harpje schreef:
Erik v/d Heijden schreef:
http://www.trumpetparty.nl/sound/gonna_fly_now.MP3 hierin zit een stukje waar een gillend geluid is dan weet je wat ik bedoel
een highblower dus
Hmm, meer screamen, misschien!
MagnumHorn schreef:
Je beweerd hier nogal wat beste Trompetsmurf
Ik ken die band waar jij op doelt heel goed. Sterker nog ik heb aan de basis gestaan van hun huidige stijl. Wat jij hier beweert is dat typische "Hoempapa-fanfare" gezwets waar ik altijd pislink om werd (en nog steeds een beetje wordt). Het tekent namelijk meer de afzicht dan een gefundeerde mening. Uiteraard zullen veel zaken bepaald niet altijd even mooi klinken, net als bij spelers in je eigen vereniging, maar de inzet en toewijding die bij die club heerst zou een voorbeeld kunnen zijn voor HEEL veel andere verenigingen in Hiilversum en omstreken. En dat iedereen maar alles willekeurig hoger zou spelen is ook flauwekul. Dat is echt nergens op gebaseerd.
Verbazingwekkend genoeg heeft Marnix het geheel bij het rechte eind. Het moet vooral tot z'n recht komen op open ruimtes (voetbalvelden enzo). Waar heb jij ze trouwens ooit op straat horen spelen. Ze doen dat gemiddeld 1x in de 3 a 4 jaar. Dat was dan wel echt een toevalstreffer.
Ik zou je willen voorstellen om eens op een repetitie te komen luisteren, en je te verbazen hoeveel aandacht er aan toonkwaliteit, aanzet, en release besteed wordt,
Je zult versteld staan.
Ieder z'n smaak!
Ook ik heb ze een aantal keer in Hilversum aan het werk gezien en was er ook niet kapot van!
Het klinkt namelijk allemaal hard en hoog, zeker als ze in een winkelstraat staan waar alles nog een extra doorgalmt!
Als er een trompettist enorm z'n best staat te doon om een solo te spelen, maar je hoort hem niet, omdat alle andere trompettisten het vertikken om zachter te spelen vind ik dat van weinig muzikaliteit getuigen, of een muzikale dwaling in het arrangement!
In een stadion is het inderdaad nodig om je geluid ver te laten dragen, maar in een winkelstraat toch een stuk minder, dan moet je als muzikant ook het besef hebben dat het allemaal niet zo hard hoeft! Dan wordt het voor het publiek ook een stuk aangenamer om naar te luisteren!
Het is (uiteraard) niet de bedoeling om hier iemand persoonlijk aan te vallen! Ik weet hoeveel werk en tijd Magnum heeft gestoken in Beatrix (want daar hebben we het hier over) Maar iedereen heeft zo zijn eigen smaak en ik hou zelf ook niet van de hele manier van spelen van Beatrix, wat ik tot nu toe van ze heb gehoord dan!
Maar ik zeg niet dat het slecht is! Integendeel: als het slecht zou zijn zouden ze niet alles winnen wat er op showgebied te winnen valt! Er zouden ook op dit forum heel wat trompettisten flink door de mand vallen als ze een paar repetities mee zouden moeten doen, denk ik!
Maar mijn smaak is het niet!
Die gillende strompetten zijn volgens mij dus gewoon bes-trompetten!