trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Enkele gedragsregels en studieadviezen voor orkestmuzikanten
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 06:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 maart 2005 13:02 
Moderator

pim van der Meer schreef:

Sry maar ik beginn nu een beetje raar idee over jou te krijgen, maar uitgeluld ben ik zeker niet, je ventielen een kwart draaien kan niks kwaad mee gedaan worden ZEKER niet als het door een expert gedaan word!!!!

Dus over 1 of andere loser zou ik hem zeker niet willen betitelen,

Kijk ik heb niet aan die bariton gezeten en zels zou ik het ook NOOIT doen, maar ik denk dat je omziets wel kan lachen, en tja als je om dat soort dingen niet kan lachen?!?! ik vind dat bijzonder treurig,

Als er iets mis mee zou gaan?!?! een kwart slag draaien kan niet zoveel kwaad,

en nu vraag ik me af, jij valt me wel vrolijk aan (waar je alle recht toe hebt) maar zie ji niet het verschil tussen een kwart slag draaien en trompetten tussen kapstok hangen!!!! Dat is denk ik, een heel erg groot verschil, maar hier wil ik alleen mee aantonen dat het nog veel erger kan!!!

Ik hoop dat je nu inziet dat je dit gebeuren wel een beetje heel erg opblaast, en zo niet dan hoor ik het wel :wink:

Ventielen een kwartslag draaien, of verwisselen, kan dus wel gruwelijk verkeerd aflopen, mijn bugel is er het bewijs van.

En ja, iemand die ongevraagd voor zijn eigen lol andermans instrumenten zit onklaar te maken is wel een loser.

Nee ik blaas het niet op, iedereen heeft met zijn tengels, in elk geval van mijn instrumentarium af te blijven.

Alleen had je wel eerder kunnen aangeven dat jij je aan dat soort praktijken niet schuldig maakt, dan had ik je minder persoonlijk aangevallen, maar meer algemeen gehouden

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 maart 2005 13:02 

Of het nou wel of geen kwaad kan, ik vind dat je van andermans spullen af moet blijven.
De een interesseerd het nix als iemand aan zn trompet komt, de ander is meteen over de zeik, zo is iedereen anders. Beter om gewoon elkaar te respecteren en dus van elkaars spullen af te blijven. Het lijkt me zinvol om met deze discussie op te houden, want het begint een beetje welles nietes topic te worden...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 maart 2005 13:19 

marnix schreef:

Ventielen een kwartslag draaien, of verwisselen, kan dus wel gruwelijk verkeerd aflopen, mijn bugel is er het bewijs van.

En ja, iemand die ongevraagd voor zijn eigen lol andermans instrumenten zit onklaar te maken is wel een loser.

Nee ik blaas het niet op, iedereen heeft met zijn tengels, in elk geval van mijn instrumentarium af te blijven.

Alleen had je wel eerder kunnen aangeven dat jij je aan dat soort praktijken niet schuldig maakt, dan had ik je minder persoonlijk aangevallen, maar meer algemeen gehouden

Nou ik weet dat jij iniedergeval iemand bent die uit ervaring zegt dat iemand van zijn instrument af moet blijven, Dat vind ik ok, ik heb laatst een nieuwe trompet gekocht en niemand anders heeft er tot nu toe nog op gespeeld en gewoon weg omdat ik dat niet wil.

In jou geval vind ik het wel heel triest dat als er iets mee gebeurt dat er dan niemand wat zegt, kijk dan heb ik zowiets heb je eraan gezeten, neem dan ook de verantwoordelijkheid, en dat vind ik nog veel LOSERDER! (is dit een werkwoord??)

Over het gebeuren van die bariton het was gewoon een kleine anekdote, Ik vind het namelijk beschamend als iemand die zegt dat die bariton speelt er een hele week dan niet op speelt, en op die manier word dat bewezen met deze grap (of voor jou "grap")

Tuurlijk kunnen er dingen mis meegaan en dat is nu eenmaal niet gebeurt, alleen vraag ik me nu wel af waarom jij mij zo aanvalt als ik al zeg dat het kinderachtig is (1e post)!! En niet iemand met trompet in kapstokken hangen ik denk dat daar nogal een verschil in zit.....dus dat zou ik nog graag willen weten :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 maart 2005 13:48 
Moderator

Nou ik weet dat jij iniedergeval iemand bent die uit ervaring zegt dat iemand van zijn instrument af moet blijven, Dat vind ik ok, ik heb laatst een nieuwe trompet gekocht en niemand anders heeft er tot nu toe nog op gespeeld en gewoon weg omdat ik dat niet wil.

In jou geval vind ik het wel heel triest dat als er iets mee gebeurt dat er dan niemand wat zegt, kijk dan heb ik zowiets heb je eraan gezeten, neem dan ook de verantwoordelijkheid, en dat vind ik nog veel LOSERDER! (is dit een werkwoord??)

Over het gebeuren van die bariton het was gewoon een kleine anekdote, Ik vind het namelijk beschamend als iemand die zegt dat die bariton speelt er een hele week dan niet op speelt, en op die manier word dat bewezen met deze grap (of voor jou "grap")

Tuurlijk kunnen er dingen mis meegaan en dat is nu eenmaal niet gebeurt, alleen vraag ik me nu wel af waarom jij mij zo aanvalt als ik al zeg dat het kinderachtig is (1e post)!! En niet iemand met trompet in kapstokken hangen ik denk dat daar nogal een verschil in zit.....dus dat zou ik nog graag willen weten :D

Tja dan zal ik niet heel erg goed gelezen hebben, excuses dan.

blijft overeind staan dat alles, maar dan ook alles wat je doet met een instrument, dat eventuele schade zou kunnen veroorzaken ( dus in wezen alles waar het instrument niet voor gemaakt/bedoelt is ) moet je laten. Of lekker met je eigen instrument doen, als je er al zo tuk op bent om schade te veroorzaken. ( algemeen, dus niet tegen jou pim, maar heel algemeen )

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 maart 2005 14:37 

Dennis v/d Kamp (medewerker Attelier Pfeiffer) en die weet echt wel wat die doet, :wink: dus...

Als je echt weet wat je doet, doe je zoiets niet!

Iedereen blijft gewoon met z'n fikken van andermans instrument af!
Klaar!
Punt!
Basta!

Zo moeilijk is dat nmiet!

Profiel  

Berichttitel: pleurislijer
BerichtGeplaatst: 04 maart 2005 16:19 

Ik haak een beeeetje laat in, maar ik ben ook eens uitgetest realiseer ik me nu pas.... Ik was zo goed om mijzelf uit te lenen aan een dwijlorkestje en daar waren ook een paar gasten bij van een groots showorkest uit Sassenheim (geloof ik). Ging die ene even mijn toeter inspecteren want hij had nog nooit een LeBlanc Sandoval in handen gehad. Moet kunnen natuurlijk, maar toen ik 'm weer aan de mond zette bleek het eerste ventiel er verkeert in te zitten. Ik dacht aan een vergissing en zette het ventiel zonder er een punt van te maken weer terug. Nu begrijp ik dat ik het slachtoffer was van een zgn. "Geintje". Nu weet ik dat de weg naar een goed ontwikkeld gevoel voor humor lang en vol valkuilen kan zijn maar dit gaat qua niveau niet echt veel verder dan ventieltjes uit fietsbanden gappen. Dit schiet niet op. Vroeger bestrijdden wij onzer verveling in de orkestbak met behulp van zakschaakspelletjes, boeken en zeeslaggie. Misten we natuurlijk wel eens een inzet maar ik begrijp nu dat dat nog heilig is invergelijking met de huidige gang van zaken. Gelukkig ben ik inmiddels te oud voor dit soort ongein: weer een bewijs dat het leven pas écht begint na je 40ste.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 maart 2005 17:56 

ik vin dat geintjes altijd moeten kunnen. zolang je een repetitie er niet echt mee stoort.
maar je moet natuurlijk altijd rekening houden met wie en wat je precies uithaalt.

met een gastmuzikant zou ik dat bijv dus nooit doen. mijn buur daarentegen :lol:

wat wij bijv soms doen op de rep.... is als iemand een traag solootje speelt. beginnen sniffen en je zakdoek boven halen.... de solist ligt er negen kansen op tien uit, van het lachen....er wordt eens gelachen en er hoeft aan niemands materiaal geprutst worden....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 maart 2005 11:21 

Nee, als gastmuziekant moet je je gedragen. En een gastmuziek in jouw orkest ga je ook niet lastig vallen, met stomme geintjes. In ons clubblad staan ook puzzels, erg leuk ( :? ) om te doen wanneer je je verveelt, tijdens een repetitie...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur