Geregistreerd: 04 feb 2002 12:41 Berichten: 306 Woonplaats: Amsterdam
Overigens zijn het niet de complete torelli trompetconcerten. Ik heb nog drie opnames van stukken van torelli voor 2 trompetten (helaas zonder de Giegling nummers) die niet op deze kruidvat cd's staan.
Er heeft ooit een serie artikels over Torelli in de ITG journal gestaan. Dat waren 43 werken, dus bijna het dubbele van die kruidvat cd (22 stukken).
Ik heb ook een CD van Wynton waar een heleboel werken van Torelli opstaan. Dan vind ik deze van Hammes veel mooier, veel vloeiender en minder vierkant gespeeld.
Nou ok, ze mogen dan niet compleet zijn, de speelstijl is idd mooi, niet te overheersend. Kunnen die andere stukken ook niet om transcripties gaan? dat staat er zeker op oudere cd's lang niet altijd bij. Als ik het boekje van het Kruidvat geloof gaat het hier om vroege werken. Maar ze hebben er toch wel zo veel werk aan besteed, dat het mij toch een beetje gek lijkt, als ze niet echt alles hebben opgeduikeld.
Geregistreerd: 04 feb 2002 12:41 Berichten: 306 Woonplaats: Amsterdam
Het gaat om een wetenschappelijk artikel uit de trumpetguild. Degene die het heeft geschreven is gepromoveerd op de trompetmuziek van torelli (dus Dr. Torelli). In dat artikel staat een lijst met alle werken en daar zitten er echt meer bij dan de werken op de kruidvat cd.
Een cd-boekje kan er indrukwekkend uit zien, maar het is niet wetenschappelijk. Er staat nooit een bronvermelding bij, dus je weet niet hoe betrouwbaar de informatie is.
Maar misschien komt er binnenkort nog een dubbelcd van torelli, deel 2. Daarmee wordt het dan wel compleet. Of misschien zijn dit de werken die uitgegeven zijn??? Dat de rest nog in Bologna in het archief ligt weg te rotten?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen