Co Cornet schreef:
En wat heeft dit boek wat andere boeken (bijv. Arban) niet hebben dan?
Volgens mij kun je beter met BE oefeningen beginnen en dan pas Arban of de leuke staccato oefeningen van Erik Veldkamp gaan oefenen.
Hoe kun je in godsnaam het 2e en 3e octaaf oefenen als je bereik daartoe niet toerijkend is?
Ik heb altijd met plezier andere oefeningen gedaan maar het koste me altijd moeite om boven de g2 met hetzelfde gemak te spelen als daar onder. En het gevolg was voor mij dat het plezier in die oefeningen gauw was verdwenen. Nu gaat dat gewoon veel beter met behulp van BE, en dat in maar 3 maanden.
Je voelt dat er in korte tijd wat gebeurt met je spieren die je niet zo gauw zult gebruiken als je de reguliere oefeningen speelt van bijvoorbeeld Arban.
Voor een repetitie sta ik dan ook lekker een kwartier pedaalnoten te spelen, veel stonden mij uit te lachen de eerste keer totdat ik na de warmup probleemloos tot f3 speel, zonder ook maar te forceren of te drukken met het mondstuk.
Ik ben zelf dan ook erg benieuwd waar ik over een jaar ben!
Je kunt op Trumpetherald.com alles vinden betreft BE en natuurlijk ook andere methode's.
Wat ik ook nog even kwijt wil:
Ik geloofde dus ook nooit in die lage pedaalnoten, maar begin nu toch wel te geloven dat daar de basis ligt voor een veel beter speelgemak en bereik!
Ow mocht je het boek willen kopen, stuur dan maar een berichtje naar HJ (Bert Lochs)
Ook ik heb het boek via hem gekocht en is het dubbel en dwars waard!