trompet.nl > forum > Toon onderwerp - gillend geluid ??
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 13:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 feb 2005 23:40 
Moderator

trompet-smurf schreef:
ik ken een paar mensen die hier in hilversum bij een showband zitten en ik weet uit ervaring dat die erg graag hoog en hard willen (en naar mijn mening lelijk).

van dichtbij is het iid vaak niet om aan te horen, zo hard en lomp, maar je moet het in verband zien: een showband, en met name die bands die ook naar het wmc gaan, moeten met hun geluid een heel veld over kunnen ( roda stadion als ik me niet vergis ). Dus je zou versteld staan hoe gaaf dat klinkt als je op de tribunes zit.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 feb 2005 23:44 

ja dan zal het misschien heel mooi zijn, maar als je hier door de straten van hilversum heen gaat klinkt het voor geen meter. en als je als trompettist in een bandje mee doet en je moet gewoon begeleidings nootjes spelen en je gaat alles een oktaaf hoger doen en fff klinkt dat niet gaaf

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 maart 2005 01:12 
Moderator

trompet-smurf schreef:
ja dan zal het misschien heel mooi zijn, maar als je hier door de straten van hilversum heen gaat klinkt het voor geen meter. en als je als trompettist in een bandje mee doet en je moet gewoon begeleidings nootjes spelen en je gaat alles een oktaaf hoger doen en fff klinkt dat niet gaaf

het blijven trompettisten: mannetjes :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 maart 2005 10:52 

trompet-smurf schreef:
ik ken een paar mensen die hier in hilversum bij een showband zitten en ik weet uit ervaring dat die erg graag hoog en hard willen (en naar mijn mening lelijk)

trompet-smurf schreef:

Je beweerd hier nogal wat beste Trompetsmurf :x
Ik ken die band waar jij op doelt heel goed. Sterker nog ik heb aan de basis gestaan van hun huidige stijl. Wat jij hier beweert is dat typische "Hoempapa-fanfare" gezwets waar ik altijd pislink om werd (en nog steeds een beetje wordt). Het tekent namelijk meer de afzicht dan een gefundeerde mening. Uiteraard zullen veel zaken bepaald niet altijd even mooi klinken, net als bij spelers in je eigen vereniging, maar de inzet en toewijding die bij die club heerst zou een voorbeeld kunnen zijn voor HEEL veel andere verenigingen in Hiilversum en omstreken. En dat iedereen maar alles willekeurig hoger zou spelen is ook flauwekul. Dat is echt nergens op gebaseerd.
Verbazingwekkend genoeg :wink: heeft Marnix het geheel bij het rechte eind. Het moet vooral tot z'n recht komen op open ruimtes (voetbalvelden enzo). Waar heb jij ze trouwens ooit op straat horen spelen. Ze doen dat gemiddeld 1x in de 3 a 4 jaar. Dat was dan wel echt een toevalstreffer.

Ik zou je willen voorstellen om eens op een repetitie te komen luisteren, en je te verbazen hoeveel aandacht er aan toonkwaliteit, aanzet, en release besteed wordt,
Je zult versteld staan.

8)

Laatst bijgewerkt door MagnumHorn op 01 maart 2005 10:56, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 maart 2005 10:54 
Moderator

MagnumHorn schreef:
trompet-smurf schreef:
ik ken een paar mensen die hier in hilversum bij een showband zitten en ik weet uit ervaring dat die erg graag hoog en hard willen (en naar mijn mening lelijk)

trompet-smurf schreef:

Je beweerd hier nogal wat beste Trompetsmurf :x
Ik ken die band waar jij op doelt heel goed. Sterker nog ik heb aan de basis gestaan van hun huidige stijl. Wat jij hier beweert is dat typische "Hoempapa-fanfare" gezwets waar ik altijd pislink om werd (en nog steeds een beetje wordt). Het tekent namelijk meer de afzicht dan een gefundeerde mening. Uiteraard zullen veel zaken bepaald niet altijd even mooi klinken, net als bij spelers in je eigen vereniging, maar de inzet en toewijding die bij die club heerst zou een voorbeeld kunnen zijn voor HEEL veel andere verenigingen in Hiilversum en omstreken. En dat iedereen maar aalees willekeurig hoger zou spelen is ook flauwekul.
Verbazingwekkend genoeg :wink: heeft Marnix het geheel bij het rechte eind. Het moet vooral tot z'n recht komen op open ruimtes (voetbalvelde enzo). Waar heb jij ze trouwens ooit op straat horen spelen. Ze doen dat gemiddeld 1x in de 3 a 4 jaar. Dat was dan wel echt een toevalstreffer.

Ik zou je willen voorstellen om eens op een repetitie te komen luisteren, en je te verbazen hoeveel aandacht er aan toonkwaliteit, aanzet, en release besteed wordt,
Je zult versteld staan.

8)

Pssssssst: ik geef les en dirigeer bij een showband :P :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 maart 2005 12:08 

harpje schreef:
Erik v/d Heijden schreef:
http://www.trumpetparty.nl/sound/gonna_fly_now.MP3 hierin zit een stukje waar een gillend geluid is dan weet je wat ik bedoel

een highblower dus

Hmm, meer screamen, misschien!
MagnumHorn schreef:
Je beweerd hier nogal wat beste Trompetsmurf
Ik ken die band waar jij op doelt heel goed. Sterker nog ik heb aan de basis gestaan van hun huidige stijl. Wat jij hier beweert is dat typische "Hoempapa-fanfare" gezwets waar ik altijd pislink om werd (en nog steeds een beetje wordt). Het tekent namelijk meer de afzicht dan een gefundeerde mening. Uiteraard zullen veel zaken bepaald niet altijd even mooi klinken, net als bij spelers in je eigen vereniging, maar de inzet en toewijding die bij die club heerst zou een voorbeeld kunnen zijn voor HEEL veel andere verenigingen in Hiilversum en omstreken. En dat iedereen maar alles willekeurig hoger zou spelen is ook flauwekul. Dat is echt nergens op gebaseerd.
Verbazingwekkend genoeg heeft Marnix het geheel bij het rechte eind. Het moet vooral tot z'n recht komen op open ruimtes (voetbalvelden enzo). Waar heb jij ze trouwens ooit op straat horen spelen. Ze doen dat gemiddeld 1x in de 3 a 4 jaar. Dat was dan wel echt een toevalstreffer.

Je zult versteld staan.

Ieder z'n smaak!
Ook ik heb ze een aantal keer in Hilversum aan het werk gezien en was er ook niet kapot van!
Het klinkt namelijk allemaal hard en hoog, zeker als ze in een winkelstraat staan waar alles nog een extra doorgalmt!
Als er een trompettist enorm z'n best staat te doon om een solo te spelen, maar je hoort hem niet, omdat alle andere trompettisten het vertikken om zachter te spelen vind ik dat van weinig muzikaliteit getuigen, of een muzikale dwaling in het arrangement!
In een stadion is het inderdaad nodig om je geluid ver te laten dragen, maar in een winkelstraat toch een stuk minder, dan moet je als muzikant ook het besef hebben dat het allemaal niet zo hard hoeft! Dan wordt het voor het publiek ook een stuk aangenamer om naar te luisteren!

Het is (uiteraard) niet de bedoeling om hier iemand persoonlijk aan te vallen! Ik weet hoeveel werk en tijd Magnum heeft gestoken in Beatrix (want daar hebben we het hier over) Maar iedereen heeft zo zijn eigen smaak en ik hou zelf ook niet van de hele manier van spelen van Beatrix, wat ik tot nu toe van ze heb gehoord dan!
Maar ik zeg niet dat het slecht is! Integendeel: als het slecht zou zijn zouden ze niet alles winnen wat er op showgebied te winnen valt! Er zouden ook op dit forum heel wat trompettisten flink door de mand vallen als ze een paar repetities mee zouden moeten doen, denk ik!

Maar mijn smaak is het niet!

Die gillende strompetten zijn volgens mij dus gewoon bes-trompetten! :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 maart 2005 14:51 
oke , ik sprak iemand die had het over een Calicchio trompet :wink:

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 maart 2005 15:47 

Erik v/d Heijden schreef:
oke , ik sprak iemand die had het over een Calicchio trompet :wink:

Ja als je hier een beetje rondkijkt in eerdere topics, zul je zien dat Calicchio gewoon een merk is dat veel gebruikt wordt voor het 'gilwerk'. Dat wil dus niet zeggen dat dit met andere merken niet zou kunnen, maar Calicchio's zijn er meer voor gebouwd.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur