Geregistreerd: 22 jun 2002 16:08 Berichten: 1845 Woonplaats: Groningen
Tja dat ligt idd soms aan speler/toeter... Mijn B2 heeft ook de neiging wat te laag te zijn... met 12 klinkt ie dan al beter. T is een kwestie van uitproberen
zoiezo
in dat register zitten de natuurtonen heel dicht bij elkaar (heeft met natuurkunde, trillingen enzo te maken) en heeft het indrukken van je ventielen meer te maken met de stemming en het gevoel op je lippen van zo'n noot. probeer het maar eens met een D. deze is los zowel als met 1 en 13 te spelen (bij mij)
Geregistreerd: 03 feb 2004 20:39 Berichten: 3151 Woonplaats: Kortenhoef
Maar ik krijg mijn f3 (die veel trompettisten los spelen) niet stemmend zonder ventielen, dan is ie veel en veel te hoog, ik moet hem wel met 1 spelen!
Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55 Berichten: 1090 Woonplaats: Grootebroek
Dehaanmuziek schreef:
Maar ik krijg mijn f3 (die veel trompettisten los spelen) niet stemmend zonder ventielen, dan is ie veel en veel te hoog, ik moet hem wel met 1 spelen!
klopt: de dichtstbijliggende natuurtoon wordt ook meestal een lage F# genoemd....
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen