Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
Dehaanmuziek
|
Berichttitel: Geplaatst: 07 jun 2005 10:54 |
|
Geregistreerd: 03 feb 2004 20:39 Berichten: 3151 Woonplaats: Kortenhoef
|
Gryvix schreef: Hmm gisteren examen instrument gehad in de muziekschool, en ik probeerde echt alles om m'n zenuwen onder controle te krijgen, maar niets werkte! Met als gevolg, dat ademhaling slecht was, articulatie, loopjes miste, begon te lopen, gewoon alles liep falikant de mist in... Zelfs tot een halfuur erna zat ik nog onder de zenuwen. Ik haat mezelf ervoor, een heel jaar lang hard zitten werken, tot 5-6u per dag voor een flutexamen  Jezelf ergens voor gaan haten lijkt mij wat te ver gaan! Gryvix schreef: voor een flutexamen 
Pfff, dacht even dat er fluitexamen stond! Da's schrikken! 
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Rik Baars
|
Berichttitel: Geplaatst: 07 jun 2005 11:57 |
|
Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55 Berichten: 1090 Woonplaats: Grootebroek
|
Gryvix schreef: Hmm gisteren examen instrument gehad in de muziekschool, en ik probeerde echt alles om m'n zenuwen onder controle te krijgen, maar niets werkte! Met als gevolg, dat ademhaling slecht was, articulatie, loopjes miste, begon te lopen, gewoon alles liep falikant de mist in... Zelfs tot een halfuur erna zat ik nog onder de zenuwen. Ik haat mezelf ervoor, een heel jaar lang hard zitten werken, tot 5-6u per dag voor een flutexamen 
een heel jaar, 5-6 uur per dag?
Als het een flutexamen is, waarom maak je je er dan zo druk over?
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
erikveldkamp
|
Berichttitel: Geplaatst: 07 jun 2005 12:12 |
|
|
Leuk zo'n hobby...
Als je zo tegen een examen opziet, waarom doe je het dan. Alleen voor dat papiertje die je na 2 dagen in een kast legt en nooit meer naar om kijkt ?
Aan de andere kant is het wel zinvol om dit soort spanningen onder controle te krijgen want dan heb je er bij andere examens (school, rijexamen, etc.) ook last van lijkt me.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
euphonic
|
Berichttitel: Geplaatst: 07 jun 2005 14:15 |
|
Geregistreerd: 10 apr 2005 15:30 Berichten: 368 Woonplaats: amersfoort
|
Citaat: een heel jaar lang hard zitten werken, tot 5-6u per dag voor een flutexamen
voor een muziekschool examen?? Heb je geen school e.d.??
Kan ook zijn dat je de stukken overstudeert hebt!??
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
tommy
|
Berichttitel: Geplaatst: 07 jun 2005 15:58 |
|
Geregistreerd: 21 feb 2004 14:48 Berichten: 865 Woonplaats: belgie, hooglede (nabij brugge)
|
|
als ik me niet vergis zit gryvix in het concervatorium??? niet gryvix?
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
broek76
|
Berichttitel: Geplaatst: 07 jun 2005 23:08 |
|
Geregistreerd: 24 feb 2005 18:24 Berichten: 547 Woonplaats: venhorst
|
|
dat hoop ik wel want na mijn werkdag van minstens tien uur(en dan tel ik opstaan,reistijd,enz. er niet eens bij)zou ik niet weten hoe ik ook nog eens 5-6 uur trompet zou moeten spelen.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Gryvix
|
Berichttitel: Geplaatst: 08 jun 2005 09:18 |
|
|
Conservatorium? bah nee!
gewoon muziekschool, Belgisch systeem, 4 lagere graden 3 middelbare, 3 hogere. op het eind van het jaar een examen van alle vakken >60% is er door. Laatste jaar van lager, middelbaar en hoger een openbaar examen.
Ik doe avondschool Graduaat Boekhouden. Gemakkelijker, moet ik niet elke dag met de trein en qualitatief veel betere lesgevers + veel tijd overdag  Oh en een lange vakantie van bijna 4 maand er bovenop. En dan niet vergeten premies en zo die ik krijg omdat het een knelpuntberoep is.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Guus
|
Berichttitel: Geplaatst: 08 jun 2005 10:28 |
|
Geregistreerd: 26 mei 2003 15:32 Berichten: 249 Woonplaats: Bilthoven
|
Wat ik eens heb meegemaakt toen ik een belangrijke solo moest spelen: ik heb (soms) wat last van wagenziekte. Ik had vantevoren reispilletjes gekocht. Voordat ik de bus in wilde stappen vroeg iemand aan mij: joh, wat voor pilltejes heb je precies. Zij had ook vaak last van wagenziekte en vertelde dat die pilletjes die ik had gekocht voor geen meter werkte. Ik d8 dus: dat moet ik niet hebben, dus heb toen voor de ckerheid de dubbele dosis genomen. Ik heb 1 ding geleerd: je wordt heeeeeel slaperig en duf van een overdosis aan reistabletjes. Ik moest soleren en heb nooit zo ontspannen gesoleerd. Als ik de opname terughoor en het jurycommentaar lees heb ik het toen niet alleen zo beleefd, maar heb ik ook echt heeel relaxed gespeeld. (was een jazzbalet) 
|
|
| Omhoog |
|
 |