trompet.nl > forum > Toon onderwerp - do of don't? les van oud-hoorndocent?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 04:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 mei 2005 22:09 

Trompetetter schreef:
Hardstikke bedankt voor jullie reacties, ik heb een afspraak gemaakt met de heer Milek en ben zeer benieuwd. Als ik het goed begrepen heb is deze man eigenlijk een lopende legende.
Ik zal erom denken dat ik niet mijn hand in de beker ga doen! :wink:

Weet je trouwens wel zeker dat het de legende Milek is?
Ik heb namelijk ook ooit eens kennis mogen maken met een andere hoorndocent, ook genaamd Milek... :lol:
Naja ik verwacht ook eigenlijk niet dat je in deze een fout hebt gemaakt, zeker gezien jouw uitspraken over ex-conservatorium leraar en dergelijke :)

Succes ermee iig!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 mei 2005 09:06 

Tja, ik zal het hem vragen! :wink:

Ik weet met zekerheid te zeggen van de verhalen van een (huidige) vriend van hem, die ons "gelinked" heeft, dat hij lesgegeven heeft op het Haags conservatorium en dat hij Jacob Slagter als leerling heeft gehad en dat hij ooit in Nederland is begonnen bij het Frysk Orkest. Verder dat hij een heel vernieuwende studiestijl in Nederland ingevoerd heeft en het niveau van de blazers flink opgekrikt heeft.

De rest van de verhalen heb ik naar aanleiding van het noemen van zijn naam gekregen, dus zou dat best over een andere Milek kunnen gaan.

Ik ga donderdagmiddag naar hem toe, dus ik zal er vast wel iets over zijn geschiedenis horen.

Wordt vervolgd...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 mei 2005 09:55 

Dan heb je de goeie te pakken hoor. Naast Den Haag, gaf hij les in Leeuwarden (Jacob Slagter), Groningen en Zwolle. Mijn vrouw heeft op het conservatorium in Groningen les van hem gehad, en heeft er spijt van dat ze maar 4 jaar les van heb gehad heeft.
Veel succes met de lessen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 mei 2005 11:12 

Oldrich Milek?? Altijd doen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jun 2005 06:02 

Goedemorgen!
Ik ben gisteren bij de heer Milek geweest!
Het is inderdaad legende Oldrich Milek! Wat een topvent! Heeft idd 27 jaar aan het Haags Conservatorium les gegeven en heeft ooit in een ver verleden trompet gespeeld in Tsjechie, dus het lijkt alsof hij ook rekening houdt met de klank en nuanceverschillen.
Hij weet goed waar hij het over heeft en dit is de eerste keer dat ik op les Vader Jacob moest spelen! Ook begon hij natuurlijk meteen te vertellen dat Jacob Slagter ooit begonnen is op bugel, maar nu hoorn speelde :oops: Oh dus, eerst maar een trompet dacht ik zo...
Wat een leuke man, maar wel kritisch (moet ook :wink: )
Ik kan en ga nog veel van deze man leren!
Nogmaals bedankt voor jullie reacties, het werd me snel duidelijk dat dit niet zo maar een oud-leraar was, zeker wanneer ik een hoornist vroeg wat die van deze man wisten. (even onopvallend pochen, ik blijf een trompettist!)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur