trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Pluspunten van Marsalis.
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 09:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 aug 2005 23:20 

Natuurlijk, net zoals veel echt goed opgeleide jazztrompettisten betwisten dat hij een fantastische jazztrompettist is. Maar ik zeg ook niet dat ie de beste is, maar dat een fantastische klassieke trompettist WAS.

Maar ook dat mag betwist worden, dat staat iedereen vrij natuurlijk. Het mag duidelijk zijn dat ik liever Maurice Andre of Hardenberger beluister qua muzikale interpretatie van die muziek. Technisch doet ie niet onder lijkt me.

Maar ik neem toch niet aan dat je hem middelmatig trompet vond spelen ? Misschien vond je zijn interpretatie van de klassieke muziek wat minder, dat kan natuurlijk.

Ik denk namelijk dat Wynton 1 van de weinige trompettisten is die alles kan spelen wat er mogelijk is op een trompet. Dus ook op klassiek gebied als hij daar verder in door was gegaan. De techniek en chops zullen in ieder geval geen opstakel zijn voor hem.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 aug 2005 09:13 

Clip und Clear ..... ik sluit me hier helemaal bij aan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 aug 2005 10:11 

Daarnaast heeft hij al ontzettend veel muziek gecomponeerd en gearrangeerd, waaronder een ballet. Hoe compleet kun je zijn als muzikant ?

Ik ken geen klassieke trompettist die zo compleet is als muzikant, maar dat doet verder niets af aan hun eigen geweldige trompetspel. Ik stoor me alleen af en toe aan dat gemieren**k van trompettisten die nooit het nivo zullen halen waar Wynton al 25 jaar op presteert.

Niet dat je alles mooi moet vinden, dat doe ik ook niet, maar afkraken als onmuzikaal, wannabee, etc. vind ik dan weer het andere uiterste.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 aug 2005 10:25 

Hélemaal mee eens Erik.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 aug 2005 17:35 
Moderator

ik kan zelf niet zo goed tegen het op het slijmerige af opgehemel van muzikanten die dat mijns inziens niet waard zijn.

Nogmaals hij heeft zeker zijn pluspunten, maar ook min punten.

en om het af te schuiven op andermans kwaliteiten, of gebrek eraan, tja, daar is het een forum voor, ik kan me ook nog een discussie herinneren over een vermeende kicks, en toen waren het ook allemaal mensen die daarover vielen, die zelf nooit op dat niveau zullen presteren, dus waar hebben we het nog over.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 aug 2005 18:00 

marnix schreef:
die zelf nooit op dat niveau zullen presteren

Dus waar hebben we het nu eigenlijk nog over.

Ik denk dat Wynton zal lachen als hij dit forum leest. Hij zal bij zichzelf denken. Jullie ouwehoeren maar, ik speel gewoon lekker door en vul mijn portemonnee.

Ik denk dat iedere muzikant wel zijn plus- en minpunten heeft, maar marnix, jij doet net of dat Wynton Marsalis alleen maar een goede techniek heeft en verder dan dat kom je niet met je pluspunten. Sorry hoor maar ik denk dat je graag had gewild dat je zo kon spelen als Wynton Marsalis.

Met muzikalen groet,

STRAUB

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 aug 2005 18:09 
Moderator

STRAUB schreef:
marnix schreef:
die zelf nooit op dat niveau zullen presteren

Dus waar hebben we het nu eigenlijk nog over.

Ik denk dat Wynton zal lachen als hij dit forum leest. Hij zal bij zichzelf denken. Jullie ouwehoeren maar, ik speel gewoon lekker door en vul mijn portemonnee.

Ik denk dat iedere muzikant wel zijn plus- en minpunten heeft, maar marnix, jij doet net of dat Wynton Marsalis alleen maar een goede techniek heeft en verder dan dat kom je niet met je pluspunten. Sorry hoor maar ik denk dat je graag had gewild dat je zo kon spelen als Wynton Marsalis.

Met muzikalen groet,

STRAUB

ja meneer de psycholoog, nee meneer de psycholoog...... :roll:

in zekere zin zou ik best wel wat van zijn techniek willen hebben, en dat gecombineerd met de muziek van Timofei Dokshitzer, Maurice Andre.
En andere grootheden uit de klassieke muziek.

Maar aan de andere kant weet ik verduveld goed dat het maar matig interessant is als iedereen elkaar maar gaat lopen kopieeren. Persoonlijk denk ik dat als iedereen het lef heeft om het naapen op te geven, en meer voor de eigen persoonlijkheid uit te komen, dat het qua klank allemaal een stuk diverser zou worden.

Maar het lijkt wel alsof ik niet mag vinden dat Wynton Marsalis geen topper is....
Jammer, maar toch is het zo.

En wat ik wil beste Straub, heb jij geen flauwe notie van, en dat zou je niet moeten willen weten. Het getuigt van grote arrogantie om voor mij te verzinnen wat ik zou willen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 aug 2005 18:40 

marnix schreef:
ik kan zelf niet zo goed tegen het op het slijmerige af opgehemel van muzikanten die dat mijns inziens niet waard zijn.

Misschien kun je even een lijstje maken bij welke muzikanten ik dat jouws inziens wel zou mogen ophemelen, dan kan ik daar rekening mee houden....

:lol:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur