Geregistreerd: 31 maart 2005 15:02 Berichten: 243 Woonplaats: Arnhem
Ik heb een oude (1976) Conn Connstellation en op sommige plekken is die al ruim en breed door de lak heen. Dit is bijvoorbeeld aan de achterkant van het 3e ventiel en daar net iets boven op de beker.
Nou is er bij deze trompet wel aardig dik koper gebruikt, maar hoe kan je er achter komen of je er snel (relatief dan) doorheen gaat? In dat geval laat ik er wel een plaatje op zetten.
Op de plekken waar ik die lakloze plekken vast hou is mijn vinger wel een beetje groen van het koper, dus er gaat wel steeds meer af.
Zo'n leren hoesje om het ventielhuis kan niet, omdat die niet om deze trompet heen past (het is allemaal ruim gemaakt). Ik heb geprobeert er eentje bij te knippen, maar daar bleef weinig van over... Bovendien is een van de slijtplekken niet op het ventielhuis.
Tips, opmerkingen, suggesties?
ach mijn olds heeft nauwelijks nog lak, maar je gaat er echt niet zomaar doorheen. plaatjes plakken heeft invloed op de klank, dus daar zou ik nog maar niet mee beginnen, als er nog geen gaten inzitten.
Ik heb via internet zo,n leather specialties leren hoes besteld voor om m,n ventielhuis en ook heeft hij nog een paar extra flappen voor je vingers etc etc.
Geregistreerd: 08 dec 2004 14:56 Berichten: 81 Woonplaats: Rosmalen
heb laatst een artikel gelezen over de oude constellations en het schijnt dat ze haast niet kunnen rotten omdat ze verschillende soorten messing hebben gebruikt. er stond eigenlijk in niet maar daar ben ik niet zo zeker van. als je je email adres geeft zal ik het artikel wel naar je toe mailen.
anders ga je een keer met je toeter langs bij hub van laar in magraten of atelier Pheiffer in rijswijk.
je kan ze ook evt. een mailtje sturen met vragen of opmerkingen en dan wachten todat ze antwoorden.
_________________ --== waarom moeilijk doen als het makkelijk kan ==--
Een Connstellation is nagenoeg compleet vernikkeld en dus moet er heel wat gebeuren om dat te laten rotten want die laag is namelijk zeer hard maar alles kan dat weten we ondertussen wel.
Mijn Olds Ambassador uit '68 heeft een klein spikkeltje daar gelaten helemaal geen lak meer. Toch heb ik na een uur zweten onder de lampen van het podium geen groene handen. Je kan het koper van de trompet wel ruiken. Het ruikt niet prettig, maar om om die reden mijn hele toeter te bestikkeren gaat mij te ver.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen