trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Trompetten tot 200euro
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 17:33

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Trompetten tot 200euro
BerichtGeplaatst: 04 jul 2005 09:46 

Iedereen kent ze wel nieuwe trompetten die veel worden aangeboden op marktplaats, ebay enz.
Vele onbekende merken zijn al behandeld op dit forum, waar vaak als eindconclusie uitkomt dat je met een 2e hands voor dezelfde prijs beter af bent.
Vrij recent hebben we nog een voorbeeld kunnen lezen van iemand met een Chinese toeter.
Nu gaat het mij niet om een bepaald merk maar waar ik nieuwsgierig naar ben, zijn al deze trompetten per definitie slecht.
Niet elke goedkope trompet komt uit immers China of India, ook in ons voormalig oostblok worden trompetten gemaakt tegen lage loonkosten, deze loonkosten bepalen voor een groot gedeelte de prijs immers.
De vraag dus, zijn er forumleden die wel een goeie ervaring hebben met een trompet ( als 2e trompet b.v. ) beneden de 200 euro waarvan de kwalitiet prijverhouding goed is, en welk merk dan. :roll:

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jul 2005 11:21 

De kwaliteit/prijsverhouding is het meestal wel oke. De kwaliteit zelf niet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jul 2005 11:49 

Dat kan ook bijna niet. Wil je een instrument bouwen van, ik gil maar wat, 400 euro, dan moet je goed afwegen op welke punten je gaat besparen. Je kan dan bijv. goedkopere materialen gebruiken, je kan "extra's" weglaten zoals de stempomp op het 1e ventiel, maar je hebt wel nog wát ruimte. Als je die goed inzet, kan er nog steeds een fatsoenlijk instrument uit voortkomen. Maar heb je het over 200 euro, dan moet je toch echt op álles besparen, vakmanschap inbegrepen. Dat kan nooit en nimmer de bedoeling zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jul 2005 16:32 

Ok, ik was ook gewoon benieuwd of er forum leden zijn die ervaringen hebben met zo'n koop, tot nu toe weinig gezien de reacties.
Op ebay kun je commentaren lezen van de eigenaren van zo'n pas aangeschafte toeter.
Tot mijn verbazing komen sommige van deze toeters er best goed af.
Als je nou nog eens een 2e trompet zoekt die je in de kroeg gewoon samen met je jas aan de kapstok kunt hangen, is het misschien te overwegen om zo'n toeter te kopen.
Daarbij zij er ook trompetten die heel duur zijn waar ik het gevoel van krijg dat de kwaliteit verhouding ook erg scheef is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jul 2005 16:49 

Er worden op ebay, en soms ook op marktplaats wel van die gekleurde trompetten aangeboden! Die schijnen nog best redelijk te zijn en ze kosten meestal nog geen 200 euro! Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar je leest wel eens wat reacties!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jul 2005 17:31 

die gekleurde zijn meestal van amati, een echte martin zal het voor dat geld nooit zijn :lol: , amati's laat ik liever links liggen, ook al is het maar voor in de kroeg, ook dan wil ik fatsoenlijk kunnen spelen (niet dat ik met een goeie toeter goed ben hoor :lol: )

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jul 2005 19:20 

Dehaanmuziek schreef:
Er worden op ebay, en soms ook op marktplaats wel van die gekleurde trompetten aangeboden! Die schijnen nog best redelijk te zijn en ze kosten meestal nog geen 200 euro! Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar je leest wel eens wat reacties!

http://www.slm.de/shop/shop.php3?f=main ... 00551&pn=0

Deze bijvoorbeeld, je hebt ze ook in groen zwart wit ect. en ook een normale gelakte versie.

Voor de goede gang van zaken dit is geen reclame boodschap, wel een internetshop waar ik toevallig even op kwam.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur