trompet.nl > forum > Toon onderwerp - AMV
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 04:27

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 maart 2005 00:08 

Onze oudste dochter van 9 volgt op dit moment het 2e jaars AMV.
Persoonlijk vindt ik het wel nuttig, ze maakt op een prettige makkelijke en speelse manier kennis met muziek.
Het plezier eraan is in het begin ook wel erg belangrijk, de vorderingen zullen nou eenmaal op een blokfluit sneller gaan voor iemand van 8 dan op een trompet b.v.
Inmiddels is ze vertrouwd met het notenschrift en ook met het samenspel omdat in groepsverband wordt lesgegeven.
Op deze manier kom je erachter of ze het leuk vindt om muziek te maken en als ze er wel aanleg voor heeft en ze dus doorgaat of niet.
Ik zie het als een soort van snuffel periode.

Profiel  

Berichttitel: Re: AMV
BerichtGeplaatst: 07 maart 2005 08:32 

cees schreef:
wie heeft er AMV gehad en er wat van opgestoken?
ik denk eerlijk gezegt dat AMV helemaal niet nuttig is voor de muziekale ontwikkeling van een kind. zelf heb ik ook geen AMV gehad en daar heb ik nooit last van gehad.

Ik heb in het eerste jaar toen ik 6 was AMV gehad. Ik heb er wel wat van geleerd. Mijn vader was docent aan de muziekschool dus ik werd "gedwongen" na mijn eerste jaar AMV begon ik met trompet.

http://www.jamopa.com
http://www.theriveraabigband.nl

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 maart 2005 13:50 

het is inderdaad wel waar dat ze ( de kinderen ) spelender wijs kennis leren maken met een paar essentiele dingen binnen de muziek. het is ook wel goed dat ze in groepsverband musiceren. maar is het niet een hoop verspilde tijd en vooral ook geld?..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 maart 2005 15:25 

als het net zoiets als bij mij blokfluit, dan lijkt het me zeker geen verspilde tijd,...
zoals je zegt je leert samenspelen en alles en bij sommige insturmenten is het begin stuk makkelijk om te leren. Waardoor je sneller muziek leert maken. Wat niet bij trompet is!

Dus dat zijn de voordelen en over het geld ach..ik weet neit hoe duur dat is :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 maart 2005 15:37 

Dat van mij was al een verkorte cursus (1 jaar in plaats van 2) dus dat zal ook wel iets goedkoper dan normaal geweest zijn... En ach, dat geld hebben mijn ouders weer bespaard op mijn trompetlessen... Heb in 7 jaar A,B,C en D gehaald, dus dat weer een jaartje korter :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 maart 2005 15:49 

Onze vereniging had vroeger ook een blokfluit opleiding. Daarbij was de blokfluit het doel. Nu is overgestapt op AMV met (oa) blokfluit als hulpmiddel. Zo kunnen kinderen van jonger dan 7 op een speelse manier dmv de blokfluit, maar ook door te zingen en zelfs dansen gevoel krijgen voor ritme en muzikale aspecten. Ik denk dat de AMV een nuttige fase is in de opleiding van jongere kinderen (vaak ook in de leeftijd dat een blaasinstrument fysiek nog niet mogelijk is).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 maart 2005 19:50 

Ik heb, op mijn 6e en 7e, ook AMV gedaan, maar ik heb niet het minste idee dat ik er iets van opgestoken heb! Ik leerde wel een beetje notenschrift enzo, maar tegen de tijd dat ik cornet ging spelen was ik dat allang weer vergeten.

Laatst bijgewerkt door Co Cornet op 13 apr 2005 16:50, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 maart 2005 07:44 

Co Cornet schreef:
Ik heb, op mijn 6e en 7e, ook AMV gedaan, maar ik heb niet het minste idee dat ik er iets van opgestoken heb! Ik leerde wel een beetje notenschrift enzo, maar tegen de tijd dat ik cornet ging spelen was ik dat allang weer vergeten.

Het is natuurlijk wel de bedoeling dat dat meteen in elkaar over gaat! Dus niet eerst twee jaar AMV, dan twee jaar niets en dan verder met een ander instrument! Dan ben je alles inderdaad al lang vergeten!
Co Cornet schreef:
En een ''snuffelperiode'' hoeft het ook zeker niet te zijn: ik ging altijd met tegenzin naar AMV, ik heb zelfs vaak overgeslagen

Dan is het ook niet zo gek dat je er niet veel van opgestoken hebt!

Ik denk dat het heel nuttig is dat kinderen op een speelse manier de 'beginselen' van de muziek leren! Ik weet niet precies wat er tijdens deze lessen allemaal behandeld wordt, ik heb zelf nooit AMV gehad, maar ik heb wel uitvoeringen meegemaakt waar ook zo'n AMV groepje aan meedeed! Die kinderen (hoe jong ze ook waren) speelden al best leuke dingen! Ik denk dat het een goede basis kan zijn!
Maar niet noodzakelijk!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur