trompet.nl > forum > Toon onderwerp - MOOIE VERHALEN
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 06:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jun 2005 11:43 

Moest invallen als gast speler in een orkest, had geen uniform en ben met een zwarte broek en een wit overhemd gegaan. :?:
Het orkest had een donkerblauwe jas aan waarbij ik dus erg opviel met wit. :(
Een paar weken later weer gevraagd voor hetzelfde orkest, dus denk ik laat ik maar een donker pak aan trekken om niet nog eens erg op tevallen.
Onder het pak had ik een zwart overhemd, wat gebeurde er, na de pauze besloten ze om de jas uit te doen, iedereen met een wit overhemd en ik met een zwart overhemd. :(
Het contrast was dan ook geweldig mede omdat ik met de buurman trompettist een solootje had waar we beiden moesten gaan staan zwat-wit en wit-zwart. :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jun 2005 12:04 

trumpetvos schreef:
Moest invallen als gast speler in een orkest, had geen uniform en ben met een zwarte broek en een wit overhemd gegaan. :?:
Het orkest had een donkerblauwe jas aan waarbij ik dus erg opviel met wit. :(
Een paar weken later weer gevraagd voor hetzelfde orkest, dus denk ik laat ik maar een donker pak aan trekken om niet nog eens erg op tevallen.
Onder het pak had ik een zwart overhemd, wat gebeurde er, na de pauze besloten ze om de jas uit te doen, iedereen met een wit overhemd en ik met een zwart overhemd. :(
Het contrast was dan ook geweldig mede omdat ik met de buurman trompettist een solootje had waar we beiden moesten gaan staan zwat-wit en wit-zwart. :lol:

Lekker geïnformeerd vooraf :lol: :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jun 2005 12:16 

nielsmarchal schreef:
een trompettist zet z'n trompet achter z'n auto en vergeet m in de kofferbak te doen. Stapt in en rijdt achteruit................

Laat me raden.....hebben we een aantal weken geleden niet een feestje voor deze persoon gehad? :wink: :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jun 2005 12:44 

met de carnavals club weg komen we een kroeg binnen het was er best warm binnen.
Eenmaal binnen wij klagen over de hitte dus werd de propeller aangezet die aan het plafond hing. Maar al snel gingen we en ging er een trompetist springen met zijn trompet omhoog die toen tussen de propeller kwam te zitten met zijn beker.

tijdens een optreden je trompet laten spinnen met de trigger en vergeten het schoefje vast te draaien.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jun 2005 14:16 

Tijdens de repetitie rommelde het erg in het zware werk, na een aantal keren afslaan was de dirigent ervan overtuigd dat de besbas speler de veroorzaker moest zijn van het onverklaarbare rommeld geluid.
Na de bas een aantal keren geheel rond te hebben gedraaid viel er ongeveer een halve emmer wit zand uit. :?: :?:
Een paar dagen ervoor hadden we het marcheren geoefend op een schoolplein waar op dat moment ook verbouwings werkzaamheden plaatvonden.
Tijdens een korte pauze had de bas speler zijn bas boven op een berg witzand gezet en zijn bas met een scheppende beweging weer terug gepakt bleek achteraf :lol: :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jun 2005 14:24 

klopt a3aan. Marnix heeft ook eens een verhaal meegemaakt geloof ik........... :P
Ventielen verkeerd om voor het spelen????????? 8)
Ach ja, we hebben ook eens net voor de inzet van de tuba eens een 1 1/2 liter water in een tuba gefikkerd...........blijft leuk dat soort dingen, dirigent was toen vreselijk pissig.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jun 2005 15:11 

Ons eerste optreden met een nieuwe dirigent was tijdens een kerkdienst. Ik geloof niet dat hij eerder in een kerk geweest was, of had gedirigeerd. Hij verscheen namelijk in een spijkerbroek met een zwart verschoten t-shirt. Het orkest moest in zwart-wit dus hij had van iedereen wat aan en zo kon hij toch nog enigzins vertonen. Hij heeft zich flink geschaamd, mede omdat het zijn eerste optreden met ons was, wij zijn eerste orkest waren en hij ook nog maar heel kort bij ons orkest was. En dus nog een beetje in de proeftijd zat. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen, hoewel hij bij ieder optreden er nog even aan werd herinnerd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jun 2005 15:47 

Girlpower schreef:
Ons eerste optreden met een nieuwe dirigent was tijdens een kerkdienst. Ik geloof niet dat hij eerder in een kerk geweest was, of had gedirigeerd. Hij verscheen namelijk in een spijkerbroek met een zwart verschoten t-shirt. Het orkest moest in zwart-wit dus hij had van iedereen wat aan en zo kon hij toch nog enigzins vertonen. Hij heeft zich flink geschaamd, mede omdat het zijn eerste optreden met ons was, wij zijn eerste orkest waren en hij ook nog maar heel kort bij ons orkest was. En dus nog een beetje in de proeftijd zat. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen, hoewel hij bij ieder optreden er nog even aan werd herinnerd.

Los van het feit waar je bent, een dirigent gaat toch altijd netjes gekleed naar een concert/optreden :roll: :?:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur