trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Koorts lip
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 00:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: auw!!!
BerichtGeplaatst: 18 apr 2005 10:40 

He he, gelukkig dat we Tobias hebben; ik zou het zelf niet beter hebben kunnen uitleggen. Ook ik heb de tweifelachtige eer gastheer te zijn van het herpes simplex virus. Bij mij helpt zovirax voor geen meter, wel op tijd naar bed, vitaminepillen, rustig aan met drank en zo veel mogelijk (non-pressure) studeren in het lage register: Dan vibreert de lip lekker wat de doorbloeding van het lipweefsel stimuleerd en zo de infectie sneller kan woren opgeruimd. En inderdaad: Liefhebbers van orale sex opgepast!!

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 apr 2005 12:42 

Inderdaad, zovirax alleen kan het probleem niet oplossen. En, zoals ik al eerder zei, sommige middelen werken beter dan andere. Heeft misschien te maken met de hulpstoffen, misschien moet je maar dat spul van de samenwerkende apothekers proberen (paars-blauwe verpakking, te koop bij de meeste apotheken, en veel goedkoper dan zovirax). En als je al blaartjes hebt, dan is het sowieso al te laat. Hoe eerder je insmeert, hoe beter.
En vanzelfsprekend moet je je lichaam een kans geven de afweer op peil te krijgen. Dus: gezond en voldoende eten, veel vitaminen (vooral vitamine C, liefst natuurlijk - dus liever sinaasappelen, kiwifruits, zuurkool, paprika enz dan pillen, maar liever pillen dan niks), genoeg slapen, geen stress (afzeggen die snabbels dus), veel naar buiten, beetje sporten misschien (maar geen totale uitputting), zonlicht (maar geen felle zon, dat is weer zwaar voor je huid), geen alcohol en cafeïne, weinig suiker, zout en vet.
Dat alles voorkomt ook een nieuwe acute fase, dus hoe gezonder je leeft, hoe minder last je ervan zal hebben.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 apr 2005 12:58 

Koortslip is inderdaad één van de ergste dingen die je kunt krijgen als blazer. Ik zelf heb er ook last van (gehad). Het klopt dat de aanvallen vroeger heftiger waren en vaker voorkwamen dan nu. Voorheen 2 tot 3x per jaar en nu 1x of niet. Maar terugkomen doet het.
Als je er goed mee omgaat moet je koortslip weer na 14 dagen weer wondvrij zijn. Echter, door 14 dagen niet of nauwelijks te kunnen blazen heb je weer wat tijd nodig om je embouchure op peil te brengen. Kortom, ik ben er meestal een maand zoet mee.

Ik weet nu meestal wel wanneer het risico het grootst is om het te krijgen. Namelijk bij stress, verkoudheid. Ook lijkt het soms wel als je voor een belangrijk optreden staat en je hoopt geen koortslip te krijgen je er toch één krijgt. Kortom, indien je denkt risico te lopen gewoon preventief smeren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 apr 2005 12:41 

Heb een beetje internet research gedaan. Het resultaat staat hier:
http://www.home.deds.nl/~tdammers/koortslip.htm

Laatst bijgewerkt door Tobias Dammers op 19 apr 2005 13:16, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 apr 2005 12:51 

Tobias Dammers schreef:
Heb een beetje internet research gedaan. Het resultaat staat hier:
http://www.home.deds.nl/~tdammers/koortslip.htm/

die link doet het (bij mij?) niet.........

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 apr 2005 13:15 

Misschien zonder de slash?
http://www.home.deds.nl/~tdammers/koortslip.htm
Anders probeer even dit:
http://www.home.deds.nl/~tdammers/
Klik vervolgens op de hoofdpagina rechtsboven op "Stuff". Stukje omlaag scrollen, daar staat een link naar koortslip artikel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 apr 2005 13:42 

yep.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 apr 2005 21:13 

Het drinken van kamille thee werkt bij mij heel goed.
Drink het lauw en spoel tijdens het drinken je mond met de thee en je zult zien dat het helpt.
Daarnaast nog extra vitamine doet wonderen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur