Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55 Berichten: 1090 Woonplaats: Grootebroek
Ik heb deze vakantie voor het eerst sinds jaren een aantal weken niet gespeeld, maar meestal ging er wel een trompetje (zo'n pockettrompetje, best handig) mee op vakantie. Veel blies ik er niet op, maar meestal wel een paar keer. Ook leuk als je andere blazers tegenkomt.
dat is waar want ik stond gegeven moment op een camping en toen stond er naast me een man en een vrouw hij speelde gitaar en mondharmonika en zij speelde klarinet.
en aan de andere kant stond een man die bugel/trompet speelde maar hij had hem niet mee dat was wel jammer.
maar dat was echt grappig, we konden ons vakantie bandje wel op richten daar zo
Ik heb de vaste gewoonte gedurende de zomer voor een korte periode (twee tot drie weken) de toeter in de koffer te laten. Ten eerste heb je na een afkoelingsperiode weer 'zin' om te beginnen en het lijkt me ook voor het ambouchure goed om even bij te kunnen komen. Ik neem na die periode de tijd om alles weer netjes op te bouwen (vereniging is nog niet begonnen) en aandacht te schenken aan de basis (ademhaling techniek etc). Bovendien studeer ik op het zolderkamertje en is het hartje zomer veeeeeel te warm om serieus te studeren!
Geregistreerd: 16 dec 2001 21:33 Berichten: 253 Woonplaats: Amsterdam
ja, dat doe ik ook altijd twee weken ofzo maar dit jaar was het wel weer kl*te om te gaan spelen, niet dat ik er geen zin in had juist wel maar mijn embouchure was nul na een half uurtje kon ik geen noot meer spelen.... nu gaat het weer zo goed als nooit te voren!
Geregistreerd: 14 mei 2002 23:10 Berichten: 148 Woonplaats: Eindhoven
Een paar weken rust las ik ook altijd in. Daarna buzz ik twee keer per dag vijf minuten ongeveer een week lang en dan begin ik weer op trompet, wederom rustig aan.
Geregistreerd: 25 maart 2002 09:14 Berichten: 113 Woonplaats: Amsterdam
Ja lekker, een paar weken rust. Werkt altijd heel goed bij mij. Weer mooi opnieuw beginnen met aandacht voor alle techniek. Dat is dan ook wel nodig omdat je niet meer op je embouchure kan spelen, daar zak je direct door heen. Na een kleine twee weken opbouwen kan ik weer een heel seizoen tegenaan!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen