trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Trompet foto's
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 20:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 591 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 74  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 apr 2005 08:00 

Oké, hier dan een foto van de instrumenten die ik momenteel regelmatig gebruik.
Eerst had ik zoiets van "waarom zou ik een foto posten" maar het is weer een goede reden om ze eens op te poetsen :lol:

Afbeelding

Van links naar rechts: een Josef Lidl Flügelhorn, een Hub van Laar bugel en een Burbank Benge Trompet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 apr 2005 09:11 

bartjefrit schreef:
Eerst had ik zoiets van "waarom zou ik een foto posten" maar het is weer een goede reden om ze eens op te poetsen :lol:

Het was nou juist de bedoeling dat je ze niet deed poetsen :D :? :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 apr 2005 09:26 

arno schreef:
bartjefrit schreef:

Het was nou juist de bedoeling dat je ze niet deed poetsen :D :? :wink:

Oh ja inderdaad... Maar ik kan je vertellen dat de trompet er op de foto beter uitziet dan 'in het echt' :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 apr 2005 09:48 

Hee bartjefrit, waarom speel je op die Josef Lidl Flügelhorn als je ook een bugel en een trompet hebt? Volgens mij is dat zo'n 'gulden middenweg' instrument.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 apr 2005 09:57 

Pier met de toeter schreef:
Hee bartjefrit, waarom speel je op die Josef Lidl Flügelhorn als je ook een bugel en een trompet hebt? Volgens mij is dat zo'n 'gulden middenweg' instrument.

Ten eerste bestaat er geen gulden middenweg tussen bugel en trompet!
Ik speel op een flügelhorn omdat dat normaal is in de Tsjechische muziek waar ik hem voor gebruik. Zo wordt er ook op tenorhorns ('kromme tuba's) gespeeld. Alleen op die manier krijg je het karakteristieke geluid van de Moravische muziek!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 apr 2005 11:51 

Afbeelding
Wagnertuba's bedoel je ^^

flügelhorn/bugel is toch hetzelfde, alleen is hier de joseph lidl met rotary dingen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 apr 2005 12:01 

Gryvix schreef:

Wagnertuba's bedoel je ^^

flügelhorn/bugel is toch hetzelfde, alleen is hier de joseph lidl met rotary dingen?

Een wagnertuba is heel wat anders dan een tenorhorn. Een wagnertuba wordt bespeeld door hoornisten met een hoorn-achtig mondstuk en is veel kleiner gebouwd dan een tenorhorn. Deze instrumenten worden in bepaalde symphonische werken bespeeld. (Strauss, Strawinsky). Net als een hoorn wordt ook de Wagner-tuba linkshandig bespeeld. Anders als dat de naam doet vermoeden heeft een Wagnertuba eigenlijk niks met een tuba te maken!

Een tenorhorn wordt door euphonium-spelers bespeeld met een euphoniummondstuk. Door de kleinere bouw van het instrument klinkt een tenorhorn wel kleiner/scherper dan een euphonium. In principe wordt de tenorhorn in Tsjechië/Oostenrijk/Duitsland gebruikt als euphonium.

Ik moet toegeven dat een Wagner-tuba op het eerste gezicht wel lijkt op een tenorhorn!

Een flügelhorn is niet zomaar een rotary-valve versie van een bugel. Een flügelhorn is ten eerste kleiner gebouwd, en wordt bespeeld met een trompetmondstuk, waardoor het instrument scherper klinkt (minder scherp dan de cornet, maar scherper dan de bugel).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 apr 2005 12:15 

bartjefrit schreef:
Pier met de toeter schreef:

Ten eerste bestaat er geen gulden middenweg tussen bugel en trompet!
Ik speel op een flügelhorn omdat dat normaal is in de Tsjechische muziek waar ik hem voor gebruik. Zo wordt er ook op tenorhorns ('kromme tuba's) gespeeld. Alleen op die manier krijg je het karakteristieke geluid van de Moravische muziek!

ik heb op dit forum ook al gelezen over een flumpet....
dit zou ook tussen trompet en bugel liggen
flu-mpet
dit bestaat dus degelijk wel :wink:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 591 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 74  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur