trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Trompet spelen iets te maken met je geslaagdeel??
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 01:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jul 2005 16:00 

Dat is het probleem met ALLE forums op Internet (en daardoor ook weer een beetje de charme) Ik ben het ermee eens dat dit naar de Lounge Room moet verdwijnen. Of je die Lounge Room wel of niet nuttig vindt mag ieder voor zich uitmaken (van mij mag het vandaag nog weg). Maar over het algemeen worden de meeste topics wel in de juiste catagorie gestart.
Over het nut van een moderator is al vaker gediscussieerd, en een aantal personen hebben zich daar al voor aangemeld, maar blijkbaar heeft de eigenaar van Trompet.NL hier geen behoefte aan. Dat is zijn goed recht natuurlijk, maar ook een beetje jammer. Maar wat let je om zelf een forum te gaan starten waar je zelf moderator van wordt als je het hier niet meer interessant genoeg vindt.
Een groter probleem vindt ik dat ook sommige serieuze topics snel chat boxen worden, en dat er te vaak van het onderwerp afgeweken wordt. (wij maken ons er hier ook schuldig aan; dat realiseer ik me; maar ja je kan nu eenmaal niet cross-posten)

my 2bits...

8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jul 2005 16:16 

Ik kan het alleen maar eens zijn met bovenstaande opmerkingen. Maak er geen msn-sessie van, gebruik daar dan gewoon msn of de mail voor. Een geintje op z'n tijd of een one-liner die je echt niet binnen kunt houden heeft niemand volgens mij problemen mee, maar probeer het een trompetforum te houden. De lounge mag wat mij betreft blijven en gelden wat mij betreft deze regels ook niet voor. Mensen die geen behoefte hebben aan prietpaat kunnen zo de loungeroom overslaan. Eén of meerdere moderatoren zou inderdaad geen overbodige luxe zijn. Kijk voor de gein eens in je profiel bij 'zoek naar alle berichten van *jezelf*' Dan kun je zien wat voor berichten je zelf gemiddeld post en of ze er toe doen.

Marcel

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jul 2005 17:32 

Maar dit geblaaaaaaaat over offtopic posts hebben we nou al zovaak gehad... :P Het is tijd voor harde actie ;)
Nee, even serieus, ik ben het er natuurlijk mee eens, dit soort onzin mag een forum als dit niet verzieken...Alleen schijnt de hint over moderators niet altijd aan te komen :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jul 2005 17:55 

Ik denk dat de aanwezigheid van een of meerdere moderators essentieel is voor een goed forum: zo kan hij/zij wanneer er afgeweken wordt, een nieuwe topic starten met kopieën van berichten die afweken, zo kan hij/zij ook berichten wissen, topics verwijderen, of topics eventueel hernoemen ... dit zou het forum veel overzichtelijker maken.

Maar een veel belangrijker punt waarbij men eens zou moeten stilstaan is de houding van mensen die berichten posten en zeker nieuwelingen op het forum. Hoeveel topics bestaan er ondertussen over de zogenaamde 'leadmondstukken' of 'de problemen bij het hoge register' enz.? Alvorens ik mij registreerde heb ik eerst zo goed als alle topics doorlopen in de rubrieken 'instrumenten', 'problemen en oplossingen' en 'muzikanten'. Dit neemt inderdaad enkele dagen in beslag, maar het is wel nuttiger voor de andere lezers als een gerichte vraag gesteld word dan wel voor de honderdste keer eenzelfde discussie uit te lokken.

Voor mij mag de lounge-rubriek blijven bestaan: het is wel eens tof om over de tour of andere actuele gebeurtenissen meningen te wisselen, hoewel ik niet zo vaak actief ben in deze rubriek. Maar er is zeker meer dan de trompet alleen Toch ben ik ervan overtuigd dat er een beetje meer mag rekening gehouden worden met fatsoen en ettiquette zoals bij aanvang van deze topic.

Laatst bijgewerkt door jazzy op 27 jul 2005 18:01, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jul 2005 18:01 

De discussie over het 'ouwehoeren' is al eens vaker gevoerd inderdaad. Ik denk dat een of meerdere moderatoren best welkom zouden zijn inderdaad.
Daarnaast denk ik dat de Lounge Room moet blijven; anders worden dat soort off-topics weer bij de 'gewone' categoriën bediscussierd! Ik zelf sla 99% van de tijd de Lounge Room over, dan hoef je je er ook niet aan te storen.
Ik zou het heel jammer vinden als Erik Veldkamp, één van de weinige beroepsmuzikanten hier met heel veel waardevolle bijdragen, niet meer het forum zou bezoeken omdat er niet serieus genoeg gediscussierd wordt!! Overigens denk ik dat er in het verleden best al mensen zijn weggebleven om die reden (denk aan Jeroen Jongeling, toch ook niet de eerste de beste poster in het verleden!)

Over het 'puber'-gehalte: er zijn nu eenmaal veel leden van dit forum die in de puberleeftijd zitten, en daar kun je verder ook weinig aan doen!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jul 2005 18:14 
Moderator

ja kan ook alleen de topics bekijken die je wel de moeite waard vindt, want nuttig of niet: alle antwoorden vullen server ruimte op.

Het is net als het opvoeden van een hond: goede dingen belonen, slechte dingen negeren.
Maar blijkbaar vinden de meeste mensen die er zo fel op tegen zijn zichzelf belangrijk genoeg, of het topic belangrijk genoeg om er toch iets in te vermelden. Beetje raar en inconsequent......

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jul 2005 18:18 

chaseaddict schreef:
. De lounge mag wat mij betreft blijven en gelden wat mij betreft deze regels ook niet voor.

Ook in de lounge room vind ik die 'msn-sessies' storend!
Als ik twee pagina's gevuld zie door twee personen sla ik die gewoon over!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jul 2005 18:24 
Moderator

Tis toch eigenlijk ook niet te geloven: op veler verzoek is er dan een loungeroom gekomen, beginnen ze hier een beetje te kankeren dat dat niet hoeft, en hoe stom dat allemaal wel niet is...

Als er ff niks te zeiken is, verzinnen ze het ter plekke wel. :roll:

Overigens: Ook een beetje dubbel: wel zitten emmeren dat een topic als dit verkeerd staat, maar meteen in het geweer komen als ik een opmerking maak over het zoveelste topic over Vincent Bach, of Berp, en een verwijzing plaats naar de zoekfunctie......

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur