trompet.nl > forum > Toon onderwerp - beetje last van zenuwen
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 18:02

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 180 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 23  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 apr 2005 17:59 

is inderdaad wel vreemde situatie. Presenteren op school of op bedrijven vóór school of zo gaat super! Geen last van zenuwen of wat dan ook. En dan moet je me eens een solo horen spelen bij de harmonie.....

Bij de bands heb ik daar veel minder, bijna geen last van!

Jupiter pocket
King Trombone
OLP Tony Levin 5-string Basgitaar

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 apr 2005 18:05 

Girlpower schreef:
Trompettor schreef:
maar dan heb ik dus toch zoiets als faalangst :?

Ik kan je gerust stellen, je hebt geen faalangst. Dat is toch wel even iets anders, namelijk....

Dankjewel :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 apr 2005 19:48 

Girlpower schreef:
Trompettor schreef:
maar dan heb ik dus toch zoiets als faalangst :?

Ik kan je gerust stellen, je hebt geen faalangst. Dat is toch wel even iets anders, namelijk....

mag ik vragen waar je dit op baseert? :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 apr 2005 16:19 

Hierop:

Citaat:
voor mijn gevoel wil ik nooit iemand teleurstellen

Dat gevoel heeft iedereen. Je hebt natuurlijk verschillende soorten faalangsten. Maar op school is er geen last. En ik neem aan dat hij daar ook de mensen niet teleur wil stellen. Verder zijn zenuwen een heel normaal verschijnsel. Maar de vorm van faalangst waar op gedoeld werd, zorgt ervoor dat je niet meer kunt functioneren, op de manier die zou moeten. Natuurlijk kunnen zenuwen een negatieve uitwerking hebben. Maar er wordt niet geschreven dat het zó erg was.
Nuja ik geloof niet dat ik helemaal duidelijk kan maken met deze woorden wat ik bedoel. Maar op het gebied van faalangst heb ik (helaas) aardig wat ervaring en vanuit die ervaring durf ik te zeggen, dat ik er best wel erg zeker van ben.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 apr 2005 16:26 

ik denk,....faalangst is iets waardoor je niet durft af te gaan (de naam zegt het al :wink: )
En ja, daar zijn idd verschillende soorten van het bekende verschijnsel is,.....ergens keihard voor werken om niet af te gaan en dan nog denken dat het niet goed genoeg is. Als jij wil dat iedereen het dus mooi vind en er keihard voor werkt en moment supreme lukt het niet, door de zenuwen. Dan heb je toch een soort faalangst en dat kan net zo goed zijn, als je niet iemand wil laten teleurstellen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 apr 2005 16:30 

Ik heb de hele discussie niet gevolgd maar naar mijn mening zijn er maar 2 manieren om geen zenuwen te hebben voor een optreden :

1. zorg dat je de muziek perfect kan spelen, speel niet een stuk dat boven jouw nivo ligt. Je moet het stuk zo in de vingers hebben, dat je het altijd en blindelings kunt spelen.

2. focus/concentreer je alleen op het muziek maken, daar kun je geen zenuwen van krijgen, want dat is namelijk je hobby.

Zenuwen betekenen alleen maar dat je met dingen bezig bent die niet direkt met de muziek te maken hebben.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 apr 2005 17:09 

Trouwens mijn excuse, ik keek niet verder dan mijn neus lang is en wist niet dat jij dezelfde persoon was, als op de vorige pagina. :oops: (schaamt zich diep)
En dan is mijn gebrabbel niet erg meer van toepassing vrees ik...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 apr 2005 23:50 

erikveldkamp schreef:
:

1. zorg dat je de muziek perfect kan spelen, speel niet een stuk dat boven jouw nivo ligt. Je moet het stuk zo in de vingers hebben, dat je het altijd en blindelings kunt spelen.

2. focus/concentreer je alleen op het muziek maken, daar kun je geen zenuwen van krijgen, want dat is namelijk je hobby.

Zenuwen betekenen alleen maar dat je met dingen bezig bent die niet direkt met de muziek te maken hebben.

je kan ook de zenuwen krijgen omdat je muziek zo belangrijk vind. met klarinet moet de toon mooi zijn en alles moet kloppen. Je mag dus geen fout maken waardoor je juist fouten maakt terwijl met slagwerk bluf ik me er wel uit. Dat is minder belangrijk voor mij. Je zou dus eigenlijk wat nonchalanter met muziek om moeten gaan om de zenuwen de baas te blijven maar ja doe dat maar eens :cry:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 180 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 23  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur