defred1 schreef:
ok ja, stamp inderdaad open deuren in.
Maar op een cd krijg je alleen maar het beeld van hem als de perfecte muzikant... en dat is nou net de bedoeling van een cd.
Ik zou hem wel eens live willen horen (klassiek dan), van Jazz heb ik al helemaal geen verstand.
Ik heb hem voor het eerst live horen spelen toen hij 19 jaar was en pas bij Art Blakey speelde. Ze traden hier in Goes op in de Schouwburg (dat geloof je toch niet hé

). In de jaren daarna heb ik hem veel live zien optreden. Nooit klassiek, alleen in jazz-setting. Vanaf het moment dat hij terug ging naar de New--Orleans stijl ben ik afgehaakt.
Ik heb hem voor het laatst live gezien met het Lincoln Jazz Orchestra.
Ik ben het er mee eens dat je iemand niet alleen van een CD kan beoordelen. Ik blijf er echter bij dat hij technisch misschien wel de meest begaafde trompettist aller tijden is. Alleen ik hoor zelf liever iemand als Nicholas Payton (heb hem ook live gehoord). Die heeft nu wel dat "randje" aan zijn spel wat hem interessanter maakt dan Marsalis. Maar dit is heel persoonlijk. Marsalis is en blijft natuurlijk een wereldtrompettist, dat staat buiten kijf.