trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Een nieuwe trompet voor een "herintreder"
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 11:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Naar welke trompet gaat je voorkeur uit?
Poll eindigt op 09 feb 2005 09:00
King 601 Diplomat 0%  0%  [ 0 ]
Yamaha YTR 2335 0%  0%  [ 0 ]
Yamaha YTR 4335 G 85%  85%  [ 17 ]
Stomvi Zenith 5325 0%  0%  [ 0 ]
Jupiter JP 606 MRL 10%  10%  [ 2 ]
Getzen 390 5%  5%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 20
Auteur Bericht
 Berichttitel: trompetteke kope
BerichtGeplaatst: 08 apr 2005 13:30 

Ik ben zelf nu ook op zoek naar een toptrompet omdat ik naast me cornet trompet wil gaan spele. Omdat mijn cornet een van de allerhoogste top is moet ik goed zoeken.

Zelf ben ik eerst op aanrade van me leraar wat gaan kijke op sites zoals marktplaats.nl (niet alleen natuurlijk) maar egt ik kreeg zowat medelijden met de meeste instrumeten die ik daar zag. Ze lijken gewoon voor een groot deel verwaarloost :? . En er staan ook vele tussen die alleen voor dekoratie zijn dus oppasse geblaze. :!:

Persoonlijk ga ik binnenkort naar de winkel toe waar mijn muziekvereniging ook hun instrumenten kopen. Gelukkig mag ik daar een aantal uitproberen nog voordat ik beslis :D .

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 apr 2005 16:09 

maar het is een groot verschil tussen een nieuwe en een ouwe trompet..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 apr 2005 18:33 

Daar ben ik al van bewust aangezien ik nieuwe en oude uitprobeer en in mijn muziekjaren ook oude en nieuwe cornetten heb bespeeld. Dat is altijd verstandig om te doen. Maar ik zit daarnaast met het probleem van een koperallergie waardoor vele oude instrumenten al afvallen.

Ook heb ik gehoord dat sommige mensen hun instrumenten uit elkaar halen en dan weer in elkaar doen. Dit is als het instrument gepoetst is niet te zien. Mijn leraar had dan nog geluk dat degene die dat bij zijn tweedehandsinstrument had gedaan een prof was in muziekinstrumenten maken. Maar amateurs schijnen dat ook te doen.

Daarom ben ik na veel beraad met mijn leraar en ook instrumentenbeheerders van de verenigingen waarbij ik speel dat ik het beste een nieuw instrument kan kopen aangezien op deze site goed onderhoude instrumenten voor heel veel worde gevraagd waarbij de nieuwere van dezelfde serie goedkoper zijn.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur