trompet.nl > forum > Toon onderwerp - WMC
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 19:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 205 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 26  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jul 2005 11:01 

Geert schreef:
nielsmarchal schreef:
ik weet niet of er nog meer mensen het kranten artikel hebben gelezen over het WMC fanfare gedeelte met Dobbelstein etc.......????????????

Ongelooflijk wat daar allemaal staat.........toch veel lef onze zuider "vrienden" ............
Had gehoopt het artikel op internet te kunnen vinden dan had ik het bijgevoegd.

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Staat in principe niet veel schokkends in wat mij betreft. Ik denk dat gewoon twee zelfverzekerde dirigenten aan het woord zijn in het artikel. Moet je ook wel zijn als dirigent op dit niveau, anders kun je beter thuisblijven. Maasbracht en Meers zijn sterke orkesten, dat weet iedereen, echter of ze de beste zijn zal simpelweg blijken op het WMC. Hier volgt een citaatje uit de bijlage van "onze zuider vrienden":

"Maasbracht en Meers vertegenwoordigen momenteel de top van de Limburgse fanfarewereld. Beide korpsen binden op het WMC met een gerust hart de strijd aan met het Frysk Fanfare Orkest en de fanfares uit Aarlanderveen, Elburg, Dinxperlo, Achel en Herentals. Fried Dobbelstein heeft geen twijfels. Maasbracht en Meers hebben het beste te bieden op fanfaregebied en dat zullen de bezoekers van het WMC straks merken óók."

Twee zelfverzekerde dirigenten ?
Als ik zeg dat Fried een twijfelaar is, dan zeg ik niets nieuws.
Zou me verbazen als Meers bij de eerste drie zouden eindigen.
Is wel een fanfare die heel mooi zacht kan spelen.
Wil eigenlijk ook wel dat artikel eens lezen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jul 2005 11:26 

Geert schreef:
nielsmarchal schreef:
ik weet niet of er nog meer mensen het kranten artikel hebben gelezen over het WMC fanfare gedeelte met Dobbelstein etc.......????????????

Ongelooflijk wat daar allemaal staat.........toch veel lef onze zuider "vrienden" ............

Staat in principe niet veel schokkends in wat mij betreft. Ik denk dat gewoon twee zelfverzekerde dirigenten aan het woord zijn in het artikel. Moet je ook wel zijn als dirigent op dit niveau, anders kun je beter thuisblijven. Maasbracht en Meers zijn sterke orkesten, dat weet iedereen, echter of ze de beste zijn zal simpelweg blijken op het WMC. Hier volgt een citaatje uit de bijlage van "onze zuider vrienden":

"Maasbracht en Meers vertegenwoordigen momenteel de top van de Limburgse fanfarewereld. Beide korpsen binden op het WMC met een gerust hart de strijd aan met het Frysk Fanfare Orkest en de fanfares uit Aarlanderveen, Elburg, Dinxperlo, Achel en Herentals. Fried Dobbelstein heeft geen twijfels. Maasbracht en Meers hebben het beste te bieden op fanfaregebied en dat zullen de bezoekers van het WMC straks merken óók."

Welke krant staat het artikel überhaupt????

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jul 2005 12:06 

bartjefrit schreef:
Geert schreef:
nielsmarchal schreef:

Welke krant staat het artikel überhaupt????

Limburgs Dagblad

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jul 2005 12:40 

Geert schreef:
"Maasbracht en Meers vertegenwoordigen momenteel de top van de Limburgse fanfarewereld.

Is dat niet zo dan?
Geert schreef:
Beide korpsen binden op het WMC met een gerust hart de strijd aan met het Frysk Fanfare Orkest en de fanfares uit Aarlanderveen, Elburg, Dinxperlo, Achel en Herentals.

Uiteraard, waarom zouden ze dat niet doen? Met knikkende knieën naar het WMC gaan heeft ook geen zin...
Geert schreef:
Fried Dobbelstein heeft geen twijfels

Dat zou ik niet weten, ik ken hem niet. Vorig week is hij wel naar onze try-out komen luisteren. Hij is toen nog gezellig wat blijven nababbelen. Erg gestresst leek hij mij niet te zijn...
Geert schreef:
. Maasbracht en Meers hebben het beste te bieden op fanfaregebied en dat zullen de bezoekers van het WMC straks merken óók."

Ik hoop het! Het WMC draait toch vooral om goede muziek...

De dirigent van Maasbracht, JP Cnoops, is trouwens een paar maanden geleden bij ons als gast-dirigent geweest voor een concert. Het leek mij een heel vriendelijke, joviale kerel. Hij zij wel dat hij en beetje verrast was geweest door ons verzoek, en dat zoiets in Nederlands-Limburgs waarschijnlijk volkomen not done zou zijn. Maar eerlijk gezegd... daar hebben wij lak aan!

Laatst bijgewerkt door Jan H op 12 jul 2005 13:56, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jul 2005 12:58 

Citaat:
De dirigent van Maasbracht, JP Cnoops, is trouwens een paar maanden geleden bij ons als gast-dirigent geweest voor een concert. Het leek mij een heel vriendelijke, joviale kerel. Hij zij wel dat hij en beetje verrast was gewest door ons verzoek, en dat zoiets in nederlands-Limburgs waarschijnlijk volkomen not done zou zijn. Maar eerlijk gezegd... daar hebben wij lak aan!

inderdaad normaalste zaak vd wereld zou je zeggen...maar in LImburg heb ik soms het idee dat ze elkaar het licht in de ogen niet gunnen....het gaat daar een beetje over de top en vergeten vaak dat ze met muziek bezig zijn....ze voelen zich wat TE belangrijk en TE goed......vooor hun zelf besef is het misschien goed als de belgen of een ander orkest uit den landen wint....komen ze weer met beide beentjes op de grond!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jul 2005 10:53 

Maasbracht dus gewonnen !!! Proficiat !!!

Weet er iemand wie in Maasbracht op de kleine trompet speelde (zowel es- als piccolo) ? Ongelooflijk goed !!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jul 2005 11:32 

captain schreef:

Weet er iemand wie in Maasbracht op de kleine trompet speelde (zowel es- als piccolo) ? Ongelooflijk goed !!!

Rik Knarren (RSO)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jul 2005 18:55 

captain schreef:

Smaken verschillen...

Ik vond het "show- theatergehalte" hoger dan de muzikale prestatie. Het ging tenslotte nog steeds om een FANFARE-wedstrijd... Weinig fanfare mogen bemerken in het theatrale stuk... Volgende keer misschien overwegen om een DJ-set met stripteaseuses op te voeren... Lapdance voor de juryleden en 't is gebakken :lol: :lol: :lol:

Nee serieus, ik ben het niet eens met de jury-uitslag, maar smaken verschillen, dus het is zo ;-) (Laat daar het gastenboek van Maasbracht maar getuige van zijn :o )

PS: dat artikel wordt daar ook geciteerd.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 205 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 26  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur