Yamahaddatdangezegd schreef:
Hmm, Monette is zelf erg tegen het gebruik van B mondstukken op een Eb-trompet. Heb je daar geen last van. Ik heb ook een B6 om te proberen, maar vind het te zwaar en te klein. Het B5L bevalt zoals gezegd prima, ik zou nog eens graag een B5 STC-1 proberen, maar die krengen zijn zo godskolereduur, en je kunt ze nergens in Nederland uitproberen. (Hint, Brassheavy en Hans)
Van dat wiebelen, zoals je zegt, heb ik geen last, zowel op mijn van Laar, als op mijn oude Schilke niet. Heb je het nieuw gekocht? En waar?
dat monette tegen het gebruikt vn B mondstukken op C of Eb trompetten is hoort nu eenmaal bij zijn marketing strategie. dat hoort nu eenmaal bij de geheimzinnigheid die rond monette hangt. net als dat je anders op zijn mondstukken zou moeten spelen. maar de tips die hij daarvoor geeft zijn wel tips iedere trompettist beter doen spelen!
ik vind het larie. je zou ze niet op andere trompetten mogen gebruiken dan dezijne ook.
maaar goed. op mijn Eb werkt ie perfect! en voor de andere ga ik hem toch niet afschuuren..... iik gebruik wel mijn 3C
oh ja... ik heb hem niet nieuw gekocht.
maar tweedehands. (voor 100 dollar

)