trompet.nl > forum > Toon onderwerp - "op lucht spelen"
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 05:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: "op lucht spelen"
BerichtGeplaatst: 03 apr 2005 21:30 
Moderator

HJ schreef:
larrios schreef:
maar je zou in deze benadering zelfs kunnen lezen dat wanneer je de noot op deze manier niet haalt, het aan je muzikaliteit of voorstellingsvermogen ligt. Lijkt me sterk.

Ko

Voorstellingsvermogen is een heel krachtig middel om beter te leren spelen, maar niet hét middel om technische problemen op te lossen.

Bert

kijk als docent heb ik liever iemand die met veel verbeeldings kracht de hoge c kan spelen.
de technische kant kan ik dan wel uitlijnen, samen met de leerling. Dat werkt makkelijker dan iemand die geen enkel idee heeft over hoe dat nou toch zou moeten klinken, laat staan hoe je het technisch tot uitvoeren zou moeten brengen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 apr 2005 21:37 

marnix schreef:
gaan we weer, weer ellenlange verhalen over BE en wie er precies wat heeft gezegd.......

Misschien hebben jullie er nog niet bij stil gestaan dat de topicstarter helemaal geen behoefte heeft aan dergelijke langdradige verhalen, maar meer gebaat is bij een korte instructie met hoe hij het kan oplossen???

Als jullie elkaar nu eens niet proberen af te troeven met wijsheden, mar gewoon simpel korte aanwijzingen geven, kan iederen er meer mee dan met ellenlange posts, die er alleen maar toe leiden dat het onoverzichtelijk wordt, en door alle technische info alleen maar lijkt alsof trompet iets voor geleerden is.

Kom op zeg, met alle respect voor jullie kennis, maar ik hoor van steeds meer mensen dat deze ellenlange discussies gemeden worden.....

Ik ben blij dat er eindelijk eens inhoudelijk gediscussieerd wordt in plaats van allerlei leuke grappen met nog leukere smilies de hele tijd. Ik geef je gelijk dat dit waarschijnlijk niet is waar de topicstarter op zit te wachten, maar een beetje inhoudelijk dollen kan helemaal geen kwaad. Er worden echt hele zinnige dingen gezegd, kan ik van deze post van jou nog niet meteen zeggen.
Helaas is het nu eenmaal zo dat ieder probleem een aantal gezichtspunten biedt. Het is toch heel leuk om iets van allerlei kanten te bekijken. Er is geen eenduidige oplossing voor een probleem, en dan denk ik dat de topicstarter er het best bij gebaat is om de verschillende gezichtspunten af te wegen en te zien hoe hij er verder invulling aan geeft.

Gelukkig is de tijd van:'doe het maar zo' een beetje voorbij. Trompettisten worden via deze fora wijzer dan dat. Als mensen er niet tegen kunnen dat ze een beetje diepgaander worden geinformeerd en niet gelijk met pasklare antwoorden worden geholpen (die er helemaal niet zijn), dan hoeven ze dit toch niet te lezen.

Ik wou dat ik eerder zo grondig geinformeerd had kunnen worden, dat had me een hoop gedonder gescheeld.

Bert

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 apr 2005 21:57 
Moderator

Nogmaals, zelf heb ik geen moeite met lange verhalen, sterker nog ik kan erom lachen, want ik geloof serieus, dat jullie veel te diep gaan, en dat iemand die niet direct een goede docent heeft die hem steunt en wegwijs maakt, van dergelijke verhalen alleen maar onzekerder van wordt, of op zijn minst teveel afwegingen voor zich heeft, waardoor hij evenmin door de bomen het bos niet meer kan zien.

en evenzeer nogmaals: ik ben niet de enige die dat opvalt, en dan kun je wel gaan ontkennen, maar het is gewoon teveel. Jij weet veel, Erik weet veel, Jeroen weet veel, ik weet veel, maar de vraag is of je dat allemaal op deze manier moet posten.

En om een en ander te verduidelijken: misschien kun je je ( waardevolle , want daaraan twijffel ik allerminst ) info wat minder lang maken, maar meer tot de kern van de vraagstelling beperken, dat is overzichtelijker en duidelijker.

( overigens, op mijn andere post ben je niet eens ingegaan, dus erg willekeurig ben je ook wel.... )

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 apr 2005 21:59 

Niet lullen, maar spelen!! Heb je problemen, dan ben je beter af met één les van een goede docent, dan met een maand hier op het forum typen en lezen. Nu nog die goeie docent weten te strikken...

Laatst bijgewerkt door JeroenJongeling op 03 apr 2005 22:03, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 apr 2005 22:03 
Moderator

JeroenJongeling schreef:
Niet lullen, maar spelen!! Heb je problemen, dan ben je beter af met één les van een goede docent, dan met een maand hier op het forum typen en lezen. Nu nog die goeie docent weten te strikken...

Dit bedoelde ik te zeggen, maar ik kon de juiste formulering niet vinden :oops: :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 apr 2005 22:06 

marnix schreef:
JeroenJongeling schreef:

Dit bedoelde ik te zeggen, maar ik kon de juiste formulering niet vinden :oops: :lol:

Dat is bij jou nog niet vaak voorgekomen :P

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 apr 2005 22:27 

marnix schreef:
Nogmaals, zelf heb ik geen moeite met lange verhalen, sterker nog ik kan erom lachen, want ik geloof serieus, dat jullie veel te diep gaan, en dat iemand die niet direct een goede docent heeft die hem steunt en wegwijs maakt, van dergelijke verhalen alleen maar onzekerder van wordt, of op zijn minst teveel afwegingen voor zich heeft, waardoor hij evenmin door de bomen het bos niet meer kan zien.

Zou kunnen.

Citaat:
en evenzeer nogmaals: ik ben niet de enige die dat opvalt, en dan kun je wel gaan ontkennen, maar het is gewoon teveel. Jij weet veel, Erik weet veel, Jeroen weet veel, ik weet veel, maar de vraag is of je dat allemaal op deze manier moet posten.

Daarin verschillen we dus echt van mening. Het kan nooit teveel zijn. Echt niet. Het houdt ons juist scherp. Ik voel me een beetje een waakhond die erop let dat er geen onzin wordt verkocht, want daar heb ik inderdaad genoeg van gehoord, en aan de andere kant wordt ook ik weer in de gaten gehouden. Goed zo!

Citaat:
En om een en ander te verduidelijken: misschien kun je je ( waardevolle , want daaraan twijffel ik allerminst ) info wat minder lang maken, maar meer tot de kern van de vraagstelling beperken, dat is overzichtelijker en duidelijker.

Jij bent nu degene die helemaal niet meer met de kern van de vraagstelling bezig is, niet ik.

Citaat:
( overigens, op mijn andere post ben je niet eens ingegaan, dus erg willekeurig ben je ook wel.... )

Ik ben zo willekeurig als ik wil zijn. Heerlijk dat internet. Heerlijk de vrijhheid van meningsuiting. Leve de vrijheid. Laten we trompet gaan spelen en de vrijheid bejubelen. Zo dit was mijn bijdrage aan wat luchtigheid, terug naar serieuzere aangelegenheden. Wisten jullie dat de paus dood is en dat D66 nog even doorgaat met geneuzel :D :) :( :o 8O :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: (Genoeg smilies?)

Bert

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 apr 2005 22:32 
Moderator

bord voor de kop...

je snapt niet wat ik bedoel, en misschien wil of kun je het niet snappen. Ik zal maar niet meer reageren. Misschie nis dat ook wel en wezenlijk verschil tussen lichte en klassieke muziek.
Ik ken bijna geen enkele klassieke trompettist die tot op zulke uitgebreide details gaan zitten hameren......

Bovendien was de kern van de vraag of het nu echt nodig is om een eenvoudige vraag met ellenlange discussies te gaan beantwoorden, maar goed daar ben ik nu zelf ook aan het meedoen.

( laat heel even heel duidelijk zijn: ik heb respect voor je kennis, maar de manier waarop je dit tentoonsteld vind ik overdreven )

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur