trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Bob Reeves 43S en 43ES
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 04 feb 2026 00:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 maart 2005 15:31 

Mijn ervaring met de 43es is erg goed.
Ik gebruik het voor in de fanfare, bigband, top40 werk en zelfs in de kerk :lol:
Het is in mijn geval nietzo dat ik nu belemmerd word in de laagte.
Integendeel, het hele bereik blijft erg goed bespeelbaar.
Ook mijn toon is niet dun, misschien iets dunner in vergelijking met een vb3c maar niet veel. Projecteerd goed als het moet, maar ik kan er ook fluisterstil en gecontroleerd op spelen.

Hiervoor heb ik op verschillende mondstukken gespeeld van jk, vb, dw, jettone en schilke maar geen enkel mondstuk geeft me wat dit mondstuk me geeft.
De rand voelt misschien iets vreemd aan in het begin (beetje scherpe binnenrand)
Maar dat went snel in mijn geval. Het weerhoud mij ervan minder te drukken.
Maar dat kan ook komen omdat ik elke dag BE oefeningen doe :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 maart 2005 12:26 

BBB schreef:
Mijn ervaring met de 43es is erg goed.
Ik gebruik het voor in de fanfare, bigband, top40 werk en zelfs in de kerk :lol:
Het is in mijn geval nietzo dat ik nu belemmerd word in de laagte.
Integendeel, het hele bereik blijft erg goed bespeelbaar.
Ook mijn toon is niet dun, misschien iets dunner in vergelijking met een vb3c maar niet veel. Projecteerd goed als het moet, maar ik kan er ook fluisterstil en gecontroleerd op spelen.

Hiervoor heb ik op verschillende mondstukken gespeeld van jk, vb, dw, jettone en schilke maar geen enkel mondstuk geeft me wat dit mondstuk me geeft.
De rand voelt misschien iets vreemd aan in het begin (beetje scherpe binnenrand)
Maar dat went snel in mijn geval. Het weerhoud mij ervan minder te drukken.
Maar dat kan ook komen omdat ik elke dag BE oefeningen doe :lol:

Ik weet in ieder geval zeker dat Eric Vloeimans jaren geleden op een Reeves 43 ES speelde. Hij gebruikte dit mondstuk dus voor solo werk. Het was nou niet bepaald dat hij er een dunne toon op had 8) . Misschien wel een meer allround mondstuk dan je zou denken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 maart 2005 12:55 

Karel schreef:
Ik weet in ieder geval zeker dat Eric Vloeimans jaren geleden op een Reeves 43 ES speelde. Hij gebruikte dit mondstuk dus voor solo werk. Het was nou niet bepaald dat hij er een dunne toon op had 8) . Misschien wel een meer allround mondstuk dan je zou denken.

Hij speelt nu als ik mezelf niet vergis op monstuk met een diepe cup die nog niet eens in de buurt komt van een 43es.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 maart 2005 15:15 

arno schreef:
Karel schreef:

Hij speelt nu als ik mezelf niet vergis op monstuk met een diepe cup die nog niet eens in de buurt komt van een 43es.

Ja dat klopt. Hij is meen ik daarna overgegaan op een 43C3 en toen ik hem het laatst sprak speelde hij op een Monette B6.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 maart 2005 15:45 

De laatste keer dat ik hem heb zien optreden speelde hij op een warburton

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 maart 2005 19:11 

Volgens mij heeft hij een trompet bij Hans gekocht en toen gelijk even een nieuw mondstuk geprobeerd :idea:

Ik heb zelf een Warburton 4M/7. Fijn mondstuk maar ik heb het idee dat ik iets kleiner zou kunnen. Denk aan een 5 serie. Het voordeel van dit systeem is dat je de weerstand zelf kunt regelen door er gewoon een andere backbore op te zetten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 maart 2005 19:52 

Hee Karel , ik heb ook een Warburton maar dan een 4M/6* en denk eraan ietsje groter te proberen.
Hoe zijn jouw ervaringen met die 7 Backbore ??

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 maart 2005 21:31 

baszz schreef:
Hee Karel , ik heb ook een Warburton maar dan een 4M/6* en denk eraan ietsje groter te proberen.
Hoe zijn jouw ervaringen met die 7 Backbore ??

Op mijn van Laar trompet heb ik er nog niet veel op gespeeld. Ben voorlopig op m'n Bach 3C bezig. Ik begrijp dat de backbore met een * wat minder compact spelen dan de standaard. Ik vind de 7 bb. perfekt. Net de juiste weerstand. Ik heb ook een 5 bb. en die gebruik(te) ik wel eens als ik met popbands moest optreden. Het ligt heel erg aan de trompet die er aan vast zit. Het moet voor jou de ideale balans zijn qua weerstand/ speelgevoel. Misschien dat ik eens een 5-rim ga proberen. Ik vind de 4M toch groter aanvoelen dan m'n Bach 3C.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur