trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Trompet workshop, animo?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 08:13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 358 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 45  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 apr 2005 22:35 
Moderator

zeker doen, zo'n workshop. Nu snap ik je pb ook wel.

ik zou ook niet komen, want ik denk dat ik op een dergelijke workshop beter anderen kan laten spelen. Ikzelf heb mogelijkheden genoeg om priveles van die twee mannen te krijgen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 apr 2005 23:43 

Voor de limburgers :

Als alles doorgaat zoals geplant geef ik 14 en 15 juni een workshop op de muziekschool in Maastricht.

Meer info heb ik nog niet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 apr 2005 07:00 

marnix schreef:

ik zou ook niet komen, want ik denk dat ik op een dergelijke workshop beter anderen kan laten spelen. Ikzelf heb mogelijkheden genoeg om priveles van die twee mannen te krijgen

Je hoeft niet per se te spelen, alleen kijken en luisteren mag ook!
Ik heb afgelopen zondag verschillende mensen gehoord die wel hadden verwacht dat jij zou komen! Je werd nogal gemist! :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 apr 2005 07:04 
Moderator

Dehaanmuziek schreef:
marnix schreef:

Je hoeft niet per se te spelen, alleen kijken en luisteren mag ook!
Ik heb afgelopen zondag verschillende mensen gehoord die wel hadden verwacht dat jij zou komen! Je werd nogal gemist! :wink:

hehe :oops:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 apr 2005 07:28 

Robert66 schreef:
Mmm... wel verdacht veel foto's van Rolando 8O
Vraagt die slimmerik of ik wat foto's wil maken... :wink:

Een close-up van jou is toch ook wel voldoende? :lol:

http://www.jamopa.com
http://www.theriveraabigband.nl

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 apr 2005 07:30 

Cliffie schreef:
Dehaanmuziek schreef:
Na nog een nachtje slapen heb ik weer wat vragen!
Het leven gaat door en misschien (vrijwel zeker :wink: ) wil ik volgend jaar wel weer een workshop organiseren!
Zelf denk ik dan aan klassiek (Frits Damrow of Peter Masseurs) maar vraag me af of daar animo voor zou zijn!
Dan wil ik nog graag weten wat mensen echt zouden willen verbeteren, opbouwende kritiek, dus!
Het was voor Erik en ook voor mij de eerste keer en ik heb zelf er wel wat dingen van geleerd, die ik volgende keer anders zou willen doen!

-De meesten zijn het er wel over eens dat ze misschien wat meer hadden willen spelen! Hoewel we het wel over een workshop hebben en niet over een soort play-in!
-We hebben het al gehad over een welkomstwoord en een afsluitend praatje, bedankjes, dat soort dingen!

Eigenlijk heb ik dus twee vragen:
1. Is er animo voor een workshop klassiek?
2. Welke zaken vinden jullie nog echt voor verbetering vatbaar?

Wat mij betreft ben ik zeker wel geinteresseerd in een workshop a la klassiek :)

Hoi, misschien is dit niet de juiste plek voor commentaar; ik ben niet zo thuis in forums.
Maar ik wilde toch even kwijt dat ik een leuke en zeer leerzame middag heb gehad (ondanks dat ik 15min heb gemist terwijl ik voor de deur stond...) In de meeste reacties staat alles al, maar zou het een idee zijn om met zo'n workshop een paar voorbeelden te geven aan de hand van een aantal "lijdende voorwerpen" ; dus er is een vrijwilliger en die wordt door erik kritisch bekeken als hij probeert te doen wat, in dit geval, erik zegt. En daar dan, natuurlijk opbouwend, wordt gewezen op mogelijke verbeteringen..... Beetje vaag verhaal maar volgens mij kan iedereen van zulke voorbeelden leren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 apr 2005 07:54 

Dat is zeker een leuk en goed idee!
Alleen zal het niet meevallen om zo'n vrijwilliger te vinden! Want, ga er maar staan! Het voelt dan echt alsof je in je nakie vioor een volle zaal staat! Het viel nu, zeker in het begin, al niet mee om vrijwilligers te krijgen!

Maar het is natuurlijk wel de bedoeling van een workshop!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 apr 2005 07:59 

Dat soort dingen werken beter bij een klassieke workshop. Je kunt dan ingaan op een etude of concertstuk wat voorbereid is.

Bij de lichte muziek is timing en frasering meer afhankelijk van het samenspelen, dus is het makkelijker om met een groter ensemble te werken. Maar door de grote opkomst (wat op zich leuk is natuurlijk) ben ik er niet aan toe gekomen om dieper op de frasering in te gaan.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 358 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 45  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur