trompet.nl > forum > Toon onderwerp - bach tr 300
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 11:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: bach tr 300
BerichtGeplaatst: 26 maart 2005 01:50 

De Vincent Bach tr 300 staat geregistreerd als een studie instrument.
Maar, gezien de prijs kun je je afvragen wat de kwaliteit van dit instrument is. Heeft iemand ervaring met dit instrument en is het een behoorlijke stap voorwaarts na jaren op een fanfare instrumnet gespeeld te hebben of is het verschil met een Bach Straduvarius, vanaf zeg maar 2000 euro echtheel erg groot.

Graag serieuze recaties van mensen met ervaring. Ik overweeg de aanschaf van een bach TR 300. waarvoor 400 euro wordt gevraagd. Voor een stradivarius wordt al snel > dan 1000 euro gevraagd. Is dat de investering waard, zeker gezien mijn speelgedrag: 10 keer per jaar, vooral klassieke settings en reeds in het bezit van een goede c-trompet. :roll:

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 maart 2005 08:34 
Moderator

Als ik je goed begrijp heb je een budget van 400 euro voor een (nieuwe) bes trompet?

Serieus: ik zou me niet blind staren op een nieuwe Bach tr300, maar kijk ook eens naar wat tweede hands spullen.

Of verhoog je budget, zodat je iets hoogwaardiger spul kan kopen.

Ook als je maar 10 keer per jaar speelt, moet je uitgaan van kwaliteit van het instrument ( het heeft immers geen zin dat je een instrument krijgt dat dan vast loopt ) en comfort ervan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 maart 2005 12:34 

marnix schreef:
maar kijk ook eens naar wat tweede hands spullen.

inderdaad! en het hoeft niet persé een bach stradivarius te zijn.
bijvoorbeeld een yamaha 6335 zou ook goed zijn...

een andere optie is extra buizen kopen voor je C-trompet om ze in Bb te laten veranderen. maar men zegt dat dit niet goed is omdat de trompet gemaakt is om in C te spelen...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 maart 2005 12:39 
Moderator

stabilo schreef:
marnix schreef:
maar kijk ook eens naar wat tweede hands spullen.

een andere optie is extra buizen kopen voor je C-trompet om ze in Bb te laten veranderen. maar men zegt dat dit niet goed is omdat de trompet gemaakt is om in C te spelen...

ik heb daar ook altijd wat twijffels bij.

neem Bach zelf: de beker aanduidingen bij de bes trompet zijn 25, 37 , 43 en 72
die staan voor een bepaalde maat, en flair. Bij c trompet ook. Ik denk dat je toch best wel stemmingproblemen krijgt als je dat gaat afwisselen, vice versa

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 maart 2005 14:10 

Hoho...
Voor €400,- heb je echt geen nieuwe Bach TR300
Zie voor de nieuwprijzen bij Adams:
http://www.adams-music.nl/holland/Prijs ... petten.pdf

Ik heb een TR300H van ca. 4 jaar oud. Er zit toch wel groot verschil met een Strad.
Maar de TR300 is zeker geen slecht instrument. Intoneren is niet zo geweldig en wat aan de schelle kant. Afhankelijk van wat je nu als fanfare instrument hebt, wat je budget is en wat je wilt gaan blazen. 10x per jaar is natuurlijk niet veel. Om dan een duur instrument te kopen...
Ik neem aan dat je het dus niet over een nieuwe TR300 hebt? Anders meteen kopen :o

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 maart 2005 21:49 

Dank voor bovenstaande reacties. Leer er wel van.
Mijn budget is niet beperkt tot 400 euro maar omdat ik relatief weinig speel wil ik me inhouden.
De Bach tr 300 die ik op het oog heb is een tweedehands instrument en wellicht een vooruitgang vergeleken met mijn schenkelaars.
8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 maart 2005 22:45 

kiara schreef:
De Bach tr 300 die ik op het oog heb is een tweedehands instrument en wellicht een vooruitgang vergeleken met mijn schenkelaars.
8)

Dat is het al snel! :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 maart 2005 22:54 

Ach, je weet het niet... misschien heeft zij wel een uitzonderlijk goed model Schenkelaars! Ik heb er niet op gespeeld... dus ik zal er ook niet over gaan oordelen 8)

Maar verder over die Bach TR300... Ik weet niet of het een goed idee is om zo'n instrument te kopen... feit blijft dat het toch een beetje een slap aftreksel is van een Strad, waar minder zorg en kwaliteit in gestoken is.
Ik denk persoonlijk dat je marktplaats scherp in de gaten moet houden, en je kennissenkring inschakelen. Misschien kom je nog eens een betere trompet (zoals een Yamaha 43xx serie ofzo) tegen, die zijn ook wel te koop, 2ehands voor 400 euro, vermoed ik...

Nouja, dit is mijn mening, zie maar wat je er verder mee doet.
In ieder geval succes ermee :D

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur