Yamahaddatdangezegd schreef:
1. Hoe kunt u in 10 minuten iemand beter adviseren dan een leraar die de leerling wekelijks ziet, en precies weet wat de leerling wil bereiken en als problematisch ervaart?
2. Hoe kunt u een mondstuk op recept adviseren, terwijl de exemplarische ongelijkheid van de meeste merken (Yamaha wellicht daargelaten) zo groot is, dat de meeste beroepsmusici bij de aanschaf van een mondstuk een aantal exemplaren van het zelfde model uitproberen?
3. Hoe kan het dat u bij elk koperblaasinstrument, alsmede elk houten blaasinstrument een goed advies kunt geven? Bent u een begenadigd trompettist, trombonist, klarinettist, saxofonist, en wat al niet meer zij?
4. Waarom heeft u geen individuele referenties? U somt alleen orkesten op, en bij individuele navraag blijkt dat niemand persoonlijk van uw diensten gebruik heeft gemaakt, dan wel er tevreden over is.
5. Waarom meet u voornamelijk Bruno Tilz en Denis Wick aan, terwijl dit zeer ongebruikelijke merken zijn in de beroepswereld?
PS Over de opmerking dat deze al dan niet kwakzalverij "geen kwaad" zou kunnen: voor mij (en velen met mij) is 35€ heel veel geld. Daarbij: de opmerking dat 35€ goedkoper is dan vele mondstukken aanschaffen: je kunt mondstukken ook lenen. De meeste trompettisten hebben er wel een paar staan en zelfs bij een muziekzaak geven ze een mondstuk best een tijdje op proef mee.
Zucht...
Volgens mij is er iets mis met mijn internetbrowser, of met de trompet.nl pagina. Enerzijds staat in bovenstaande post van de heer Rensink vrijwel alles tweemaal, en anderzijds zijn bij de referenties de namen weggevallen. Zo kunnen we nog altijd niet zien WIE er nu zo tevreden is over mondstukaanmeting.
Vraag 1 t/m 4 zijn dus nog gewoon NIET beantwoord, het antwoord op vraag 5 klopt gewoon niet. Het merendeel van de mensen die bij Dhr. Rensink gaan meten, krijgt Tilz of Wick mee (op recept), een enkel Yamahaatje daargelaten. Wat betreft het PS ben ik ook nog altijd niet overtuigd...
Roel
www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL