trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Van Laar bugels
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 08:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 jun 2005 10:39 

Jongens, zet eens een bril op als je mijn teksten leest. Misschien is het te warm buiten.

:lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 jun 2005 10:41 

Volgens mij moet de admin maar eens geld gaan vragen aan Hub... hoeveel sluikreclame er wel niet wordt gemaakt voor hem :mrgreen:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 jun 2005 11:17 

erikveldkamp schreef:
Jongens, zet eens een bril op als je mijn teksten leest. Misschien is het te warm buiten. :lol:

HUH?? 8O

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 jun 2005 11:38 

mi trompeta schreef:
Volgens mij moet de admin maar eens geld gaan vragen aan Hub... hoeveel sluikreclame er wel niet wordt gemaakt voor hem :mrgreen:

Hub hoeft geen reclame want hij kan de vraag nu al bijna niet aan. Hij heeft er nog zo'n 50 of meer toeters in de bestelling staan !

Daarnaast zijn er ook veel andere goede toeters te koop. Alleen wordt op dit forum weinig gevraagd naar andere goede merken. De meeste topics gaan over goedkope rotzooi wat te vinden is op marktplaats.nl

Ter compensatie, ik heb net 2 hele mooie Getzens getest (Genesis en 3001LE). Die speelden beide erg goed. Maar zijn wel een stuk duurder dat de gemiddelde trompet. De Yamaha 8310Z vond ik ook erg goed, mooie prijs ook. De Kanstuls die ik getest heb vond ik redelijk goed, een beetje te duur naar mijn smaak. De Edwards trompetten komen overeen met de Getzens die ik getest heb, ook qua prijs.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 jun 2005 11:42 

MagnumHorn schreef:
Maar meestal speelt Ruud toch op z'n gereviseerde Cuesnon die hij ooit van Cees Smal heeft overgenomen (of was het nou van Eddy Engels?). Of niet meer?

8)

Als je mijn post leest, dan zeg ik dus ook dat ze er nog niet op spelen omdat ze de bugels nog niet hebben. Wat betreft de B5 trompet heb ik destijds gezegd dat Ruud er 1 aan het testen was. Dat is toch wat anders dan dat ie er permanent op speelt. Jan Oosthof staat op een nieuwe reclame foto van Hub met een B2 trompet. Ik mag er dan vanuit gaan dat de trompet hem bevalt... :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 jun 2005 11:44 
Moderator

er zijn zat betere merken te vinden als Bach Hub van Laar of Yamaha. Punt is alleen: het is een kwestie van smaak, en algemene meningen.

Iemand die niet zo sterk in zijn schoenen staat, zal minder snel een King, of een Olds gaan uitproberen, maar zich sneller conformeren aan dat wat er om hem heen gebeurt.

Keerzijde: De mensen die een instrument willen voor een paar 100 euro, denken in eerste instantie aan het geld, en vergeten dan ook nog eens vaak dat ze beter een tweede hands kunnen kopen, dan een nieuwe voor dat geld.

Want zeg nou zelf: voor 500 euro koop je een Olds, of een nieuwe Jupiter.
Ik weet wel wat ik zou kiezen......

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 jun 2005 11:55 

marnix schreef:
er zijn zat betere merken te vinden als Bach Hub van Laar of Yamaha. Punt is alleen: het is een kwestie van smaak, en algemene meningen.

Iemand die niet zo sterk in zijn schoenen staat, zal minder snel een King, of een Olds gaan uitproberen, maar zich sneller conformeren aan dat wat er om hem heen gebeurt.

Keerzijde: De mensen die een instrument willen voor een paar 100 euro, denken in eerste instantie aan het geld, en vergeten dan ook nog eens vaak dat ze beter een tweede hands kunnen kopen, dan een nieuwe voor dat geld.

Want zeg nou zelf: voor 500 euro koop je een Olds, of een nieuwe Jupiter.
Ik weet wel wat ik zou kiezen......

Het verschil met handgemaakte toeters zoals die van Hub is dat hij hem aan kan passen aan jouw wensen. Dat kan met een Bach, Kanstul, Yamaha etc. niet Dan is het toch wel een hele goede deal. Vergelijkbare handgemaakte toeters kosten toch wel vaak een stuk meer.

Daarnaast denk ik dat je niet bedoeld "betere merken" maar "andere merken". Ik ken in ieder geval geen merken die BETER zijn. Tenminste, ik ben ze nog niet tegengekomen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 jun 2005 12:05 
Moderator

erikveldkamp schreef:

Het verschil met handgemaakte toeters zoals die van Hub is dat hij hem aan kan passen aan jouw wensen. Dat kan met een Bach, Kanstul, Yamaha etc. niet Dan is het toch wel een hele goede deal. Vergelijkbare handgemaakte toeters kosten toch wel vaak een stuk meer.

Daarnaast denk ik dat je niet bedoeld "betere merken" maar "andere merken". Ik ken in ieder geval geen merken die BETER zijn. Tenminste, ik ben ze nog niet tegengekomen.

Hub kan hem aanpassen aan je wensen, maar dat kun je ook custom laten doen, en als je een beetje goede band hebt met je verkoper, doet hij dat erbij, als je hem koopt, of tegen een zeer laag tarief ( dat is ten minste mijn ervaring ). En soms is het met instrumenten zo dat je geen persoonlijke touch nodig hebben.

Ik bedoelde wel degelijk betere merken. Want ik vind dus hoogst persoonlijk mijn Olds beter als de bach, de Yamaha ( uitzondering 8310 ). En de Hub van Laars die ik geprobeert heb, konden mij niet overtuigen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur