trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Hoge register met Soprano Cornet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 01:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 mei 2005 13:49 

captain schreef:

En ik vind -als amateurmuziekant- de C3 op Es inderdaad best wel een mooie prestatie.

Misschien bedoeld hij de C3 in Bes, dus de G2 op Es :?:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 mei 2005 14:35 

Dat kan ik me haast niet voorstellen... die zit er (bij mij althans) safe op...
maarja, je weet nooit :oops:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 mei 2005 09:45 

Ik speel ook es cornet in een brassband, maar tegenwoordig wordt er toch vaak een c3 gevraagd (= f3 voor bes instr.)
Tegenwoordig gaan de componisten al weer verder, want de cis3's en de d3's worden ook geschreven. (extreme makeover J. de Meij, Music of the Spheres......)
Bij mij zit de c3 er wel op, maar wat Erik en Marnix al zeiden, lucht is het belangrijkste.
Wat ik zelf heb is dat je tijdens het spelen nog wel eens denkt ik zal die noot er even over heen jenzen, effe gas extra, Dat werkt dus niet bij een soprano cornet.
Je moet ten 2e ook geholopen worden door je "cornet sectie", als zij goed mengen en samenspelen is het voor de es cornet 100 x makkelijker om die noten er even op te leggen. Zij moeten absoluut zuiver spelen, het is tenminste das mijn mening, heel moeilijk om die hoge noten erop te leggen en dan ook nog moeten corrigeren en nog vibrato spelen................... :? :? wat hebben we toch een rot leven eigenlijk............

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 mei 2005 09:55 
Moderator

nielsmarchal schreef:
Zij moeten absoluut zuiver spelen, het is tenminste das mijn mening, heel moeilijk om die hoge noten erop te leggen en dan ook nog moeten corrigeren en nog vibrato spelen................... :? :? wat hebben we toch een rot leven eigenlijk............

Dat is een vereiste voor alle hoge cq solo partijen. En daarom is 2 3 een moeilijkere partij dan veel mensen denken. Het ondersteunen van de eerste is een verrekt lastige klus

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 mei 2005 13:35 

Ik heb nog nooit op een mib-cornet gespeeld, maar wat ik me afvraag: is het nu eigenlijk makkelijker om een C3 te spelen als een F3 op trompet?
Ik vermoed van wel daar in brassbands op de soprano-cornet toch de hoogste partij wordt gespeeld?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur