trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Bach 1.5C en 3C??
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 20:12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jun 2005 08:39 

Ik speel ook in een coverband, maar heb gewoon mijn mondstuk wat ik ook gebruik bij de harmonie aangehouden. ( Denis Wick 2) Is een bach 3 mondstuk hier ook beter geschikt om een vetter geluid neer te zetten ( ik sta maar alleen, samen met een tenorsax) ????

Verder blaas ik met een sennheiser micro, best fijn spul. Wij hebben als band trouwens altijd dezelfde PA man, huren we zelf in....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jun 2005 08:44 

Yamahaddatdangezegd schreef:
Erik Veldkamp merkt in een ander topic op dat Bob Reeves niet per se dun hoeft te klinken. Mijn eigen ervaring, zowel bij mezelf alsook bij anderen, is dat er toch een onaangenaam randje aan het geluid zit, maar goed dat is wellicht een smaakaangelegenheid.

Dat is altijd een smaakaangelegenheid, alleen veel van mijn collega's spelen ook op een Reeves. Wij hebben dus allemaal een andere smaak... :wink:

Ze verkopen er zo'n 5000 per jaar trouwens.

Maar als je met een rond geluid in een popband wilt gaan spelen dan is dat natuurlijk je eigen keuze. Ik zou dat niet doen want dan maak je jezelf het alleen maar zwaarder omdat dat geluid niet goed doorkomt plus het is veel moeilijker om jezelf terug te horen. daarnaast moet er een randje opzitten in de popmuziek. Luister maar eens naar Jerry hey en Chuck Findley, die hebben het randje en klinken erg vet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jun 2005 09:12 

erikveldkamp schreef:
Maar als je met een rond geluid in een popband wilt gaan spelen dan is dat natuurlijk je eigen keuze. Ik zou dat niet doen want dan maak je jezelf het alleen maar zwaarder omdat dat geluid niet goed doorkomt plus het is veel moeilijker om jezelf terug te horen. daarnaast moet er een randje opzitten in de popmuziek. Luister maar eens naar Jerry hey en Chuck Findley, die hebben het randje en klinken erg vet.

Dat ervaar ik zelf ook, daarnaast heb ik ook nog een vergulde trompet.... In wat voor richting zou ik moeten zoeken qua mondstuk.. inderdaad zo'n Bach 3??

Mike Booth bij opnames van De Dijk is ook erg goed.. :wink:

Alvast bedankt voor de info!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jun 2005 09:57 

Ik zou een Bob Reeves 43S proberen, of een 43M als je een iets dieper cup wilt. Dat mondstuk is vergelijkbaar met een 3C maar heeft dus wat meer hoog in het geluid en daarom meer geschikt voor popmuziek.

www.atelierpfeiffer.nl

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jun 2005 10:18 

Een 43 van Bob Reeves is eerder een 1 1/2 van bach
een 42 BR is het equivalent van 3 van Bach

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jun 2005 10:37 

Het is maar met welke 3C je het vergelijkt. Ik heb een 3C en een 43S gespeeld en ze zaten erg bij elkaar in de buurt. Als je overschakeld van een 11/2C naar een 42S moet je wel erg wennen want dat is toch wel een stuk kleiner.

Probeer het gewoon uit, dat is altijd het beste.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jun 2005 11:07 

Als je op een 1C speelt, zou ik denk ik toch zeker de verschillende Bob Reeves modellen uitproberen. Gewoon een keer naar Pfeiffer in Rijswijk gaan. Daar kun je gewoon in alle rust de verschillende modellen testen. Ik denk dat een 43,5 S misschien nog het beste is. Ik speel zelf normaal op 1,5C Megatone, in BigBand etc. op BR 43,5 es 692. Dus zoals je al hebt kunnen lezen, BR heeft heel wat modellen, dus ook voor jou zal er wel wat tussen zitten. Op wat voor trompet speel je btw?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jun 2005 11:57 

Guus schreef:
Als je op een 1C speelt, zou ik denk ik toch zeker de verschillende Bob Reeves modellen uitproberen. Gewoon een keer naar Pfeiffer in Rijswijk gaan. Daar kun je gewoon in alle rust de verschillende modellen testen. Ik denk dat een 43,5 S misschien nog het beste is. Ik speel zelf normaal op 1,5C Megatone, in BigBand etc. op BR 43,5 es 692. Dus zoals je al hebt kunnen lezen, BR heeft heel wat modellen, dus ook voor jou zal er wel wat tussen zitten. Op wat voor trompet speel je btw?

Ik speel nu op een Denis Wick 2 mondstuk.. Ik zal daar eens langs gaan.. alleen is wel 2,5 uur reizen met OV (ben student :? ) Zijn er wat jullie weten nog andere muziekzaken dichterbij huis, omgeving Eindhoven? Bedankt in ieder geval voor de gedane adviezen!

Ik speel btw op een vergulde Vincent Bach Stradivarius 37 ML met een met de hand geklopte beker.

Laatst bijgewerkt door Martini op 09 jun 2005 12:17, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur