trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Verzekering?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 01:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 mei 2005 12:16 

Dan ben ik eerlijk gezegd heel erg benieuwd wat jij dan met je trompet doet :lol: :lol: Maar ik heb hem allemaal verteld wat ik ermee doe, optreden oefenen repeteren en ja hij zei dat dat gewoon onder de kostbaarheden verzekering hoorde, en ook in de offerte stond nog een heel verhaal over de verzekering, als je prof was moest je meer betalen etc. :twisted: dus ook als je met je band optreed en er geld voor vangt is dat proffesioneel. Dus treden wij voortaan Nonprofit op :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 mei 2005 16:48 

Via de Toonkunstenaarsraad heb ik jaren geleden mijn trompetten verzekerd via een collectieve instrumenten verzekering (kostte toen 5,75 promille)
Enige tijd geleden is deze verzekering overgenomen door Zuidstaete (0475-460046 Maasbracht, gevolmachtigde van Nationale Nederlanden)
Het is nu een kostbaarheden, muziekinstrumenten verzekering.
De kosten zijn nu 7,5 promille. Voor 2 trompetten, 1 Piccolo trompet en 1 Waldhoorn betaal ik jaarlijks ongeveer 55 euri :D
Laatste een schade van een zo'n 400 euri gehad aan de waldhoorn, even gebeld, maar ze deden er niet moeilijk over

Profiel  

Berichttitel: 3,5%
BerichtGeplaatst: 20 mei 2005 12:58 

Pim, in mijn geval, dus met twee á drie keer per maan optreden in openbare gelegenheden met NIETprofessionele muziekgenoodschappen wordt het gebuik van mijn trompet semiprofessioneel gezien. Ook al verdien ik er geen geld mee, hoogop reiskosten en gratis bier. Dan is de premie bij muziekpolis.nl 3,5% dus wordt dat voor de Straub ruim 80 euro per jaar. Vind ik vrij pittig! Ik weet niet hoe jij je instrument gebruikt, maar bedenk wel dat verzekeringsboys niet echt gek op fraude zijn.........
Dan Bert S. Ben je lid van de Nederlandse toonkunstenaarsbond of is de toonkunstenaarsraad heel iets anders? 7,5 promille is natuurlijk wel effe wat anders dan 3,5 procent!
Interessant.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 mei 2005 13:30 

ja ik treed wel wat vaker op maar ik vertelde dat ik er geen geld mee verdiende, wel onkosten vergoeding en hij zei dat dat neit echt proffesioneel was dus maakte hij een verzekering voor plusminus 40 euro per jaar. Dat is voor een Calicchio, en de plekken waar ik optrad maakte hem niet heel erg veel uit. Met mijn band speel ik in Jongerensocieteiten. Maar hij vertelde mij dat dat neit echt van belang was,...

Profiel  

Berichttitel: Re: 3,5%
BerichtGeplaatst: 22 mei 2005 09:16 

Theo van Kampen schreef:
Dan Bert S. Ben je lid van de Nederlandse toonkunstenaarsbond of is de toonkunstenaarsraad heel iets anders? 7,5 promille is natuurlijk wel effe wat anders dan 3,5 procent!
Interessant.

De laatste jaren is er nogal wat veranderd, waar je niet altijd van op de hoogte wordt gehouden.
Volgens mij ben ik nu lid van de Nederlandse Raad voor Muziek (NRM) en ingeschreven bij het Nederlands Toonkunstenaars Register.
Ik zou zeggen, bel de verzekeraar en vraag of je ook aan bepaalde voorwaarden moet voldoen om aan deze verzekering mee te kunnen doen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 mei 2005 08:43 

Mijn toeters zijn verzekerd bij Allianz. Het is een aparte instrumentenverzekering en kost 3% van de waarde per jaar.
Bij veel verzekeringen is een kostbaarhedenverzekering een onderdeel van de inboedel!!

http://www.jamopa.com
http://www.theriveraabigband.nl

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur