Geregistreerd: 04 maart 2005 16:30 Berichten: 164 Woonplaats: Den Haag
Dat is natuurlijk nooit en nimmer trompet wat je daar laat zien. Het lijkt meer op:
Het karakteristieke aan koperblazers is dat de golf sterker naar de ene kant uitslaat (meestal naar boven) dan naar de andere.
heh de geluidsgolf hangt ook af van welke noot je speelt. Dat is waarschijnlijk gewoon een andere toon, een hogere waarschijnlijk plus het hangt ook af van instrument, mondstuk en speler, dan kun je wel grote verschillen tegenkomen
Geregistreerd: 04 maart 2005 16:30 Berichten: 164 Woonplaats: Den Haag
De karakteristieke 'scheefgroei' heb je bij alle koperblazers, onafhankelijk van instrument, microfoon en speler. Als je heel zacht speelt en met weinig lucht (!) dan is-ie wat minder, maar nog altijd duidelijk herkenbaar. Ze zijn vrijwel nooit symmetrisch. De geluidsgolven op de afbeelding van Hugo zijn voor zover ik dat kan zien allebei afkomstig uit een synthesizer (of gewoon rechtstreeks door een computerprogramma uitgerekend). Alle trompet- en trombonegeluiden die ik tot nog toe op het scherm heb mogen bewonderen lijken heel sterk op mijn afbeelding. Dat stukje geluidsgolf heb ik trouwens zelf gespeeld en opgenomen, dus het is echt trompet.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen