Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
jazzy
|
Berichttitel: Geplaatst: 19 aug 2005 21:33 |
|
|
|
Wynton in één woord: een virtuoos. Virtuositeit qua techniek, bereik, effecten en improvisatie.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
STRAUB
|
Berichttitel: Geplaatst: 20 aug 2005 11:07 |
|
Geregistreerd: 05 maart 2004 18:25 Berichten: 109 Woonplaats: Veldhoven
|
marnix schreef: En wat ik wil beste Straub, heb jij geen flauwe notie van, en dat zou je niet moeten willen weten. Het getuigt van grote arrogantie om voor mij te verzinnen wat ik zou willen.
Ik weet idd niet wat jij wil Marnix en dat wil ik ook absoluut niet weten. Ik zie je wel veel schrijven op dit forum dat je je overal inschrijft voor audities maar ik heb nog nergens gelezen dat je ergens aangenomen bent. Nu is dit natuurlijk geen schande in deze maatschappij die goede trompettisten in overvloed heeft.
Ik wil alleen maar zeggen dat Wynton het al wel gemaakt heeft met zijn trompet. Dat je het niet mooi vindt is idd jou mening maar om te zeggen dat alleen zijn techniek goed is vind ik persoonlijk wel erg ver gaan. Hij heeft in ieder geval al een eigen fansite, en jij Marnix???
Met vriendelijke groet,
Straub
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
marnix
|
Berichttitel: Geplaatst: 20 aug 2005 11:22 |
|
 |
| Moderator |
|
|
Nee ik heb geen fansite, is dat zooo belangrijk?
Je hebt helemaal gelijk ik heb nog geen vaste baan, wat erg, moet ik nu maar mijn bek dichthouden?? waarom in godsnaam, andere mensen trekken hun waffel ook over mij open. En wie weet komt het er nog van dat ik wel een vaste baan win.
het onderwerp is Wynton Marsalis, en niet Marnix, dus meneer Straub, verdere discussie over mijn persoon graag via pb of helemaal niet.
Discussieer ze.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Dehaanmuziek
|
Berichttitel: Geplaatst: 20 aug 2005 11:38 |
|
Geregistreerd: 03 feb 2004 20:39 Berichten: 3151 Woonplaats: Kortenhoef
|
|
Waarom moet een discussie hier altijd persoonlijk worden?
We hadden het over Wynton Marsalis, niet over Marnix, Straub, of welke andere trompettist dan ook!
Als je niet kan discussieren zonder persoonlijk te worden, begin er dan niet aan! Wie de schoen past mag hem wat mij betreft aantrekken!
En nogmaals: als je alleen maar een mening over iemand mag hebben als je zelf minstens net zo goed bent zoe het hier wel erg rustig worden!
Hoeveel trompettisten in Nederland (of eigenlijk in de wereld) hebben echt een vaste baan? Dat is maar een heel klijn percentage, dus dat lijkt mij ook geen discussiepunt, zeker niet in dit topic!
Over Marsalis:
ik denk dat we het eigenlijk met z'n allen wel eens zijn, op een paar kleine nuances na!
Hij is echt verschrikkelijk goed, zowel klassiek als licht!
Alleen muzikaal gezien is het vaak wat te vlak, maar dat is een persoonlijke smaak!
Hij is zo goed dat men misschien op alle slakken zout gaat leggen, elk kleine minpuntje wordt enorm opgeblazen!
Maar hij blijft verschrikkelijk goed!
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
erikveldkamp
|
Berichttitel: Geplaatst: 20 aug 2005 11:51 |
|
|
|
Als je discusiert over Marsalis ben je ook persoonlijk bezig, alleen hij doet zelf niet mee aan de discussie...
En ik vind het geen nuance verschil als je het hebt over een beginneling,wannebee, onmuzikaal, vlak, geen topper of een fantastische trompettist, verschrikkelijk goed. Daar zit wel iets tussen. teveel naar mijn bescheiden mening.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
marnix
|
Berichttitel: Geplaatst: 20 aug 2005 11:56 |
|
 |
| Moderator |
|
erikveldkamp schreef: En ik vind het geen nuance verschil als je het hebt over een beginneling,wannebee, onmuzikaal, vlak, geen topper of een fantastische trompettist, verschrikkelijk goed. Daar zit wel iets tussen. teveel naar mijn bescheiden mening.
en daar ben ik het dan heel hardgrondig mee eens.
Dus misschien zou ik mijn eerdere uitlating ook wat moeten nuanceren, maar ik kan me ook herinneren dat ik dat al eerder gedaan heb, maar voor de mensen die dat niet hebben willen lezen: hij is goed als jazz trompettist. Over de rest zal ik maar geen mening geven, want dat schijnt niet op prijs gesteld te worden 
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Dehaanmuziek
|
Berichttitel: Geplaatst: 20 aug 2005 12:07 |
|
Geregistreerd: 03 feb 2004 20:39 Berichten: 3151 Woonplaats: Kortenhoef
|
Jawel, je mening wordt juist gevraagd!
En je hoeft het ook niet met elkaar eens te zijn, anders heb je geen discussie!
@Erik, met 'persoonlijk' bedoel ik dat mensen elkaar tegen de enkels gaan lopen schoppen op een kinderachtige manier, maar dat begreep je denk ik best!
Ik denk niet dat Marnix (voor zover ik voor hem kan denken  ) vindt dat Marsalis een beginneling is maar dat de (nuance)verschillen meer een kwestie van smaak zijn!
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
erikveldkamp
|
Berichttitel: Geplaatst: 20 aug 2005 12:21 |
|
|
Ik vind ook niet dat je elkaar voor rotte vis moet uitschelden op dit forum. Ik doe het soms wel achter mijn computer...
Zoals ik Marnix begrijp vindt hij Marsalis op klassiek gebied een beginneling vergeleken met Maurice Andre. Ik zie dat verschil niet zo, maar denk alleen dat Andre alles wat muzikaler interpreteert. Volgens mij is daar de hele trompettisten wereld wel over eens (over het laatste dus).
Ik heb me niet zo verdiept in Marsalis klassieke cd's omdat ik die muziek sowieso niet interessant vindt (ook niet van Andre). Maar alles wat hij opgenomen heeft zal technisch wel perfect zijn, dus hebben we het steeds over een muzikale interpretatie.
Ik heb natuurlijk wel veel Andre geluisterd omdat dat gewoon standaard in je muzikale pakket moet zitten. Plus het is natuurlijk fantastisch om zo'n grootmeester te zien en horen spelen met zo'n gemak.
|
|
| Omhoog |
|
 |