trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Uit het hoofd
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 19:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 feb 2005 12:00 

Nyggie schreef:
Hier lachen de strijkers me dan ook zeer regelmatig mee uit...

Maar die spelen dan ook geen trompet :wink:

Profiel  

Berichttitel: Bedankt
BerichtGeplaatst: 26 feb 2005 14:54 

He mede trompetisten

Bedankt voor jullie reaktie

Ik blaas ongeveer 1.5 uur per dag maar een fout die ik daarin maak is om iedere dag alleen nummers te blazen die ik ken en dat zijn vooral nummers zonder of met 1 mol of kruis

Nu ben ik begonnen met toonladders en ook echt zo veel mogelijk studie die ik van de muziekschool mee krijg endus kom ik nu ook verder en leer vanzelf om meer tonen uit het hoofd te blazen

Ook heb ik mijn vraag gesteld op de muziekschool en mijn docent zei dat dat vanzelf kom en dat ik pas 1.5 bezig ben

Groetjes Gerard

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 feb 2005 14:38 
Ik heb zelf het boek "Horen lezen & spelen" (van De haske )ik heb alle delen. In dit boek speel je met de cd mee en er zitten ook oefeningen waarbij de cd noten voorspeelt en jij ze na moet spelen, je hebt dan in je boek een regeltje waar de tonen staan die worden gespeelt maar je kan je boek ook wegleggen. Dit is erg goed. :lol: 8)

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 feb 2005 18:10 

Ik heb hier wel degelijk last van, ik heb een tijdje in een koor gezongen en merkte dat ik transponerend zong (dus alles een toon lager zingen dan er staat). Als ik op C- of D-trompet speel merk ik ook dat ik vaak stiekem nog de Bes-noten moet denken om zuiver te spelen... (vingers van de A, B denken... :roll: ). Hier lachen de strijkers me dan ook zeer regelmatig mee uit...[/quote]

ik speel sinds een half jaar op een es- cornet lukt me ook niet om uit mijn kop te spelen terwijl dat op trompet wel redelijk gaat.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 feb 2005 19:50 

broek76 schreef:

ik speel sinds een half jaar op een es- cornet lukt me ook niet om uit mijn kop te spelen terwijl dat op trompet wel redelijk gaat.

Dat is gewoon kwestie van een knopje omzetten, en heel bewust denken aan welke noten je speelt.... PLUS dat de toonsoort ook verschuift als je op gehoor speelt (volgt u het nog? ik niet :P)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 maart 2005 12:22 

mi trompeta schreef:
broek76 schreef:

Dat is gewoon kwestie van een knopje omzetten, en heel bewust denken aan welke noten je speelt.... PLUS dat de toonsoort ook verschuift als je op gehoor speelt (volgt u het nog? ik niet :P)

Ik wel! :wink:
Ik weet dat bijvoorbeeld alr-saxofonisten ook meer moeite schijnen te hebben met uit het hoofd spelen dan bijvoorbeeld tenor-saxofonisten!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 maart 2005 00:18 

bes ligt lekker dichtbij dus hoor je het denk ik eerder. Je hoeft maar een seconde hoger te gaan zitten en je bent er al en met een es is het verschil aanmerkelijk hoger

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur