dat de soloist uitvoeringen corresponderen met Denis Wick.
Volgens mij zijn deze mondstukken nog nergens in nederland te verkrijgen of uit te proberen.