trompet.nl > forum > Toon onderwerp - De beste leraar ben je zelf
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 11:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

De beste leraar ben je zelf
Mee eens 38%  38%  [ 15 ]
Weet het niet 5%  5%  [ 2 ]
Niet mee eens 54%  54%  [ 21 ]
Ik doe precies datgene wat mijn leraar mij verteld 3%  3%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 39
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 maart 2005 15:43 

Iris schreef:
Muziek maken is als een ontdekkingsreis; je komt steeds weer nieuwe mooie dingen maar ook opstakels en je leraar is als een gids die je kan raadplegen.

Had het zelf niet mooier kunnen zeggen :wink: :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 maart 2005 16:45 

Ik zou niet zonder docent kunnen. Wel tijdelijk, maar niet als ik echt verder wil.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 maart 2005 18:11 

ik denk dat een leraar je meestal naar zijn intrepetaties en zijn voorkeuren vormt. en daar hoef jij het niet mee eens te zijn. ik had namelijk een leraar die nergens een stukje eigen intrepetatie wou horen en alles strak wou en daar kan ik mezelf niet in vinden. ik ben toen voor mezelf gaan spelen met les van een trombinist. tijdens die lessen zei hij niet van 'dit moet je (niet) doen' maar hij gaf meer ideeen van hoe je iets 'beter' zou kunnen laten klinken. daardoor ben ik in 2 jaar meer vooruitgegaan dan in de 4 jaar daarvoor! ik vind wel dat een leraar nodig is om op je aanzet en je techniek te letten, want deze kun je zelf niet bekijken. zeg nou zelf je speelt zoals dat het best aanvoelt en als dat technisch je spel achteruit haalt dan vind ik dat daar een leraar aan te pas moet komen.

toen ik de muziekschool een beetje ontgroeit was heb ik les genomen van eddie engels.
deze had veel meer een autoritaire manier van lesgeven. je moest dingen doen en uit je hooft leren en ik heb daar ook veel van opgestoken. dissipline is echt het belangrijkste wat er is voor wie dan ook. als je een ijzeren dissipline hebt dan kun je jezelf best wel les geven maar je moet er wel voor zorgen dat je een soort coach of mentor blijft hebben die je kan corigeren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 maart 2005 18:12 

Het leuke is dat hoe meer je leert, hoe meer je er achter komt dat je nog niets weet...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 maart 2005 18:53 

erikveldkamp schreef:
Het leuke is dat hoe meer je leert, hoe meer je er achter komt dat je nog niets weet...

Volgens mij kan je je hele leven door blijven leren en nog steeds niet alles weten, pas als je stilstaat en niet meer vooruit gaat maar juist achteruit zou ik toch even gaan nadenken..... :? :? :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 maart 2005 16:50 

Het probleem is gewoon dat er gigantisch veel informatie op het internet staat en dat het van je eigen ontwikkelingsniveau afhangt hoe je de informatie kunt toepassen in je eigen omstandigheden.

Ik ben een jaar zelf aan het "klooien" met wat ik onder andere hier opp het forum lees, maar nu ik sinds kort les heb worden, met zijn aanwijzingen, nu al een heleboel zaken die ik tegen gekomen ben een stuk duidelijker.

Schenkelaars Prestige Royal
Yamaha YCR8335S / Yamaha 14E

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 maart 2005 17:41 

Ik heb jaren les gehad en ben daar op een gegeven moment, om allerlei redenen, mee gestopt!
En dan ben je op jezelf aangewezen!
In het begin kon ik nog wel aardig uit de voeten met hetgeen me allemaal geleerd was, maar na een paar jaar merkte ik toch dat de klad er in kwam en dat ik achteruit ging!
Nu heb ik weer les en voel gewoon dat ik weer vooruit ga!

Ik denk dat het per persoon verschillend is, maar ik ben het zelf niet met de stelling eens!

Op internet is inderdaad heel veel info te vinden over trompetspelen!
Kijk alleen dit forum al! Maar er worden vaak zulke tegenstrijdige berichten geplaatst dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet!
Een goede professionele begeleiding is hierbij bijna noodzakelijk om schade te voorkomen!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur