trompet.nl > forum > Toon onderwerp - SELMER TT CONCEPT
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 20:41

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jul 2005 10:29 
Moderator

ik heb het instrument, ik geloof, in Dordrecht uitgebreid bespeeld, maar ik vond het instrument niet echt stabiel, en niet overtuigend in flexibiliteit

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jul 2005 11:25 

Ik denk dat marnix het vrij zeker weet :P maarja die kerel is nou eenmaal zo gehecht aan zijn Olds en aanverwante artikelen... dan kun je nog met zo'n mooie TT Concept aankomen, werkt wsl toch niet 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jul 2005 11:35 
Moderator

de selmer tt, kan niet missen, het staat er op.....
Hij speelt overigens wel lekker, klinkt een beetje als de tt in assen, als je een beetje doorademt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jul 2005 13:02 

Die andere Selmer is de CHORUS en die vond ik heel veel beter spelen, en vooral klinken dan de TT, beide modellen heb ik uitgebreid getest, maar voor lead en pop, hetgeen ik het meeste speel, is mijn Van Laar B7 tot nu toe ongeslagen. Trompetten als enkele, vooral oudere Bachs, Callicchio, Kanstul 1600WB en vele andere komen in de buurt, maar de TT is daar (wat mij betreft) zeker niet bij. Jan van Duikeren (NCC, Candy Dulfer, Soulvation enz.) speelt wel eens op een TT en die Molvaer, ben zijn voornaam even kwijt, volgens mij ook. Voor de rest volgens mij geen beroemdheden die er op spelen.

Maar: als ie bevalt, niet getreurd. Dit is volgens mij de reden dat je er niet zoveel van hoort, het is gewoon niet echt een bijzondere goede toeter. Hij ziet er inderdaad wel spacy uit...

www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jul 2005 16:01 
Moderator

mi trompeta schreef:
Ik denk dat marnix het vrij zeker weet :P maarja die kerel is nou eenmaal zo gehecht aan zijn Olds en aanverwante artikelen... dan kun je nog met zo'n mooie TT Concept aankomen, werkt wsl toch niet 8)

over mijn olds gesproken: ik maakte hem vanmiddag na een paar jaar spelen eens grondig schoon, en tot mijn uiterste verdriet zit er weer een gat in, in de stempomp. Die was dichtgeslibt met vuil, en door de schoonmaak ging hij dus weer open..... :cry:

maar zolang als er ruimte is om hem met plaatjes dicht te plakken, is er hoop.....
( Misschien had ik toch niet 14 keer dit seizoen de west side story moeten spelen dit seizoen, al die hoge noten zijn vast niet goed voor zo'n oudje )

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jul 2005 16:04 

marnix schreef:
( Misschien had ik toch niet 14 keer dit seizoen de west side story moeten spelen dit seizoen, al die hoge noten zijn vast niet goed voor zo'n oudje )

En voor je trompet ook niet! :wink: :mrgreen:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur