trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Brouwse dag
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 14 feb 2026 21:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jun 2005 16:26 

Wilbert schreef:
Girlpower schreef:
IN 2004 waren er 350 muzikanten, 314 HaFaBra en 35 drumband.

En die laatste...? :roll:

De dirigent zal ook wel muzikant zijn he :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jun 2005 20:01 

Haha, geen idee... 't Zal een foutje in de brief zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jul 2005 16:47 

veel plezier vanavond

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jul 2005 17:47 

't Was overdag. Ben net terug. Het was weer geweldig, super, fantastisch! Heerlijk gespeeld, meer dan 60 trompetten. Ik ga nog een verslagje schrijven voor op mijn weblog dus die zal ik hier ook wel plaatsen, voor de mensen die dat leuk vinden. Ook heeft iemand uit het publiek het eindconcert opgenomen met m'n mp3 speler. Dus via msn kan ik wel wat versturen. De kwaliteit is niet goed, maar ook niet erg slecht. Genoeg om een indruk te krijgen. :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jul 2005 18:00 

ow, wist ik niet :D

ik ga volgend jaar ook heen denk ik :P

lijkt me heel leuk

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jul 2005 18:41 

Moet je doen. Ik vind het in ieder geval altijd ontzettend leuk (was ondertussen wel duidelijk denk ik :lol: )

Klein verslagje:

Voor de 26ste keer vond de Brouwse dag in Brouwershaven plaats. Dit was de derde keer dat ik aanwezig was. Ik kwam uiteraard voor de grote muziek play-in. Dit jaar waren 306 muzikanten. Het was in één woord: Geweldig! Fantastisch! Heerlijk! Gezellig! (dat was er meer dan één, maargoed) Acht uur gingen we van huis en we waren er ruim op tijd. Muziek halen, plekje zoeken in de grote 'tent' en zoals traditie is voor onze vereniging koffie drinken bij de Chinees, op de hoek.
Onder het koffie drinken, werd de muziek uitvoerig besproken en bekeken en werden oude herinneringen opgehaald. We speelden de volgende stukken:

Punjaub
Can't take my eyes off of you
Sousa Favorieten
Morning has broken
Instant Concert
Love can build a bridge
Voorwaarts Mars
Florentiner Marsch
Saint-Triphon
Team-work

Verschillende stukken, de een makkelijk, de andere moeilijker. Alles was voor mij goed te doen, het was volop genieten, zoals ieder jaar. Zat naast een goede trompettist en aan de andere kant, de anderen van mijn muziekvereniging. De dirgent, Jaap, was weer goed. Voor de repitie's, tijdens het inspelen enz., was het weer even lekker met z'n alle 'Daar boven op de berg' en 'Daar in dat kleine café' enz. Gaaf.

'Voorwaarts Mars', van Leo Simons werd voor het eerst opgevoerd, tijdens deze dag. Heel bijzonder, maar erg leuk, hij was zelf ook aanwezig. Het marsje zelf was erg simpel, maar voor zo'n dag als deze erg leuk, voor de iets mindere muzikanten en de jongsten. (de jongste was dit jaar net acht (en trompettist) de oudste was een vrouw op klarinet geloof ik, die was bijna 90. De oudste trompettist was 85 en kon ondanks zijn leeftijd goed spelen)
Ook een leuk stuk vond ik, 'Florentiner Marsch'. Dat kwam omdat er Cornet en Trompet partijen waren. Ik had een solo- 1e Cornet partij en er waren er niet veel die ook deze partij hadden. Dus dat maakte het extra leuk, omdat ik met een paar anderen tegen de trompetten 'inspeelde'.
Verder vond ik 'Instant Concert', ontzettend leuk om te spelen, iedereen eigenlijk. :D

Alle stukken gingen goed, alleen 'Morning has broken', vond ik een slechte keus, omdat het gewoon niet lekker klonk.

Het is vast een war-verhaal, want ik ben net thuis en nog erg 'hyper'... Net al een paar stukjes van de opnames geluisterd, die gemaakt zijn met m'n mp3 speler, geen erg goede kwaliteit, maar wel leuk om te hebben. Niets is mooier dan muziek, is weer gebleken vandaag. Volgend jaar weer!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jul 2005 21:05 

Leuk om te horen dat het zo'n geslaagde dag was. Ook leuk dat je het stukje van Leo leuk vond, hij zat me gisteren zo trots als een pauw te vertellen dat jullie dat gingen spelen. Die cornetpartij van Florentiner is inderdaad een erg dankbare partij. Misschien doe ik volgend jaar ook wel mee, klinkt allemaal wel gezellig!
Maar morgen eerst German Brass, yay!!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jul 2005 09:14 

Girlpower schreef:
Moet je doen. Ik vind het in ieder geval altijd ontzettend leuk (was ondertussen wel duidelijk denk ik :lol: )

Ook een leuk stuk vond ik, 'Florentiner Marsch'. Dat kwam omdat er Cornet en Trompet partijen waren. Ik had een solo- 1e Cornet partij en er waren er niet veel die ook deze partij hadden. Dus dat maakte het extra leuk, omdat ik met een paar anderen tegen de trompetten 'inspeelde'.
Verder vond ik 'Instant Concert', ontzettend leuk om te spelen, iedereen eigenlijk. :D

ik werd altijd horendol van die 3e bugelpartij vande florentiner mars..
enkel maar napikkers en voorslagen.... bleeeeh
instant concert daarintegen is wel een fantastisch stuk...
jingle bell en yankee doodle en alles door mekaar heen .. fantastisch

Citaat:
Volgend jaar weer!

Met mij :P
Citaat:

Oke dan :)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur