trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Rafael Mendez - ...wat vind u???
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 07:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jun 2004 07:32 

veldkampbrass schreef:
Het gaat er mij om dat je appels met peren vergelijkt. Mendez was geen klasieke trompettist zoals Nakariakov. Vandaar dat hij Haydn ook anders speelt dan de echte klassieke trompettisten. Daar moet je hem dan ook niet op beoordelen.

Nee, ik vergelijk geen appels met peren. We hadden het hier over het technische aspect van het trompetspelen.
Ik ging in op het feit dat 'er waarschijnlijk geen betere zal komen dan Mendez'.
Dan zeg ik: Neem nou Nakariakov.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jun 2004 09:54 

veldkampbrass schreef:
Je beoordeelt Pavarotti toch ook niet op zijn popmuziek !

Koop maar eens de cd "The legendary trumpet virtuosity of RM". Als je die niet goed vindt dan weet ik het ook niet meer.

Ik heb de man nu wel genoeg geprezen voor vandaag dus zet ik voor mij maar een punt achter deze discussie.

:|

Ik zei niks over de technische kwaliteiten van zijn spel, en ik heb ook hele mooie stukken van hem die ik grijs draai, maar het is net als Wynton Marsalis, stylistischis hij klassiek net ff minder dan in de jazz.

Maakt dat een muzikant minder??? Nauwelijks, oke op een nbepaald vlak, maar als muzikant blijven bijde heren tot de absolute top behoren

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jun 2004 10:06 

camel schreef:
maar het is net als Wynton Marsalis, stylistischis hij klassiek net ff minder dan in de jazz.

Maakt dat een muzikant minder??? Nauwelijks, oke op een nbepaald vlak, maar als muzikant blijven bijde heren tot de absolute top behoren

dat maakt de trompettist niet minder, de muzikant wel. Wynton is hier niet enige voorbeeld van, neem nou Vizzutti ofzo, als trompettist ongenaakbaar, maar als muzikant zijn de meningen zeer verdeeld....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 jun 2004 16:07 

Precies...zo is het...
Vind Vizzutti trouwens ook fenomenaal.
Enne....misschien zijn de meningen verdeeld over Mendez, Marsalis, Vizzutti e.v.a. maar eh...de meeste hebben toch iets bijzonders neergezet. Vizutti zijn techniek vind ik uniek...heb er nog niet veel gehoord met dezelfde virtuositeit. Muzikaal gezien?? Okee, smaken verschillen, is ieders goed recht. Vind van Marsalis ook niet alles even mooi, maar wel een hele hoop.

Maar als je ook zo zou kunnen spelen als Vizzutti ben je natuurlijk wel helemaal de Dikke Harry!! :wink: :wink: :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 mei 2005 18:44 

Ik kreeg vandaag een CD van Rafael binnen!
Ondanks de soms wat gebrekkige geluidskwaliteit kan je toch horen dat dit een meesterlijke trompettist was!

Profiel  

Berichttitel: mendez
BerichtGeplaatst: 02 mei 2005 19:03 

Ik weet dat Malcolm McNab als jongetje naar Mendez ging kijken. Als je zoiets live meekan maken heb je genoeg kick voor de rest van je leven.

Luisteren naar andere, zoveel mogelijk stijlen en soorten is een belangrijke basis van je ontwikkeling als muzikant. Als het kan Live!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 mei 2005 23:10 

Ik heb sinds kort de cd ' the legendary trumpet virtuosity of RM"

(ondanks de geluidskwaliteit) wil ik zeggen dat RM naar mijn mening echt een geweldig trompettist was. Zijn uitvoeringen getuigen gewoon van een zelfverzekerdheid waardoor hij mij gemakkelijk kan overtuigen.
Techinisch is hij idd erg goed! Extreem zelfs. Toch denk ik dat Sergei Nakariakov hem technisch idd wel evenaard. Ik heb helaas Moto perpetuo van RM niet, maar SN speelt hem iig wel staccato (en met circular breathing). Ik weet dus helaas niet wie het sneller kan. Ik denk dat Sergei's staccato's niet onderdoen voor die van Rafael, qua snelheid enzo.

Het grote verschil tussen SN en RM is dat Sergei een echt klassieke stijl heeft een Rafael een exotischer stijl. Je hoort duidelijk dat hij idd een mexicaan is. Daarom vind ik Rafael op deze cd ook het best uitkomen in stukken als " Virgen de la macarena" en "tico tico" bijvoorbeeld. Voor zover ik nu weet (en zoveel weet ik nog niet), is Rafael Mendez in dit genre echt de onbetwiste meester.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 mei 2005 00:14 

Het zijn 2 totaal verschillende trompettisten die beide ook technisch op ongekend nivo zitten. Ik heb van beide diverse cd's en kan van beide erg genieten. Ik heb wel een lichte voorkeur voor de oude meesters omdat die naar mijn smaak wat meer karakter in hun spel hebben.

wat betreft Moto Perpetuo, ik geloof niet dat ze voor elkaar onderdoen, SN speelt hem wat klassieker en vloeiender denk ik, het tempo van RM is heel iets sneller.
Sergei :

http://www.amazon.com/exec/obidos/clips ... 01-5544768

Rafael :

http://www.trumpetstuff.com/images/Mend ... rpetuo.ram

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur