trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Oefening baart kunst
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 02:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 mei 2005 08:46 

Hiervoor woonde ik vrijstaand (woonboot), dus kon ik onbeperkt spelen (deed ik ook echt dag en nacht...). Nu woon ik op een appartement en ik heb heeeeel erg moeten wennen aan het spelen met een silent brass. Ben blij dat ik een aantal keren per week (op les en bij orkesten) 'vrij' mag spelen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jun 2005 14:23 

Wij hebben ooit wel regels gemaakt over tijden, maar eigenlijk komt het er nu op neer dat we voor een uur of 9 niet beginnen en na ook ong. 9 uur niet meer spelen. Bij ons maakt ook iedereen muziek(fluit, trombone, keyboard). Toen mijn buurmeisje nog klarinet speelde (inmiddels een jaar of 5 geleden) begon ze rustig om 7.00 met klarinetten!! sinds dien heb ik ook een beetje schijt aan precieze tijden hoor...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jun 2005 09:40 

We hebben nooit afspraken gemaakt met de buren, maar toen we nog in een rijtjeshuis woonden, begon ik rond 9.30 tot ongeveer 21.00 en nu we verhuisd zijn naar een vrijstaand huis, hebben we buren die vroeg uit bed zijn, dus kan ik lekker om 7.00 beginnen te toeteren!
Voor het eventuele nachtwerk thuis, wil ik de silent brass nog wel eens gebruiken, maar ik vind het geen succes met die snoertjes en dingetjes, meestal gebruik ik alleen de silentbrassdemper en verder niet. Wanneer ik alles aansluit dan zet ik niet de galm aan, vind ik wel erg truttig klinken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jun 2005 13:33 

Trompetetter schreef:
We hebben nooit afspraken gemaakt met de buren, maar toen we nog in een rijtjeshuis woonden, begon ik rond 9.30 tot ongeveer 21.00

Dan zal je wel een flink emboushure hebben opgebouwd in die tijd! :lol:
Wanneer at je dan? :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jun 2005 14:01 

Ik snap niet dat mensen om 07:00 willen toeteren? Woon je alleen ofzo?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jun 2005 06:50 

Tja die embouchure van mij! Een echte trompettist hoeft toch niet te eten? :oops:
het zou idd wel stoer zijn wanneer ik elke dag van 9.30 tot 21.00 zou spelen. Misschien wat lang als hobbyist.

Ik woon niet alleen, maar bij mijn moeder (ik studeer nog). Maar die is voor zeven uur allang wakker. Bovendien staat mijn kamer los van ons huis, dus kan ik voordat ik naar college ga nog even toeteren! Dus vandaar om 07.00 uur. Dit gebeurt niet zo vaak hoor, maar als ik weet dat ik 's avonds laat thuis ben, dan wil ik dan nog wel eens even knetteren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jun 2005 13:51 

Jeetje man!!! ik kan best vroeg spelen (en af en toe moet dat ook wel voor les enzo) maar 7 uur...jeetje, dan lig ik echt nog wel op 1 oor man!! Ik heb nog nooit last van de buren gehad, maar ik denk niet dat ze het zo prettig n vinden als ik ze om 7 uur 's ochtends wakkertoeter zeg maar...Misschien op zich wel een leuke wekker, maar niet bij mij...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur