trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Buitenlandse, Europese Trompettisten? - Belgie,Duitsland,Fra
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 06:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 jun 2002 10:00 

Theo Mertens was ik inderdaad vergeten maar hij is dan ook niet echt meer actief als topsolist. (Die man heeft trouwens hetzelfde verloop qua fin de carrière als Maurice André). Ik ben echt blij te horen dat onze Belgische trompettisten wel degelijk bekend zijn in Nederland! Inderdaad, Manu is toch wel de beste. Alhoewel, Benny Wiame is toch evengoed. Ze zijn allebei de beste. Als ik zou moeten kiezen kies ik toch voor Benny als docent. Supervriendelijke man. Zijn nieuwe CD is trouwens in aantocht! (Als je een fragmentje wil, ik heb er eentje van hem gekregen, je moet me maar mailen).
En wie heeft z'n oude CD al? Dit is echt een tip! RendezVous met Brass Band Midden-Brabant, bij DeHaske uitgegeven. Met oa Opus for Trumpet, Eloise,...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jun 2002 12:33 

Begin van het nieuwe seizoen (2002-2003) wordt de solo cd gepresenteerd van Peter Masseurs. Hij speelt hierop verschillende moderne werken en o.a. het trompetconcert nr.2 van Jolivet (als ik het goed heb). Deze cd wordt gepresenteerd in de periode dat Peter Masseurs met het Koninklijk Concertgebouworkest de premiere zal verzorgen van het 'Flugelhorn" concerto van de Nederlandse componist Willem Jeths. De moeite waard om dus even in de gaten te houden, zowel het concert als de cd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jul 2002 23:17 

Als we het dan toch over Belgische trompetisten hebben mag je zeker Alain De Rudder, Leo Wouters en Steven Devolder niet vergeten he!!!Benny en Manu zijn zeker niet de enige goede belgische trompetisten in Belgie, deze mensen moeten er niet voor onderdoen.Trouwens, je kunt niet zeggen dat iemand het "beste"speelt.Ik vind persoonlijk De Rudder in Belgie het mooist klassiek spelen maar voor iets lichtere muziek opteer ik voor Benny,het licht ook aan de stijl die je wilt beluisteren!!![/quote][/list]

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jul 2002 09:35 

Steven De Volder was ik wel even vergeten maar hij is momenteel nog nergens docent zeker? Ik heb nu gehoord dat hij afscheid genomen heeft van Brass Band Midden-Brabant en nu bij Willebroek zit? Weet jij daar iets meer over, ik zou graag weten wat aan de basis ligt. Mail aub es kennyvh@zulte.net
Toch denk ik dat hij nog wel een beetje (ook een heel klein beetje) moet onderdoen voor Benny en Manu hoor. Benny en Manu hebben reeds járen ervaring en daar kan je niet naastkijken, je moet daar ook wat rekening mee houden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 aug 2003 09:16 

kennyvh schreef:
Steven De Volder was ik wel even vergeten maar hij is momenteel nog nergens docent zeker? Ik heb nu gehoord dat hij afscheid genomen heeft van Brass Band Midden-Brabant en nu bij Willebroek zit? Weet jij daar iets meer over, ik zou graag weten wat aan de basis ligt. Mail aub es kennyvh@zulte.net

Dat is het eerste wat ik ervan hoor, maar mijn muziekleven ligt momenteel nog een beetje stil.

Heb het plezier mogen ervaren om samen met De Volder op te treden (en pinten te drinken) en kmoet zeggen: het is een crack, in beide :D

Komt binnekort hier misschien nog es meespelen voor de Nationale kampioenschappen en het 'tussentijds' WMC in december. Gaat weer gas geven worden :-)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 aug 2003 18:03 

Ok even mijn mening over onze Belgische trompettisten...

Steven Devolder heb ik eens gehoord samen met Brass Band Willebroek en de Metropole Brassband. Op Es-cornet en Piccolotrompet... die was echt fantastisch, dat moet je toegeven...
Naast Benny Wiame kunnen we natuurlijk niet kijken, dat spreekt. Zijn nieuwe (relatief nieuwe) CD al gehoord trouwens?
Leo Wouters doet ook zeer leuke dingen bij het NOB, en is ook een heel toffe man, nogal indrukwekkende persoon moet ik zeggen!
Dat Theo Mertens niet echt maar actief is als topsolist is redelijk logisch, de man is dan ook dood. :roll: :roll: :roll:
Wie ik persoonlijk echt fantastisch vind is Serge Plume... Ongelofelijk hoe die man kan spelen... De Jay Horns samen met Clouseau, hij heeft de kuip met Borsato gedaan, kijk maar naar de DVD, The Magical Flying Thunderbirds en noem maar op.
Mark Goris vind ik ook tof om naar te luisteren.
Pff wie nog, even denken,
Manu Mellaerts hoeven we niet eens te vermelden, die is zo vanzelfsprekend,...

Voor de rest ken ik nog heel wat aanstormende talenten, die zeer kortelings ongetwijfeld op u zullen losgelaten worden, maar laat ons die namen maar even verborgen houden :lol: :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 aug 2003 15:20 

België: Manu Mellaerts, Benny Wiame, Alain De Rudder, Leo Wouters, (wijlen Theo Mertens), Marcel Valgaeren, ...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 aug 2003 10:48 

Serge Plume bij El Tattoo del Tigre!!!

Iemand bekend met deze fantastische band? Ik heb net de nieuwe cd gekocht... fantastisch gewoon. Niemand geïnteresseerd om zaterdag mee te gaan luisteren naar deze jongens? Tielt-Winge in België. (vraag dan vooral gericht naar de Belgen onder ons)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur