ik gebruik finale ook al een tijdje (2 jaar) en ik ben er inmiddels achter dat het wel kan. het ging mij erom of ik het logo van een flim waar ik een arrangement van had gemaakt boven het stuk kon krijgen.
_________________ ------------------------------------------------------------------- bij voetbal gaat het om de winst, bij muziek om gelijkspel
Geregistreerd: 04 maart 2005 16:30 Berichten: 164 Woonplaats: Den Haag
Het kan wel degelijk, hoor, in Finale 2003 of nieuwer tenminste.
Ten allereerste moet je je afbeelding als TIFF, WMF of EPS bestand opslaan. Dat kan met de meeste grafische programmas wel (bijv. photoshop, paint shop pro, ...).
In Finale moet je dan de titel verwijderen (als die er nog is). Activeer de 'Graphics tool'. Selecteer in het menu: Graphics -> Place Graphic...
Je kan nu je afbeelding laden en op de pagina plaatsen. Daarna kan je er op klikken en via Graphics -> Attributes de uitlijning bepalen, en ook op welke pagina's de afbeelding moet staan, net als met een Text Frame.
Finale is wel een beetje kieskeurig, en ondersteunt niet alle sub-formaten van de bestandsindelingen, dus je moet misschien even de goede opties vinden voor het opslaan.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen