trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Mondhoeken
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 11:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 134 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 17  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 maart 2005 13:54 

Ik ben inmiddels erg nieuwsgierig geworden naar dit boek!
Is het ergens in Nederland verkrijgbaar (via internet, bijvoorbeeld)?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 maart 2005 13:57 

En wat heeft dit boek wat andere boeken (bijv. Arban) niet hebben dan?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 maart 2005 16:48 

Co Cornet schreef:
En wat heeft dit boek wat andere boeken (bijv. Arban) niet hebben dan?

Volgens mij kun je beter met BE oefeningen beginnen en dan pas Arban of de leuke staccato oefeningen van Erik Veldkamp gaan oefenen.

Hoe kun je in godsnaam het 2e en 3e octaaf oefenen als je bereik daartoe niet toerijkend is? :roll:
Ik heb altijd met plezier andere oefeningen gedaan maar het koste me altijd moeite om boven de g2 met hetzelfde gemak te spelen als daar onder. En het gevolg was voor mij dat het plezier in die oefeningen gauw was verdwenen. Nu gaat dat gewoon veel beter met behulp van BE, en dat in maar 3 maanden.
Je voelt dat er in korte tijd wat gebeurt met je spieren die je niet zo gauw zult gebruiken als je de reguliere oefeningen speelt van bijvoorbeeld Arban.
Voor een repetitie sta ik dan ook lekker een kwartier pedaalnoten te spelen, veel stonden mij uit te lachen de eerste keer totdat ik na de warmup probleemloos tot f3 speel, zonder ook maar te forceren of te drukken met het mondstuk.
Ik ben zelf dan ook erg benieuwd waar ik over een jaar ben! :D

Je kunt op Trumpetherald.com alles vinden betreft BE en natuurlijk ook andere methode's.

Wat ik ook nog even kwijt wil:
Ik geloofde dus ook nooit in die lage pedaalnoten, maar begin nu toch wel te geloven dat daar de basis ligt voor een veel beter speelgemak en bereik! :wink:

Ow mocht je het boek willen kopen, stuur dan maar een berichtje naar HJ (Bert Lochs)
Ook ik heb het boek via hem gekocht en is het dubbel en dwars waard!

Laatst bijgewerkt door BBB op 06 maart 2005 16:50, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 maart 2005 16:50 

Je kunt het boek via mij bestellen, of als je met een credit card wil betalen, dan kun je contact opnemen met Bruce Lee van NorthernBrass.com.

Co,

Op www.trumpetteacher.net kun je verschillende hoofdstukken uit het boek online lezen.

Ko

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 maart 2005 17:22 

Ik zou er wat boeken over ademhaling bij bestellen om nog wat meer in balans te komen..... :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 maart 2005 18:11 

erikveldkamp schreef:
Ik zou er wat boeken over ademhaling bij bestellen om nog wat meer in balans te komen..... :wink:

Ik wil toch nog even terugkomen op mijn vorige reactie naar aanleiding van de quote hierboven.
Mijn ademhaling is in het verleden nooit echt een probleem geweest.
Uit dat oogpunt schreef ik deze reactie.
Ik kan me voorstellen dat als je ademhaling niet goed is je niet zo gauw resultaten zult boeken als wat ik heb ondervonden met BE.
Het is dan ook voor iedereen zelf om uit te zoeken waar eventueel je grootste struikelblok zit om door te groeien.

Wat echter wel een probleem is geweest in die 26 jaar van mijn trompetverleden is dat ik met dezelfde lipsetting in het bovenste register ging spelen wat het gevolg daarvan is dat mijn lippen gauw vermoeid werden.
Ik ging dan ook steeds harder drukken om toch te kunnen blijven spelen in de hoogte.

Met behulp van BE leer je niet alleen deze lipsetting te vinden die overigens voor ieder anders zal zijn ben ik overtuigd maar het helpt je ook om je eigen grote struikelblok te vinden.
Het is dan ook niet gezegd dat je met rolled-in lippen alleen maar hoog kunt spelen.
De oefeningen helpen je lippen automatisch de goeie setting te vinden, dat is het leuke van BE.

Je kunt natuurlijk naast BE alle boeken bestellen die je maar wilt :lol:
In die 26 jaar heb ik heel wat boeken doorgespit en een goede leraar gehad (Freddy Grinn) en geen enkel boek heeft mijn ogen zo geopent als wat BE doet :!:
Er zou een nederlandse versie van moeten komen! :P

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 maart 2005 19:58 

Het is ook niet het een Of het ander, maar het een En het ander. In het BE boekje gaan maar een paar bladzijdes over ademhaling terwijl het minstens 50% van je geluid bepaalt.

Als je dus een uitgebalanceerde ontwikkeling van je trompetspel wilt zul je je dus naast de BE ook moeten verdiepen in de ademhaling.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 maart 2005 21:12 

Hmmm, dan is het niet echt 'ballanced' dus!.......?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 134 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur