trompet.nl > forum > Toon onderwerp - 2 weken niet gespeeld!
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 21:02

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 maart 2005 08:08 

Dehaanmuziek schreef:
The Joker schreef:
Je kunt je mondstuk meenemen op vakantie.

Dat zou kunnen, maar in de praktijk blijkt toch dat dat mondstuk niet of nauwelijks gebruikt wordt! Je hebt toch vakantie?
Als je vlak voor een concert of concours zit is het wat anders, maar anders zou ik zeggen: lekker vakantie vieren en dat slechte embouchure voor lief nemen, dat komt wel weer goed!

Ik krijg hier het idee dat trompet spelen vervelend is. Ik zie het als een genot om te kunnen spelen daarom doe ik dat ook heel veel. Maar als je dan op vakantie gaat heb je toch extra tijd om meer te spelen? Anders zit je met werk of bij mij met school :twisted: dus ik zou blij zijn met vakantie om dan trompet te spelen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 maart 2005 08:17 

Trompetspelen is zeker niet vervelend! Integendeel!
Maar ik doe andere dingen als ik met vakantie ben!
Als jij je trompet mee wil nemen moet je dat vooral doen!
Als iemand zijn mondstuk mee wil nemen moet ie dat ook vooral doen!
In de praktijk blijkt alleen dat deze bijna niet gebruikt wordt!

Je kan kiezen tussen lekker naar het strand of zwembad, of trompetspelen. Ik zou het wel weten!
Nu kies je misschien voor trompetspelen, maar als je straks op vakantie bent en het is er 30 graden ga je liever zwemmen, zeker weten!
Gevolg: je hebt je hele trompet meegesjouwd, maar vervolgens niet gebruikt!

Trompetspelen is leuk, maar vakantie is ook wel eens lekker!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 maart 2005 09:53 

Ik neem m nooit mee. Ten eerste ga ik vaak met mn ouders in een huisje, en ik zou ruzie krijgen, want zij hebben tenslotte ook vakantie.

Verder denk ik dat het misschien ook wel goed is, als je je embouchure even twee - drie weken helemaal rust gunt. Je kunt daarna dan weer rustig opbouwen en weer even goed letten op de kleine dingetjes.

Toen ik nog niet zo lang speelde 1-4 jaar, had ik na een vakantie altijd 1 of 2 weken nodig om weer op mijn oude peil te komen.

Nu gaat dat veel sneller, als ik terugkom ben ik met een paar dagen wel weer de oude.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 maart 2005 13:38 

Ik ga deze vakantie ongeveer 10 weken vakantiewerk doen... en ik overweeg toch wel heel sterk om ff mijn oude Yamaha mee te sjouwen, en een Silent Brass dempertje erin te gooien, zodat mijn kompanen er niet zon last van hebben... 10 weken niet spelen trek ik echt niet, plus dat het funest is voor mijn embouchure... 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 maart 2005 14:20 

Citaat:
Ten eerste ga ik vaak met mn ouders in een huisje, en ik zou ruzie krijgen, want zij hebben tenslotte ook vakantie.

Dat meen je niet toch....? Houden je ouders zo weinig van muziek? Een half uurtje per dag kunnen ze daar toch wel tegen... 8O
Dat vind ik toch een beetje gek...Mijn ouders zouden er niks op tegen hebben, en mijn vader houdt toch helemaal niet van muziek, kan je nagaan...(hij komt wel altijd trouw naar uitvoeringen van de fanfare, maar dat is puur uit plichtsgevoel, ook tegenover mijn moeder :wink: )
Overigens neem ik mijn instrument ook nooit mee, ik mis het wel hoor, zeker op de avond dat het repetitie van de fanfare is, dan kijk ik constant op mijn horloge, en als het 8 uur is, denk ik: nu zijn ze bezig.....en om 9 uur denk ik: het is pauze....(ziekelijk he :lol: )
Maar uit ervaring weet ik dat als ik mijn cornet WEL meeneem, dat ik hem dan juist niet aanraak, dus voortaan blijft hij thuis. Des te blijer ben ik als ik thuiskom! :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 maart 2005 15:06 

Co Cornet schreef:
Citaat:
Ten eerste ga ik vaak met mn ouders in een huisje, en ik zou ruzie krijgen, want zij hebben tenslotte ook vakantie.

Dat meen je niet toch....? Houden je ouders zo weinig van muziek? Een half uurtje per dag kunnen ze daar toch wel tegen... 8O
Dat vind ik toch een beetje gek...Mijn ouders zouden er niks op tegen hebben, en mijn vader houdt toch helemaal niet van muziek, kan je nagaan...(hij komt wel altijd trouw naar uitvoeringen van de fanfare, maar dat is puur uit plichtsgevoel, ook tegenover mijn moeder :wink: )
Overigens neem ik mijn instrument ook nooit mee, ik mis het wel hoor, zeker op de avond dat het repetitie van de fanfare is, dan kijk ik constant op mijn horloge, en als het 8 uur is, denk ik: nu zijn ze bezig.....en om 9 uur denk ik: het is pauze....(ziekelijk he :lol: )
Maar uit ervaring weet ik dat als ik mijn cornet WEL meeneem, dat ik hem dan juist niet aanraak, dus voortaan blijft hij thuis. Des te blijer ben ik als ik thuiskom! :wink:

Toch meen ik dat wel, hoewel mijn ouders toch wel van muziek houden (zou het toch aan mij liggen ??!!). Maar ik kan het me wel een beetje voorstellen. Je bent weg van huis en dan is het niet fijn als iemand een dagelijkse sleur mee gaat zitten nemen en al die deuntjes zit te toeteren die ze thuis ook al elke dag horen.

Overigens kan ik makkelijk 2 weekjes zonder, hoewel langer toch vervelend zou worden. En wat ik al zei, gewoon een keer goed uitrusten lijkt me ook geen slecht idee. En je bent ook veel weg op vakantie, dingen bezoeken, misschien in de kroeg of op het strand afhankelijk van je interesses en dan komt er echt niet zoveel meer van.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 maart 2005 16:27 

mi trompeta schreef:
Ik ga deze vakantie ongeveer 10 weken vakantiewerk doen... en ik overweeg toch wel heel sterk om ff mijn oude Yamaha mee te sjouwen, en een Silent Brass dempertje erin te gooien, zodat mijn kompanen er niet zon last van hebben... 10 weken niet spelen trek ik echt niet, plus dat het funest is voor mijn embouchure... 8)

10 weken is natuurlijk langer dan 2 weken!
Dan zou ik hem zelf ook meenemen!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur