trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Van Laar bugels
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 08:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jun 2005 13:01 

Bij de instrumenten van Hub is alles slechts een kwestie van persoonlijke smaak. Kwaliteitsverschillen zijn er niet.
Naar mijn mening heeft de Oiram een wat grotere kern dan de B-modellen. Daardoor vinden sommigen hem wat minder wollig. En wat opvalt is de directheid van het ding. Hij reageert zo snel op alles wat je doet, dat ben ik in nog geen enkele andere bugel zo tegengekomen.

De vergelijking met de Eclipse heb ik nog niet kunnen maken maar dat gaat veranderen want over 2 weken ga ik naar de fabriek in Engeland :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 jun 2005 14:26 

Welke type is voor jazz het meeste geschikt?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 jun 2005 14:37 

Dat ligt eraan wat je ermee wilt en natuurlijk persoonlijke smaak. Ik kan bij elk model wel een bekende jazzsolist noemen. Ack van Rooijen heeft een vergulde B1, dezelfde als ik heb. Angelo Verploegen heeft een B3. Ik denk dat de nieuwe Oiram ook interessant is maar wel een stuk duurder. Hub gaat binnenkort nog een nieuwe versie met een messing beker maken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 jun 2005 16:19 

klopt het dat de B1 het "scherpst" klinkt en dat de B3 het donkerst?

Zitten er ook buiten de klank nog verschillen in speelgevoel (boring etc)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 jun 2005 16:24 

Ik zou zeggen, probeer ze eens uit.

De B1 heeft de kleinste beker, en is dus wat compacter. De B3 heeft de grootste beker en klinkt dus wat breder en wolliger. De B2 zit daar tussen in.

De boring is volgens mij hetzelfde, maar dat maakt niet zoveel uit. Hoe een toeter aanvoelt heeft niet alleen met boring te maken. Dat is maar een onderdeeltje van het totaal.

Feit is dat Hub 1 van de beste bugelmakers in de business is. Of die dan ook voor jou geschikt is weet ik natuurlijk niet. De trompettisten van het Metropole Orkest gaan er binnenkort ook op spelen. Jan Oosthof speelt nu ook op een B2 trompet. Chuck Findley op een B5, etc. etc.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jun 2005 21:33 

erikveldkamp schreef:
Ik zou zeggen, probeer ze eens uit.

De B1 heeft de kleinste beker, en is dus wat compacter. De B3 heeft de grootste beker en klinkt dus wat breder en wolliger. De B2 zit daar tussen in.

De boring is volgens mij hetzelfde, maar dat maakt niet zoveel uit. Hoe een toeter aanvoelt heeft niet alleen met boring te maken. Dat is maar een onderdeeltje van het totaal.

Feit is dat Hub 1 van de beste bugelmakers in de business is. Of die dan ook voor jou geschikt is weet ik natuurlijk niet. De trompettisten van het Metropole Orkest gaan er binnenkort ook op spelen. Jan Oosthof speelt nu ook op een B2 trompet. Chuck Findley op een B5, etc. etc.

Ik dacht dat de trompetsectie van het Metropole Orkest al op van Laar bugels speelde. Of gaan ze nu ook over op de trompetten van Hub? By the way, Ruud Breuls speelt toch al op een B5?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 jun 2005 00:23 

Nee op alles... :lol:

Lees Hub's site, daar staan alle nieuwtjes op.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 jun 2005 10:23 

Maar meestal speelt Ruud toch op z'n gereviseerde Cuesnon die hij ooit van Cees Smal heeft overgenomen (of was het nou van Eddy Engels?). Of niet meer?

8)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur