trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Buitenlandse, Europese Trompettisten? - Belgie,Duitsland,Fra
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 15:29

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 14  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 aug 2005 13:07 

jongens toch, wie is nu de beste.....en dan...morgen is er een andere!!!!!
OOit gehoord van : Edmond Harnie, Jef Verhaegen, Jef Coolen, Eric verhaeghe, Nic Fistte, Janot Morales Johny renard, nee geen klassiekers maar schitterende trompettisten elk om hun eigen gaven.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 aug 2005 14:47 

tommy schreef:
Citaat:
Als beste trompettisten(op klassiek gebied) zou ik toch zeker Benny Wiame, Manu Mellaerts en Leo Wouters in één adem noemen met jeroen berwaerts

wiame zou ik er niet meer bij plaatsen.
de laatste jaren heeft die niet een concert gegeven die daarvoor goed genoeg was. dat hij het talent en de kunde heeft daar ben ik het over eens. maar het is nog steeds op het podium dat het bewezen moet worden.

geloof me, ik heb hem dikwijls genoeg horen spelen om te weten waartoe hij in staat is. maar het podium onderscheidt de goeie van de hele goeie. en daar komt hij de laatste jaren toch tekort tegenover een berwaerts en andere...
naam maken is een iets, maar je moet jezelf ook blijven bewijzen om je naam te houden en die naam ook waard te zijn (mss moet hij eens wat meer naar zichzelf luisteren als hij anderen wat probeert bij te brengen :wink: )

Ik zal altijd Benny Wiame blijven steunen. Tegen mij is hij altijd zeer vriendelijk en behulpzaam geweest. Mijn techniek is door hem pas echt ten goede veranderd. Benny is een beetje als Frank van den Broecke in het wielrennen... maar dan is Benny toch wel iets minder louche bezig. Er zit enorm veel talent in maar door omstandigheden komt het er dan net niet uit. Trouwens, zijn CD RendezVous vind ik toch wel schitterend hoor... Amai, dat is toch klasse. Dat heeft hij trouwens op één of twee dagen opgenomen. Dat is ook niet te onderschatten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 aug 2005 11:32 

jazzy schreef:
symphonic-fan schreef:
Over Belgische trp.
Raar dat Berwaerts nog maar éénmaal vernoemd is.
Hij is nu misschien wel DE trompettist van België.

Als beste trompettisten(op klassiek gebied) zou ik toch zeker Benny Wiame, Manu Mellaerts en Leo Wouters in één adem noemen met jeroen berwaerts. Deze 4 mag je echter beschouwen als het kruin in belgië beschouwen op de klassieke trompet (naar mijn mening). Natuurlijk mag je mensen als Steven Devolder, Bossuyt, ... niet onderschatten.

Interessant weetje: Benny en Jeroen zijn afkomstig van hetzelfde dorp.

Jazzy

Hier maakt ge toch een zware fout hoor, ga niet echt in detail, maar ge moet dan minstens 5 noemen.
Heb die naam al meermaals laten vallen, blijf wel de enigste, Guido Segers.
Als de Belgen die niet vernoemen, dat vind ik dan toch een gebrek aan kennis.
Is wel de solo-trompettist van de Müncher-Philh. en daar doen ze echt ambetant voor audities, Wiame heeft daar trouwens ook al proefspel gedaan.Celibidache is daar nog Chef geweest, zeer goed. Is trouwens het enigste (bij mijn weten toch) waar ge op een Amerikaanse trompet mag spelen.
Kent U wel Segers
Indien niet dan wordt het hoogtijd, als ge hem wel kent, dan gaat ge toch zwaar in de fout met uwe reply.
Is trouwens ooit een cd uitgebracht met o.a een trp. concerto van de Belgische componist Lambrechts met als solist Segers, toch indrukwekkend hoor.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 aug 2005 14:11 

symphonic-fan schreef:
jazzy schreef:
symphonic-fan schreef:
Over Belgische trp.
Raar dat Berwaerts nog maar éénmaal vernoemd is.
Hij is nu misschien wel DE trompettist van België.

Als beste trompettisten(op klassiek gebied) zou ik toch zeker Benny Wiame, Manu Mellaerts en Leo Wouters in één adem noemen met jeroen berwaerts. Deze 4 mag je echter beschouwen als het kruin in belgië beschouwen op de klassieke trompet (naar mijn mening). Natuurlijk mag je mensen als Steven Devolder, Bossuyt, ... niet onderschatten.

Interessant weetje: Benny en Jeroen zijn afkomstig van hetzelfde dorp.

Jazzy

Hier maakt ge toch een zware fout hoor, ga niet echt in detail, maar ge moet dan minstens 5 noemen.
Heb die naam al meermaals laten vallen, blijf wel de enigste, Guido Segers.
Als de Belgen die niet vernoemen, dat vind ik dan toch een gebrek aan kennis.
Is wel de solo-trompettist van de Müncher-Philh. en daar doen ze echt ambetant voor audities, Wiame heeft daar trouwens ook al proefspel gedaan.Celibidache is daar nog Chef geweest, zeer goed. Is trouwens het enigste (bij mijn weten toch) waar ge op een Amerikaanse trompet mag spelen.
Kent U wel Segers
Indien niet dan wordt het hoogtijd, als ge hem wel kent, dan gaat ge toch zwaar in de fout met uwe reply.
Is trouwens ooit een cd uitgebracht met o.a een trp. concerto van de Belgische componist Lambrechts met als solist Segers, toch indrukwekkend hoor.

Laten we hier aub kalm bij blijven. Niemand hoeft hier zijn gelijk te halen, niemand maakt hier fouten, iedereen zegt wat hij denkt. Trouwens, niet iedereen heeft een even grote algemene kennis. Misschien is Guido Segers niet gekend door die man... misschien heeft die hem op een minder concert horen spelen enzovoort... We zijn hier op een forum voor 't plezier é :-).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 aug 2005 14:16 

Dag Kennhyvh ik ken Symphonic-fan zelf persoonlijk, hij bedoeld dit niet verkeerd hoor :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 aug 2005 14:30 
Moderator

Guido Segers doet toch ook de auditietrainings cursussen in Duitsland?? ik heb een paar keer het plan gehad om er ook erens naar toe te gaan

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 aug 2005 15:34 

Citaat:
Trouwens, zijn CD RendezVous vind ik toch wel schitterend hoor... Amai, dat is toch klasse. Dat heeft hij trouwens op één of twee dagen opgenomen. Dat is ook niet te onderschatten.

De twee solocd's van Benny Wiame zijn zeker goed(vooral zijn solospel). Ze zijn inderdaad in de vlucht opgenomen. Ik geloof dat de partituren aan de leden van BBMB (stuk voor stuk degelijke muzikanten)zeer kort voor de opname zijn uitgedeeld waardoor hier en daar enkele instrumenten eventjes verloren lopen.

Vreemd genoeg heb je (symphonic-fan) twee keer op dezelfde post gereageerd. Men kan onmogelijk alle trompettisten kennen als je niet professioneel bezig bent in de muziekwereld. Vandaar dat ik ook puntjes had geplaatst. Ik luister trouwens niet zo ontzettend veel naar klassiek.
Ik heb ondertussen al enkele dingen van Guido Segers beluisterd en zijn website bezocht. Hij verdiende een plaatsje in mijn vorige post :wink:

Citaat:
naam maken is een iets, maar je moet jezelf ook blijven bewijzen om je naam te houden en die naam ook waard te zijn

Inderdaad :)

Citaat:
Benny is/was een talent, maar hij heeft er nooit uitgehaald wat er inzat...

Niet omdat iemand niet alles eruit haalt wat erin zit dat hij niet top kan zijn.

Laatst bijgewerkt door jazzy op 21 aug 2005 15:52, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 aug 2005 15:50 

Op jazz-gebied in België:
Bert Joris, Laurent Blondieau, Richard Rousselet, Bart Maris, Jan Mues, ...

Nico Schepers en Serge Plume werden reeds vermeld. Geweldige trompettisten trouwens :D

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur