trompet.nl - d toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 16:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 jul 2005 16:51 

Ben wat eerder terug :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 aug 2005 11:21 

We zijn niet meer bij Brassimport (ook niet bij Hanssen, trouwens) langs geweest, maar ik ben dit zeker nog van plan te gaan doen, wanneer ik in de buurt ben.

Wel zijn we bij Adams in Thorn geweest. Miel Adams was zeer behulpzaam in het vinden van een hardcase voor mijn Schilke X3Lb (dit was een probleem aangezien de custom 5.5” beker niet in een standaard koffer past). Mijn keus viel op de BAM dubbele case. Het is werkelijk ongelofelijk hoe men zoveel ruimte, én zoveel bescherming in zo’n kleine koffer heeft kunnen krijgen. De BAM kost wat, maar dan heb je dus ook wat. Bovendien hoef ik nu niet meer met mijn triple gigbag, die een hele plaats bezet houdt, de bus in…kan m’n vriendin ook nog es naast me zitten. ;-)
Hoewel ik eigenlijk alleen voor de koffer kwam, zijn we uiteindelijk meer dan 2,5 uur gebleven, aangezien ik nog een andere tuningbell-beker wilde proberen, en Miel aanbood de zaak te laten zien…
een, voor onze begrippen, ongekend grote accessoire afdeling, waar ik wel een dag lang kan doorbrengen dempers te proberen…de reparatieafdeling, met de lak-oven, ultrasoon reinigingsbad etc,etc, tot en met de trombone- en de dwarsfluitafdelingen aan toe. Het was zeer interessant om dit alles te zien en te horen hoe het er ongeveer aan toe gaat in zo’n bedrijf. Ik was verrast over de dingen die ik hoorde over de Schilke trompetten en bekers…
Verder bleek dat Miel trompet.nl in de gaten houdt, dus bij deze, nogmaals bedankt voor de goede adviezen en de rondleiding! We zijn overtuigd van de kundigheid van de mensen bij Adams.

Aangezien we na ons optreden op het WMC (waar we war minder enthousiast over zijn), nog een weekje vakantie hadden zijn we in Valkenburg blijven hangen.

En geen vakantie in Limburg is natuurlijk compleet zonder een bezoek aan Hub van Laar in Margraten.
We waren vrij moe toen we hier aankwamen, aangezien mijn vriendin via de Vaalserberg naar Margraten wilde, een omweg van bijna 60 kilometer, wat ik op mijn Groningse transportfiets zonder versnellingen, met halflekke band heb gefietst. De instrumenten én het enthousiasme en de gastvrijheid van Hub maakten veel goed.
Ik en mijn vriendin (bugeliste) hadden beiden nog nooit op een Van Laar gespeeld, maar ook wij zijn onder de indruk geraakt van de kwaliteit van deze instrumenten. Het is beslist niet meer nodig een Bach te kopen. Als je een Bach geluid wilt koop je gewoon een Van Laar, speelt lekkerder, en lijkt mij kwalitatief ook veel beter. Trompetmodel B5 vond ik erg lekker spelen, maar ook B6 en B7 vond ik zeer prettig. Mijn vriendin ging voor bugelmodel B3, waarbij ze het speciale model met verzwaarde derde ventieldop en zonder bekersteun (van Charles Green?, zat op dat moment ook bij Van Laar te spelen) het beste vond spelen.

Zoals jullie zien hebben we een echte cultuurvakantie gehad...
We komen zeker weer eens langs in Thorn en Margraten als we in de buurt zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 aug 2005 11:46 

L J schreef:
Het is beslist niet meer nodig een Bach te kopen. Als je een Bach geluid wilt koop je gewoon een Van Laar

AUW! 8O
Ik snap dat je het als compliment bedoelt maar of dat ook door iedereen (incl. Hub!) zo wordt opgevat?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 aug 2005 12:09 

Ik begrijp wat je bedoelt.
Ik heb jaren een Bach gespeeld, en ik ben blij dat ik nu geen last meer heb van de intonatieproblemen en slechte afwerking van het instrument, hoewel er zeker ook goede Bachs zijn.
Ik denk dat er tussen de verschillende modellen van Van Laar voor iedereen wel wat zit, van zeer felle/popmuziek modellen tot trompetten die meer in de buurt komen van mijn Schilke.

Dus ik denk dat je zeker wel met een van de modellen van Van Laar uit de voeten kunt in een Bach sectie.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 aug 2005 12:12 

L J schreef:
Dus ik denk dat je zeker wel met een van de modellen van Van Laar uit de voeten kunt in een Bach sectie.

Dat kan ik beamen, het lukt me zelfs in een Calicchio sectie... :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 aug 2005 22:48 

Wat doen we toch moeilijk met z'n allen, het is toch zo eenvoudig:

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/trompetten/5843.htm?ret=%2Fmarkt%2Fmuziek%2Ftrompetten.htm%3Foudei%3D30%26js%3D1

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 aug 2005 00:06 
Moderator

het ding heeft speciale pompen voor een a en een d.

het ding heeeft een monel boring....

dat moet ik ook.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur