trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Pluspunten van Marsalis.
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 09:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 aug 2005 16:46 

Martijndelange schreef:
zo heeft elke trompettist wel een minpuntje, hoe goed ze ook zijn.
Hiervan kun je zelf alleen maar leren lijkt me.

Als je op deze manier jezelf probeert te verbeteren, ben je wel heel erg dom bezig. Je moet van je eigen fouten leren en van anderen het beste destileren. Door zoveel mogelijk te luisteren en te leren van de grote jongens in combinatie met veel studie ontwikkel je je eigen spel.

Ik kan me niet herinneren dat ik mezelf ontwikkeld heb door te luisteren naar andermans zogenaamde minpunten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 aug 2005 18:45 

Plus dat je natuurlijk (door die minpuntjes) beseft dat iedereen ook maar een mens is. Niemand is perfect, op geen enkel vlak (alhoewel sommigen akelig dichtbij komen ;))
Doordat ook gasten als MA of Wynton een keer een kicks maken of hun muziek niet helemaal 100% perfect spelen, geeft mij juist de stimulans om het WEL goed te doen (ook al lukt het misschien niet)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 aug 2005 19:27 

Tuurlijk, maar nu overdrijf je het een beetje. Ik zeg ook niet dat ik naar André luister om de kicksen die hij maakt, zodat ik een goed gevoel er aan overhoud, dat is onzin.
Als ik een belachelijk goeie CD hoor van een supergoede muzikant of orkest, is dat voor mij in eerste instantie natuurlijk ook genieten.
Maar wat ik probeer duidelijk te maken, MOCHT er dan toch eens een kleine onvolkomenheid in zitten (dat gebeurt iedereen, dat weet jij ook) geeft mij dat dan toch weer het idee, dat hoe moeilijk muziek ook mag zijn, zelfs de besten maken fouten, en mogen dat.
Als ik dan zelf een keer de mist in ga (wat aanzienlijk vaker gebeurt dan bijv MA :P :twisted: ) dan voel ik me niet meteen weer superslecht ofzo, ik bedoel, als je het de besten hoort doen, dan zou het voor jezelf toch ook niet meer dan logisch zijn?

(ik weet het, het is een beetje een warrig betoog geworden, maar goed)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 aug 2005 19:34 

Ik ging er op in omdat ik soms het gevoel heb dat ik soms het gevoel heb dat bepaalde muzikanten eerder zitten te wachten op een fout van een ander, ipv te genieten van zijn goede kwaliteiten.

Ik heb dat namelijk persoonlijk al verscheidene keren meegemaakt in bepaalde situaties. Ik snap dat nooit.

Kijk, ik ben zelf ook super kritisch op mezelf en op anderen. Maar alleen als doel om de muziek zo goed mogelijk uit de verf te laten komen. Niet om bepaalde personen onderuit te halen.

En ik heb ook best wel kritiek op bepaalde facetten van Marsalis muziek, maar haal daar geen motivatie voor mezelf uit. De motivatie voor mij zit hem alleen in de goede dingen die hij neerzet. Zij mindere platen beluister ik gewoon niet meer, daar schiet je toch niets mee op.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 aug 2005 19:53 

O, als het zo zit, heb je me inderdaad in eerste instantie verkeerd begrepen.
Ik bedoel het zeker niet om anderen onderuit te halen, ten eerste is dat laf, ten tweede zinloos (ten derde trekken MA of Wynton zich er toch niks van aan :P)
Natuurlijk gaat het erom de muziek zo goed mogelijk neer te zetten, maar daar zal niemand het mee oneens zijn.
Alleen ging hier de discussie er over of men de manier waarop (in dit geval Wynton) ook zelf mooi vindt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 aug 2005 19:58 

In ieder geval heb je een behoorlijke discussie op gang gezet.... :lol:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur