trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Buren?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 09:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 aug 2002 19:59 

mazzel pik!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 aug 2002 11:36 

ik kwam hier wonen en ben gewoon lekker trompet gaan spelen. de buren kwamen vanzelf na een paar weken langs.nu mag ik altijd trompet spelen tot 7 uur s' avonds duzz dan doe ik me demper erin...

groetjes

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 aug 2002 13:00 

rproost schreef:
ponch schreef:
Zelf demp ik niet, omdat ik in een studentenhuis woon!

Tis daar toch al de hele dag een pokkeherrie? :D

Ik mag van mijn buurvrouw 1x in de week oefenen zolang het niet 's avonds is dus ik gebruik altijd een muffy. Ik heb ook een Silent Brass geval maar met zo'n ding kan je je toon niet horen, der komt bijna geen lucht door en de intonatie is volledig anders. Bleh!

mag je maar 1x per week oefenen van je buuvrouw shit wat stom kan je niet wat afspreken met dat mens om meer te kunnen oefenen dat is toch stom dat je een instrument speelt en niet eens mag oefenen van DE BUURVROUW zeg maar tegen dat mens dat je meerdere keren per week wilt kunnen oefenen .

gegroet ik.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 aug 2002 16:09 

Oke,
ik begin al een aardig indruk te krijgen hoe jullie het aanpakken. voor diegene die buren hebben trekken zich daar het eerste (half) uur niets van aan. vervolgens gaat dus gewoon de demper erin. het blijkt zelfs dat sommigen het helemaal niet erg vinden om met een demper te spelen. en ik maar denken dat iedereen zo'n ding vervloekt.
nu heb ik al gehoord van een aantal mensen die de silent brass gebruiken en ik heb al een aantal mensen over de muffie mute gehoord. zijn er dan nog meer goede alternatieven. de muffie mute had ik al en die gebruik ik vooral voor een optreden om in te spelen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 aug 2002 17:00 

Gewoon lekker spelen en laat de buren maar de klere krijgen. Moet je wel zorgen dat je mooi speelt natuurlijk. Technische dingen kun je dan altijd nog met een muffle of SB doen. Je mag van 's ochtends 8 tot 's avonds 10 best geluid produceren in je huis. Daarbuiten is het strafbaar. Deel je studie op in stukkies, zodat ze zich niet te lang hoeven te 'irriteren' aan je studie.
Pas vooral op dat je zelf niet angstig wordt om te oefenen thuis. Heb zelf zulke onbegripvolle kloteburen gehad! Tegen de muren bonken en tegen de CV buizen rammen. Stelletje bejaarde klootviolen. Ik was op een gegeven moment gewoon angstig om te gaan studeren, zelfs toen ik op het conservatorium begon te studeren (dan speel je toch best veel uren per dag), omdat die bonk of rammel er weer aan zat te komen. Als ze dan niet redelijk kunnen zijn, laat ze maar de tering krijgen. Een rechter kan je niets verbieden, slechts voorstellen een regeling te treffen(voor zover ik weet hoor :mrgreen: )

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 aug 2002 18:36 

nou ja ik heb wel buren maar uhm tja die vent is niet helemaal goed bij zijn hoofd en loopt bij het riag dus die is nnoit thuis. (gelukkig)
en ik speel (SOMS)met mijn raam open dus aleen de mensen die langs lopen hebben er last van of ze blijven ff staan en luisteren is wel leuk (SOMS)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 aug 2002 10:13 

Het is toch niet aan de buuf om te bepalen hoe vaak jij mag spelen? Terecht wordt er opgemerkt dat je tot 22 hr geluid mag produceren, daarna moet het rustig zijn. Mijn buren zijn dart-gek. Wat denk je daarvan? Iedere avond pok-pok-pok ..... pok-pok-pok ..... pok-pok-pok. Daar word je ook niet blij van. En dan dat kind van ze dat in de zomer een hele dag in de tuin staat te krijsen. Hebben ze mij ook nooit gevraagd of ik het goed dat die zeven dagen per week buiten speelt. Of zou ik kunnen eisen dat..........? :lol:
Ik denk dat het belangrijk is dat je, zeker als de buren niet zo verdraagzaam zijn, op vaste tijden studeert, zij kunnen zich er dan op in stellen. Dat scheelt in de irritatie.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 apr 2003 15:12 

Het zal ook liggen aan de buren die je hebt, zelf speel ik nu ook tien jaar zonder iets af te spreken, en ik heb er nooit klachten van gehad. Je moet ook gewoon niet te laat gaan oefenen, dan is er niets aan de hand. En verder wennen ze er wel aan.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur