trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Bob Reeves 43S en 43ES
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 08:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 maart 2005 11:41 

Hi,

Ik ben ook al eventjes aan het uitzoeken wat me het beste bevalt. Heb jaren op een DW 3 gespeelt hetgeen een drama was. Sinds oktober vorig jaar op een VB 3C wat een wereld van verschil was!, maar heb sinds vorige week een BR 43S en een BR 43ES opgestuurd gekregen en ben hiermee aan het proberen.
Zover ik het al in een klein weekje kan aanvoelen bevalt mij de 43 S het best. In ieder geval makkelijker in de hoogte dan de VB 3C. Qua flexibiliteit, en dan bedoel ik spelend uit bv. "Advanced lip slurs" of de "staccato's" van Erik Veldkamp speel ik het lekkerst met de 43 S en voor mij niet de ES. Ik ben er nog niet uit in ieder geval........ :roll: Vanavond tijdens de repetitie van de bigband maar ff verder testen!

www.10bier1thee.nl

Profiel  

Berichttitel: 43,5
BerichtGeplaatst: 22 maart 2005 19:40 
Ik ben ook aan het uitzoeken ,
heeft iemand ervaring met een Bob reeves 43,5 ?

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 maart 2005 09:05 

Karel schreef:
Volgens mij heeft hij een trompet bij Hans gekocht en toen gelijk even een nieuw mondstuk geprobeerd :idea:

Ik heb zelf een Warburton 4M/7. Fijn mondstuk maar ik heb het idee dat ik iets kleiner zou kunnen. Denk aan een 5 serie. Het voordeel van dit systeem is dat je de weerstand zelf kunt regelen door er gewoon een andere backbore op te zetten.

Erik speelt op een 5D/10* combinatie. Hij heeft ook de 5XD maar die was net een beetje te diep, dat kostte teveel defenitie in het laag.

Profiel  

Berichttitel: Re: 43,5
BerichtGeplaatst: 23 maart 2005 12:13 

Erik v/d Heijden schreef:
Ik ben ook aan het uitzoeken ,
heeft iemand ervaring met een Bob reeves 43,5 ?

Zeker, ik speel in BigBand op 43,5 es. 8)
Ik heb toen bij Pfeiffer één en ander uitgeprobeerd. Ik speel normaal op 1,5C Megatone.
De rand voelt toch een stuk groter aan dan de 43. Dus geprobeerd. Tot mijn verbazing
kwam ik op de 43,5 hoger en bleef meer open dan de 43. De 43,5 rand komt behoorlijk
in de buurt van de 1,5C van Bach. Ik heb redelijk forse lippen, dus wellicht is het voor iemand met wat forsere lippen prettig om wat meer ruimte te hebben, en dus een grotere rand te nemen. Hangt er natuurlijk ook helemaal van af wat je speelt. Ik speelde vroeger veel op 2,5C maar die blies ik helemaal dicht in de hoogte. De 1,5 C Megatone is groter, maar voor mij ook veel beter in de hoogte. Het is dus zeker de moeite om de 43,5 es eens uit te proberen. De een kan er nix mee, en de ander juist veel meer dan met bijv de 43.
Succes!

Profiel  

Berichttitel: bob reeves 43SV
BerichtGeplaatst: 23 maart 2005 23:35 

Hey mensen !

Ik heb al een hele tijd gespeeld op een 43 es maar nu heb ik al ongeveer een maand een 43SV mondstuk. Deze is als je hem vergelijkt met de es net iets dieper (hij loopt in een v-tje uit) dat maakt dat dit mondstuk net iets minder schreeuwt dan de es.

Het valt me wel op dat trompetisten ( Ik ook 8O ) altijd alles in extremen zoeken. Op het moment dat er lead gespeelt moet worden wordt het al snel een 43ES dus bij mij ook :)

Als je van een model C van bach komt is de overstap naar een 43es best heftig maar naar verloop van tijd wen je er aan en kun je zelfs daarop (mits je je een beetje inhoud) bij de harmonie uit de voeten. Nu ik blaas op een 43SV wordt het nog iets makkelijker.

groeten Freddie Oonk

Profiel  

Berichttitel: Re: bob reeves 43SV
BerichtGeplaatst: 24 maart 2005 16:28 

eggman schreef:
Hey mensen !

Ik heb al een hele tijd gespeeld op een 43 es maar nu heb ik al ongeveer een maand een 43SV mondstuk. Deze is als je hem vergelijkt met de es net iets dieper (hij loopt in een v-tje uit) dat maakt dat dit mondstuk net iets minder schreeuwt dan de es.

Het valt me wel op dat trompetisten ( Ik ook 8O ) altijd alles in extremen zoeken. Op het moment dat er lead gespeelt moet worden wordt het al snel een 43ES dus bij mij ook :)

Als je van een model C van bach komt is de overstap naar een 43es best heftig maar naar verloop van tijd wen je er aan en kun je zelfs daarop (mits je je een beetje inhoud) bij de harmonie uit de voeten. Nu ik blaas op een 43SV wordt het nog iets makkelijker.

groeten Freddie Oonk

verkoop je jouw 43es niet ? :D

Profiel  

Berichttitel: 43ES
BerichtGeplaatst: 24 maart 2005 23:38 

Verkopen mmmmmmmmmmmmmm tja

Misschien binnenkort. Ik laat het je anders wel ff weten !

Groeten Freddie

Profiel  

Berichttitel: Re: 43ES
BerichtGeplaatst: 25 maart 2005 13:59 

eggman schreef:
Verkopen mmmmmmmmmmmmmm tja

Misschien binnenkort. Ik laat het je anders wel ff weten !

Groeten Freddie

zeker doen: stabilo@pandora.be :D

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur